Jump to content

Kammeret ikke forberedt?


Guest Hentesveis

Recommended Posts

Har bare kommet 40 nye medlemmer etter at storebror stengte. Skulle ikke generere så mye mer trafikk?
Gamle besøks rekord fra januar var vel 44 mot i går 148. Det ar jo noe for systemet, og moderatorene er vel også litt sjokket, nå kan de jo oppleve at medlemmer poster mere en dem og det er nok uvant. Håper de står han av.
Link to comment
Share on other sites

Ja dette ble litt av et spark i baken, kan det være riktig, teller jeg ca 800 innlegg på halvannet døgn?

 

Skal bli spennede å se om nivået holder seg, mye av vitsen med høyt aktivitetesnivå er jo at ikke noen enkelt skal dominere forumet, det skal godt gjøres nå!

 

:D

Link to comment
Share on other sites

:roll:

General Error

SQL ERROR [ mysqli ]

 

User kammeret_no already has more than 'max_user_connections' active connections [1203]

 

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

 

Denne meldingen fikk jeg for litt siden, samme som Hentis fikk opp i går...

Link to comment
Share on other sites

Ellers har jeg en pil mot venstre i min browser, som gjør at jeg får opp igjen forrige side.

 

Dette funker ganske get for meg.. Denne feilen oppstår pga at vår leverandør nok har litt problemer innimellom.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

General Error

SQL ERROR [ mysqli ]

 

User kammeret_no already has more than 'max_user_connections' active connections [1203]

 

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

 

Fikk denne meldingen igår kveld.

Hva skjer?

Link to comment
Share on other sites

One.com har SYKT med kunder, og det går sikkert tusenvis av kunder på samme databasen. For at ting ikke skal gå i dass, så har de begrenset antall connections til databasen. Så selv om kammeret har 2 brukere i timen, så kan feilen fortsatt oppstå, dersom noen av one.com sine andre kunder har masse trafikk. Men det er fair å be dem om å øke den litt, evt. flytte kammeret til en annen server.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bug på serveren? Den var vel litt drøy :?

 

Feilen oppsto i dag igjen, og dette skal jo på ingen måte være nødvendig - det ser rett og slett litt uproft ut.

 

Dette kan jo løses på flere måter, men har uansett sin årsak i hvordan connections mot databasen blir håndtert. En mulighet er jo som det nevnes å be om å få økt antall tillatte connections mot basen.

 

En annen mulighet er å benytte såkalte 'persistent connections' - sjekk http://www-css.fnal.gov/dsg/external/fr ... uning.html under punktet "1) PHP coding".

 

Uten at jeg vet hva som er forsøkt tidligere, eller hvordan det tekniske miljøet kammeret.no kjører på er satt opp er det i alle fall flere muligheter som bør undersøkes her (det kan hende dette allerede er gjort, men innholdet i tråden så langt gjorde det mulig å tolke det dithen at så ikke er tilfelle). At innlegg kræsjer i det man skal poste de eller at innlogginger tryner ser såpass dårlig ut at det er verdt å bruke litt innsats på å forsøke å bli kvitt problemet.

 

Det er ikke meningen å høres grinete ut, men forklaringene i tråden så langt var ikke lette å bli kloke på. Jeg skal gjerne bidra i feilsøkingen hvis det er ønskelig :)

Link to comment
Share on other sites

Fikk denne da jeg skulle poste et innlegg, klikket tilbake og skulle prøve engang til. Så var innlegget mitt kommet gjennom likevel?

 

 

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

 

Please contact the server administrator, support@one.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

 

More information about this error may be available in the server error log.

Link to comment
Share on other sites

vi har brukt endel tid på dette, og One.com sier at det er ett kjent problem.. så vi får ikke gjort noe med det herfra.

 

Ok. Men er det verifisert om man bruker persistent connections?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Vi er forberedt. Kjører egen server (virtuell) som vi har full kontroll over) og anledning til å be om hjem fra WebCat om det skulle være noe alvorlig. Kort fortalt har vi nå muligheter vi aldri i verden ville fått med one.com. Vi har forøvrig mulighet til å oppgradere etter behov og har ingen begrensning på båndbredde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...