Jump to content

Docter B-vare hos Jaktdepotet


bjfossheim

Recommended Posts

Har vært på jakt etter ny kikkert en stund og sjekket ut litt forskjellige merker. Det ser ut som det står mellom Zeizz og Docter med hensyn til budsjettet mitt.

Vet ikke om noen har noen synspunkter på lysgjenomgang og skumringsverdi mellom disse. Har hørt at Zeizz nå kun har 10 års garanti. Har sjekket litt rundt med priser på Docter og det ser ut som Jaktdepotet har gode priser. det jeg derimot har hørt er at det dreier som om B-varer solgt ut via en tysk forhandler. Noen som kan si om det stemmer?

Link to comment
Share on other sites

Ryktet er ikke at det er B-vare Zeiss da? Hørt mange forskjellige sånne versjoner basert på gamle Zeiss-Jena navnet.

 

Har selv Docter (dog ikke kjøpt gjennom depotet), og den er i alle fall ikke noen B-vare. Trangt synsfelt, men solid som få. Skulle hatt hurtigmontasje, for da hadde jeg hatt balltre å ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jepp - ser den amatør, men jeg mener han/hun kunne tatt det med JD før det blei en tråd av det. Jeg synes det er en uting å spre rykter. Dersom det hadde blitt tatt opp med JD først, ville kanskje denne tråden vært overflødig.

 

Mitt ønske er igrunn bare at folk tenker seg om før de poster tråder basert på rykter og sladder.

Link to comment
Share on other sites

Har vært på jakt etter ny kikkert en stund og sjekket ut litt forskjellige merker. Det ser ut som det står mellom Zeizz og Docter med hensyn til budsjettet mitt.

Vet ikke om noen har noen synspunkter på lysgjenomgang og skumringsverdi mellom disse. Har hørt at Zeizz nå kun har 10 års garanti. Har sjekket litt rundt med priser på Docter og det ser ut som Jaktdepotet har gode priser. det jeg derimot har hørt er at det dreier som om B-varer solgt ut via en tysk forhandler. Noen som kan si om det stemmer?

 

Zeizz???? Er det en "Kina-kopi" av Zeiss.... :?

Link to comment
Share on other sites

Nå er jo denne tråden fra starters side et forsøk på å finne ut om et rykte er sant eller ikke. Om tråden da avkrefter ryktet, er jo den med på informere andre som måtte ha hørt samme ryktet, og dermed en god ting? Eller?

 

Da velger jeg eller

Link to comment
Share on other sites

Nei, dette synes jeg er helt ryddig og greit!

Det må da være lov å spørre om man har hørt slike ting. :roll:

Hadde tråden blitt kalt "Se opp for B-Vare!" eller noe sånn hadde jeg vært mer skeptisk,

men dette er da vitterlig et spørsmål som så blir besvart av ingen ringere enn butikkinnehaveren.

Røddi! som godeste Antonsen i Misjonen på P4 ville sagt det :lol:

Link to comment
Share on other sites

Heisann. Var visst litt grinete igår ser jeg :shock:

 

Har klådd på de modellene de har på JD, men har praktisk erfaring bare med 1,25-4x24. Det jeg har brukt/bruker har #4 retikkel uten lys. Det sitter på en kombi, og har gjort/gjør jobben. Siktet virker veldig solid, og etter mine begreper er optikken klar og fin.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå sjekket med Tayloroutdoors og de kan ikke hverken avkrefte eller bekrefte om kikkertene Jaktdepotet importer er en B-vare.

 

Men de kan bekrefte at kunder som kjøper kikkerter hos Jaktdepotet selv blir ansvarlige for kontakt med fabrikken ved eventuelle reklamasjoner da Jaktdepotet ikke har noen kontakt med produsenten Analytic Jena direkte. Hvis det da skulle vise seg at kikkertene er en B-vare vil det være vanskelig å få noe som helst hjelp.

Men det kan jo hende Jaktdepotet gir deg en ny kikkert ved en feil? :?

Link to comment
Share on other sites

Tror det hele dreier seg om en liten misforståelse, b-vare eller ei? Det er ikke gråimport det er snakk om? Tayloor er de som har grossistleddet i Norge på doctor. Jaktdepotet og tayloor vil ikke ha noe med hverandre å gjøre derfor importerer jaktdepotet selv, så kalt gråimport, ergo må de stå for evt. egen reklamasjon/garanti osv hvis de ikke har ordnet det på andre måter.....

Link to comment
Share on other sites

Ashlad

 

Trådstarter skrev: det jeg derimot har hørt er at det dreier som om B-varer solgt ut via en tysk forhandler. Noen som kan si om det stemmer?

 

Analytic Jena er meg bekjent ikke en forhandler, men en produsent. (Og Jena er en fin by, med et fantastisk bryggeri og hotell i ett!)

Link to comment
Share on other sites

Det var jo interresant lesning. Hadde satt stor pris på å høre hvem som hevder det?

 

Navn og nummer?

 

Jeg tolker nå dette innlegget som at ryktene om at JD selger "Docter B-vare" bare er tøv og tull... Så jeg mener Sauer 150 har avklart det ryktet allerede i første svaret som kom i denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg tenker at nå må det for pokker slutte med all skittkastinga mot Jaktdepotet og Sauer 150. Syes det er helt tåpelig at JD og Sauer 150 må grilles og få dritt kastet i trynet hver en eneste gang det er noen som synes plastposen de fikk i butikken til å ha varene i er alt for stor! Må si jeg er drittlei av det.....

Link to comment
Share on other sites

noen som synes plastposen de fikk i butikken til å ha varene i er alt for stor! Må si jeg er drittlei av det.....
(LeivVidars innlegg er kortet ned av 001)

Sist jeg var å handlet på Jaktdepotet (nå på lørdag), så fikk jeg ikke plastpose i det hele tatt :shock:

Jeg måtte pent klare meg med de to papp kassene som kulene ble levert i :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nå er jo denne tråden fra starters side et forsøk på å finne ut om et rykte er sant eller ikke. Om tråden da avkrefter ryktet, er jo den med på informere andre som måtte ha hørt samme ryktet, og dermed en god ting? Eller?

 

Makan til vås da. Omvendt bevisførsel. Den anklagede må bevise sin uskyld, mens man fritt kan påstå det man måtte ønske. Det er som å leve i middelalderen, håpløst og frekt.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jo denne tråden fra starters side et forsøk på å finne ut om et rykte er sant eller ikke. Om tråden da avkrefter ryktet, er jo den med på informere andre som måtte ha hørt samme ryktet, og dermed en god ting? Eller?

 

Makan til vås da. Omvendt bevisførsel. Den anklagede må bevise sin uskyld, mens man fritt kan påstå det man måtte ønske. Det er som å leve i middelalderen, håpløst og frekt.

 

Tilsynelatende ikke trådstarter som har startet ryktet, det er noe som er ute og går, men kan jo være utspekulert fra hans side - for all del. I mine øyne var dette fra trådstarters side et spørsmål, kanskje korttenkt, men mest sannsynlig i god hensikt. Jeg har på forhånd sagt at jeg har Docter, er fornøyd med den, og betviler dette.

 

Kan godt være at det er mye drittslenging mot jaktdepotet, men synes det er jævlig dumt av Sauer 150 å i det hele tatt dukke opp i tråden uten å faktisk da avkrefte dette. Dette er heller med på å godt med fett å feite opp de tre berømte hønsa!

Link to comment
Share on other sites

Dette er heller med på å godt med fett å feite opp de tre berømte hønsa!

 

Det var da vitterligen ikke bare 3, men 5 vel :?:(beklager off-topic, men jeg er ikke førstemann som trekker det temmelig langt fra topic i denne tråden)

 

Hvis trådstarter ikke har mer konkret å komme med om hvor han har hørt dette så er vel egentlig ikke en slik tråd noe å fortsette å diskutere? Ferieguru har et godt poeng når han snakker om omvendt bevisførsel synes jeg.

 

Om denne tråden er avklaringen av, starten på, eller videreformidlingen av et rykte kan sikkert diskuteres, men resultatet av slike vage påstander blir neppe til fordel for jaktdepotet - uavhengig av sannhetsgehalten i det trådstarter har hørt.

Link to comment
Share on other sites

Noen form av bevisførsel er absolutt ikke å forvente, ei heller svar på et offentlig forum som ikke har noen ting å gjøre med hans arbeid. Men synes bare det er dumt å skrive noe i det hele tatt, og åpne for diskusjon, uten å kunne ta tida til å skrive ei stening til som sier at det ikke er noen B-vare (noe jeg for å sette det helt klart ikke tror det er!).

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...