Jump to content

Våpen borte i posten..


nemesis

Recommended Posts

Bestilte en Sauer202, Swarovski Z6i og en meopta for en tid tilbake.

Etter sporingsnr har denne pakken ligget i oslo siden 26/6. :oops:

 

Snakket med posten i dag. De vet ikke noe om pakken annet enn at den ankom oslo den 26/6 og jeg måtte forberede meg på at dette kunne gå begge veiene. :?:

De hørtes ikke optimistiske ut... :(

Etter de fikk vite at dette dreide seg om et våpen innpakket i våpenkoffert ble de enda mer skeptisk.

 

Heldigvis ble dette sendt i oppkrav med tanke på at den totale pakken har verdi på 47500kr..

 

Noen som har opplevd lignende?

Noen som vet hva krav som gjelder ved sending av slike pakker?

 

Bør sluttstykke ligge i samme koffert? :?

 

Har de lov og sende våpenet til en annen adresse enn den som har våpenkortet?

 

 

 

Føler forhandler kan ha et problem her.

Link to comment
Share on other sites

urk :? !

 

Dette høres fryktelig kjedelig ut. Jeg synes å huske at jeg leste noe om en .50 rifle som ble borte for litt tid siden takket være en langfingret postfunksjonær. Det er jo ike sikkert at dette har skjedd med din rifle, men for hver dag som går blir det jo litt mer fristende å tenke at en eller annen med et deffekt moralsk kompass har "forbarmet" seg over din pakke. Den er vel av en slik størrelse at den ikke uten videre forsvinner...

 

Sluttstykket burde i hvertfall ha blitt sendt i egen forsendelse.

 

Jeg håper at det ordner seg.

Link to comment
Share on other sites

Ja har ventet lenge på denne pakken ettersom det tok lang tid før de fikk dette til butikken.

Jeg sender mye våpen i posten ettersom jeg bor to forskjellige plasser. Begynner å bli skeptisk hvis det skullle forvinne for min "regning". Jeg sender bestandig sluttstykke adskilt.

 

heldigvis har jeg ikke betalt for denne pakken enda..

 

 

Jeg tenkte kanskje at det bare var litt treghet i postgangen som gjorde dette, men etter å ha vært i kontakt med posten er jeg mer skeptisk.

 

Håper dette ordner seg ja.

Link to comment
Share on other sites

Sluttstykket ikkje berre bør, men skal, sendes i separat pakke. Men det er fleire forhandlere som sender det i samme, for å unngå at sluttstykke kjem bort. Dersom forhandler her har sendt alt i samme pakke, sluttstykke inkludert, så har dei eit forklaringsproblem ovanfor politiet.

 

Transporteres våpenet som reisegods eller postforsendelse, må en vital del fjernes eller våpenet sikres på annen måte slik at det ikke kan brukes.

(http://www.lovdata.no/for/sf/jd/xd-19630125-9722.html#22-8)

 

Dersom sluttstykke kjem fram til deg, er alt såre vel og det er kun eit økonomisk tap det er snakk om. Men sidan du ikkje har mottatt to forsendelsesnummer, vil eg tru at alt ligg i samme pakke.

 

Samtidig - 26. juni var på fredag, det er sommertid og sommervikarer, og ting kan ta litt ekstra tid. Det er fortsatt lov å være optimist...

Link to comment
Share on other sites

Og det skal vel sies at det ikke er veldig smart å sende en pakke på den verdienstørrelsen med posten. Har selv gjentatte ganger opplevd problemer med posten med at pakker forsvinner og ingen aner hvor dem er. Heldigvis så har det ordnet seg til slutt, etter veldig mye pågående mas fra undertegnede.

 

Kjetil A.

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis ble dette sendt i oppkrav med tanke på at den totale pakken har verdi på 47500kr..

 

Beklager men det hjelper nok ikke. Med Smartpost og egenembalerte pakker dekkes kun opp til 10000,-

Kun ved bedriftspakke ekspress har høyere sum. Der er forsikring opp til 50k inkludert.

 

Men det er jo i dette tilfelle forhandlerens problem.

Link to comment
Share on other sites

Det kan tilogmed hende at den ligger på ditt lokale postkontor. Det skjedde med meg en gang. Det sto at pakken var på omlasningsentralen, men ingen klarte å finne den. Så ringte jeg ned til det lokale postkontoret, der var den visstnok heller ikke. Ringte tre dager etter hverandre uten at noen kunne hjelpe. Så tura jeg ned for å kjefte litt på posten, og gjett hva det første jeg fikk øye på nede på posten? Jo, pakken min...

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis ble dette sendt i oppkrav med tanke på at den totale pakken har verdi på 47500kr..

Oppkravspakker på slike beløp roper jo på oppmerksomhet fra langfingrede postansatte ...

 

Dette er et poeng jeg ikke har tenkt på tidligere.. :?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ikke tatt noen sorger på forskudd her. Ting kan noen ganger ta lenger tid enn normalt. Det er ikke mange virkedager siden 26. juni. Derfor tror jeg det er sannsynlig at den dukker opp snart.

 

Når det er sagt, er jeg villig til å ta noen timer i bil for å unngå slike episoder. Spesielt hvis det dreier seg om bestillingsvare med høy pris og lang leveringstid. Det blir selvsagt håpløst hvis man f. eks bor i Kirkenes og handler fra Arendal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener jeg leste noe om en lignende sak (kanskje) på Sluttstykket i forne tider. Etter at den håpefulle mottaker informerte Posten om at det som var 100 % sikkert var at dette ville bli en politisak, så tok det kun kort tid før eier og eiendel ble forent.

 

På den annen side har det ikke gått veldig lang tid, i hvertfall ikke til å være Posten. Legger du på at det er ferievikarer, godt vær på østlandet, mye oppoverbakker, teleslyng og alt mulig annet du kan komme på i farten så kan det fort ta noen dager til...

Link to comment
Share on other sites

Yes, det var som flere av dere sa..

 

Pakken er nå funnet og ankommet stavanger.

Fikk nettopp telefon fra posten der de beklaget dette.

De kunne ikke si hva som hadde skjedd men at det hadde vært noe rot i oslo.

Normalt hadde jeg ikke reagert så mye men det var måten posten svarte på da jeg først kontaktet dem. Hørtes nesten ut som det var like stor sjanse for at pakken var tapt.

Jeg kommer til å være skeptisk neste gang jeg sender våpen hvis det er slik..

 

Jeg og forhandler slapp med skrekken.

:wink:

Link to comment
Share on other sites

... noe sier meg at det allerede er mange sommervikarer der nede nå.... :x

 

:lol: Har samme erfaring. Har faktisk opplevd at en pakke fra California (rute: San Francisco-New York-Paris-Køben-Oslo) brukte kortere tid derifra til Norge, enn gjennom tollklarering og til Bergen. Om jeg ikke husker helt feil brukte pakken 4 dager fra USA til Norge og 14 dager fra Oslo til Bergen. Da ble den sendt fra USA på billigste måte.

 

Om du ikke hadde mottatt pakken, så ville jeg gjort som tiders forteller om. Har prøv den selv, og da møtte de opp på døra på kveldstid, uten ekstra kostnader og meget milde i stemma :mrgreen: Men er jo litt trist også da at en må true med lensmann, for det er jo tydelig at de kan ha kontroll om de bare vil.

Link to comment
Share on other sites

Om de har slått de sammen til en pakke forsvinner vel litt av hensikten med å fjerne en vital del, eller..?

 

For å si det sånn, jeg har noen "godsaker" på vei over dammen (ikke våpen vel og merke).... :x

 

Dette gjaldt ikke våpen.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sukk.. blir ikke mindre nervøs av å lese denne tråden!

 

Sendte våpen i posten selv i går. I følge hun bak kassen gikk det ikke å sende rekomandert p.g.a størrelse/vekt (ca 8 kilo) og mottakeren (en velkjent våpen forretning) presiserte at de ville ha våpenet tilsendt komplett.

Så her sitter jeg og tygger i blyanten, angrer på at jeg ikke splittet forsendelsen og insisterte på å sende rekomandert :|

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestiller ganske mye fra utlandet (ikke våpen/-deler), og etter at Posten begynte med denne omlastinga i Oslo så tar ting mye lenger tid. Opplever ofte at ting kan bli liggende i flere uker der (2 uker ++) før det igjen setter kursen mot lokalt kontor. Jeg hadde håpet jeg igjen skulle få oppleve de gode dager med ca 4 dagers ventetid på post fra utlandet når Posten introduserte forenklet fortolling, men det allikevel like lang tid eller lenger.

Pakker innafor Norge er opplever jeg å være mellom 2 dager til opptil 2 uker, generelt sett så synes jeg det går bra mye treigere nå enn for bare 6-7 år siden.

 

...nei steike, sa jeg nettopp at "alt var bedre i gamle dager"?? *raser ut til speilet for å leite etter grå hår*

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...