Jump to content

Jeg har verdens smarteste hund!


Jørgen

Recommended Posts

I går, altså den 20. august, dagen da båndvangen oppheves skjedde det noe litt merkelig.

 

Tika er altså en JRT valp på 7mnd. Og jeg synes hun er ganske så intelligent til tider, men at hun kan kalenderen visste jeg ikke!

 

Jeg har Tika med på jobb stort sett hver dag, og hun ligger under pulten min knyttet til det ene bordbenet. Jeg må nesten gjøre det slik så hun ikke løper ut og rett ut i den traffikerte hovedgata. Dette har gått helt fint hele tiden, inntil i går!

 

Etter jeg kom på jobb i går så kobla jeg henne under pulten, men etter en liten stund ser jeg at Tika rusler bortover gulvet fri som fuglen. Hun hadde gnagd av båndet! Jeg knytter henne fast igjen med et annet bånd, og ikke lange etter så har hun gnagd av det også! :shock:

 

Så det er helt klart at Tika er klar over at båndtvangen er over, og at hun demontrerte mot å bli knyttet fast på en slik gledens dag! Hun har aldri vist noen interesse for å komme seg løs før i går den 20.08!

 

Så jeg må vel forklare henne at selv om båndtvangen er over, så må hun finne seg i å være i bånd når hun er med meg på jobb! Hvis ikke får jeg henge opp en kalender som kun viser 19 august, hele året igjennom!! :lol:

 

Så hvis hun ikke godtar det, så blir det vel en kjetting tror jeg... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Javel Jørgen så hunden din kan kalenderen, men da kan jeg fortelle deg at jeg har en katt som kan lese hva som står i lokalavisen. Det har seg slik at pus kom bort og var forsvunnet fra heimen. Etter den tiende dagen på rømmen tenkte jeg at jeg måtte sette inn en annonse i avisen om en savnet pus. Så ble gjort. Og den samme dagen som annonsen kom i lokalavisen satt rømlingen på trappen og ventet på meg når jeg kom heim fra jobb :D . Så han har nok lest avisen og sett at han var savnet og fant ut at det var best å komme seg heim :wink::) .

Link to comment
Share on other sites

Så jeg må vel forklare henne at selv om båndtvangen er over, så må hun finne seg i å være i bånd
Tsk, tsk, tsk. Jørgen, min venn. Du er en voksen gutt og gift og gode greier. Kom nå endelig ikke og fortell meg at du tror at en hun er i stand til å akseptere "må finne seg i"?

 

Som jeg har sagt før: Også jeg som trodde at du var en oppegående fyr...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...