Jump to content

Norrøna reconpack pakkrammesekk, noen som vet beste pris?


Plinkaren

Recommended Posts

Hei,

 

jeg kjøpte min på militærutsalg for 500 nok. Noe slitt men med mange år igjen... Disse sekkene går raskt det kan derfor lønne seg å ringe rundt. Militærutsalget hvor jeg kjøpte sekken er desverre lagt ned. Var innom ofte men det var kun 1 gang de hadde slike sekker.

 

mvh

tore

Link to comment
Share on other sites

XXL selger Recon til 4250,-

Ellers så er det som nevnt Friluftsbutikken på Jessheim som ligger på 4000,- (i allefall i katalogen deres)

 

Den norske turistforening har rabatt (ofte rundt 20 %) på flere butikker så er du medlem der så kan du sjekke.

 

Jeg valgte Para Ranger. For meg var den bedre egnet til komprimering ved mindre oppakning (som det blir langt flere av enn 120l og 40kg) samt at jeg fikk bedre bevegelighet for nakke og hode. Kort sagt en sekk med flere muligheter med forskjellig størrelse på oppakningen. Langsgående glidelås for å komme til i bunn var også et pluss.

Men spekulerte lenge i og med at det var en minimal prisforskjell.

Link to comment
Share on other sites

Militæret har hatt flere leverandører av Recon Pack'en - det er flere som sverger til Norrøna's sivile modeller (som også var brukt i forsvaret) fordi de angivelig er mer holdbare - disse sekkene må ikke forveksles med den nye synkroflex, som har en mer anatomisk utformet bæremeis, vridbart hoftebelte, støtdempning og hurtig-innstilling av rygglengde. Har hatt både den militære modellen (gamle type Norrøna, men i kamo stoff) og Synkroflex! Flotte sekker begge to, men ble solgt til fordel for en anatomisk Arcteryx Bora 95ltr og jeg angrer ikke....

Link to comment
Share on other sites

XXL selger Recon til 4250,-

Ellers så er det som nevnt Friluftsbutikken på Jessheim som ligger på 4000,- (i allefall i katalogen deres)

 

Den norske turistforening har rabatt (ofte rundt 20 %) på flere butikker så er du medlem der så kan du sjekke.

 

Jeg valgte Para Ranger. For meg var den bedre egnet til komprimering ved mindre oppakning (som det blir langt flere av enn 120l og 40kg) samt at jeg fikk bedre bevegelighet for nakke og hode. Kort sagt en sekk med flere muligheter med forskjellig størrelse på oppakningen. Langsgående glidelås for å komme til i bunn var også et pluss.

Men spekulerte lenge i og med at det var en minimal prisforskjell.

 

Jeg valgte også Para Ranger da min ti år gamle Recon gikk i stykker. Litt usikker på hvor mye jeg kan bære i den, men 40kg har gått bra. Recon/Para med og uten Høydejustering/syncroflex er som natt og dag. Eneste abere med Para da jeg kjøpte, var lang leveringstid. Tror jeg ventet rundt tre mnd.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

ja har nå har jeg skaffet meg en reconpack, og brukt denne under elgjakten.

Gode komprimeringsløsninger ved lite innhold.Behaglig selv med en del kilo.

Faren er imidlertid at en tar med seg for mye "kjekt å ha" utstyr

Rammekonstruksjonen er også meget slank slik at riflen ikke dunker borti hele tiden.

Absolutt verdt pengene.

Klarte å få tak i den til rundt 3000 kr.

Takk for mange tips og svar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...