Jump to content

Barska SWAT


Siphon Odesse

Recommended Posts

Kjøpte en Leapers 6-24x50 mildot på nettet for et par år siden for 1400 spenn.. sku ha den på salongen men festet den på storviltrifla mi..der sitter den enda, har vært med på mange jakfeltskytinger og jakturer med godt resultat.. den er faktisk repeterbar på klikkene også :shock:

 

 

Og bensinprisene har gått litt ned i det siste...kanskje Messias virkelig kommer tilbake snart. :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Her er en som sammenfatter det ganske tydelig:

 

Now, onto the not so good parts:

•POI shifts with magnification changes

•1/4 MOA clicks, are only sometimes 1/4 MOA. The rest of the time, depending on how the stars align, the

oscilate betweem 1/8 MOA and my shoe size.

•every optical aberration I could think of is present

•tunnel vision is the worst I have seen in a loooooooong time

•illumination is too bright for low light, but not bright enough for daylight

•totally useless in low light; you find yourself thinking: "who turned off the light?"

http://opticsthoughts.com/index.php?option=com_content&view=article&id=30:barska-swat-35-10x40&catid=4:rifle-scope-reviews&Itemid=4

Link to comment
Share on other sites

Som de andre skriver her inne. så bør du nok styre unna dette. jeg har selv aldri prøvd barska sine produkter.men et kjappt søk på google gir deg andre sine bruker erfaringer på barska,bsa ,og andre produkter i samme kategori. når det er sagt ,så er det vel et billigsikte som har fått en del positiv omtale. og det er Falcon menace. det er en del brukere her inne som også har prøvd,og bruker dette. og hva jeg kan se.så har de stort sett positiv omtale. disse siktene blir aldri noen swarovski, meopta etc. men etter å ha studert omtale.så tror jeg at dette kan være et rimelig sikte til å kunne starte med. man får Falcon Menace 4-14x44FFP fra sverige for 3000nkr. noe som er et et billig alternativ i mine øyne.

(Som jeg skriver ,så har jeg aldri prøvd disse selv. jeg har kun sett og søkt hva andre brukere mener om disse siktene..)

Link to comment
Share on other sites

IOR 2.5-10x42 FFP med lys som Artemis har på salg til 4995,- er veldig mye "taktisk sikte" for pengene tror jeg. Jeg har også et Falcon Menace 4-14x44 FFP, men IOR'en gir veldig mye mer kvalitetsfølelse.(det skal sies at jeg ikke har skutt med den enda) Er forøvrig fornøyd med Falconen til sitt bruk på 500-1000 meter, men den suger skikkelig i motlys.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...