Jump to content

Endelig er Sauern i hus


chris

Recommended Posts

Etter uendlige lange 6 uker er endelig Sauer 202 i caliber 243win med plast stokk og Jaktmatch avtrekk hentet i fra Landerø. :D

Toppet med Swarovski Habicht PV 3-12 x 50 som sitter fast med Leupold QR.

Søknad på 9,3 løp er nå også sent til myndighetene.

Det skal toppes med Swarovski Z6 1.6 X24 (som nå sitter på kombien)

 

Men i jeg glemte og kjøpe med pusseutstyr som passer til calibret :oops: ,så da blir det en ny tur ut i mora for å skaffe tilveie det nødvendige pusse dingsene slik at man får brukt den nye gullhønna.

Link to comment
Share on other sites

du trenger ikke nytt sluttstykke på 202'en for å bytte til 9,3, men nytt magasin må du ha.

Tja, vurderer ett 243 løp til min som nå er i 9,3. ..... og mener også at jeg ikke trenger nytt sluttstykke? Tar jeg feil... :?:?:

Link to comment
Share on other sites

Har kost meg med nydama i hele kveld. Var å fikk kjøpt pusse utstyr i dag. og nå er a klar for en tur på bana.

Jeg har ønsket meg Sauer lenge. Endelig er drømmen i hus.

Sluttstykke, det skal jeg undersøke, for har ikke fått beskjed at det må byttes.

Bilde skal prøve å få det til. Får ta med meg kamerat på bana i mora.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Vet ikke noe om disse sluttstykkene til Sauer, men .22-250 rem. har i alle fall samme støtbunndiameter som .243 win., .308 win. og .30-06 Sprg. osv..

Har fått bekrefta at .243 win fordrer nytt sluttstykke. 30-06 går med samme som 9,3, men lurer på at alle de "korte" patronene som 308, 243 og 22-250 må ha nytt sluttstykke. Noen her som vet sikkert :?:

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en Highland i 3006 og vurderte flere kaliber og fikk følgende svar:

På din Highland finnes følgende kaliber:

222, 223, 243, 6,5x57, 7x64, 308, 30-06, 270 og 8x57 JS.

Hvis du velger 222, 223 eller 243 må du kjøpe ny bolt som koster 4.000.- - 4.500.- etter ny prisjustering.

De andre kalibrene kan samme bolt brukes.

Når det gjelde nytt løp så kommer nå alle levert med Ilafloat Coating, dvs matt finish.

Et standard løp koster nå ca 6.500.- så kommer Ilafloat coating på ca 1.100.- i tillegg. Jeg tror også at du må velge fluted løp på Highland, og da får du et ytterligere tillegg på ca 2.500.-

Altså et nytt løp kommer seg på ca 10.000.-

sitat slutt

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med ny børse chris.

 

Eh.. hva er årsaken til at de har laget dette slik at man må ha eget sluttstykke til patroner med lik rompediameter? Det bør være en eller annen fordel her? Det er jo selvfølgelig en fordel for fabrikken å selge flere deler men.. det ser jo unektelig noe unødvendig ut.

Det ser jo ikke ut som det kan ha noe med forsterkninger å gjøre heller.

 

Kanskje en Sauerentusiast kan forklare?

Link to comment
Share on other sites

Gratulere med god børse. Begynte og bli litt mange blaser tråder nå :wink:

 

Har du kommet deg på banen med den enda? Er jo kjempe våpen disse Sauerene har nå bare en 200STR selv pga økonomi kan ikke bruke 20 lapper på ei jaktbørse når det finnes våpen til 5 som går like godt :mrgreen:

 

 

Men som sagt gratis med kjempefin og bra børse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en Highland i 3006 og vurderte flere kaliber og fikk følgende svar:

På din Highland finnes følgende kaliber:

222, 223, 243, 6,5x57, 7x64, 308, 30-06, 270 og 8x57 JS.

Hvis du velger 222, 223 eller 243 må du kjøpe ny bolt som koster 4.000.- - 4.500.- etter ny prisjustering.

De andre kalibrene kan samme bolt brukes.

Når det gjelde nytt løp så kommer nå alle levert med Ilafloat Coating, dvs matt finish.

Et standard løp koster nå ca 6.500.- så kommer Ilafloat coating på ca 1.100.- i tillegg. Jeg tror også at du må velge fluted løp på Highland, og da får du et ytterligere tillegg på ca 2.500.-

Altså et nytt løp kommer seg på ca 10.000.-

sitat slutt

 

Må velge flutet? Passer ikke løp fra ikke-Highland 202-ere? Litt forvirra her :/

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en Highland i 3006 og vurderte flere kaliber og fikk følgende svar:

På din Highland finnes følgende kaliber:

222, 223, 243, 6,5x57, 7x64, 308, 30-06, 270 og 8x57 JS.

Hvis du velger 222, 223 eller 243 må du kjøpe ny bolt som koster 4.000.- - 4.500.- etter ny prisjustering.

De andre kalibrene kan samme bolt brukes.

Når det gjelde nytt løp så kommer nå alle levert med Ilafloat Coating, dvs matt finish.

Et standard løp koster nå ca 6.500.- så kommer Ilafloat coating på ca 1.100.- i tillegg. Jeg tror også at du må velge fluted løp på Highland, og da får du et ytterligere tillegg på ca 2.500.-

Altså et nytt løp kommer seg på ca 10.000.-

sitat slutt

 

Må velge flutet? Passer ikke løp fra ikke-Highland 202-ere? Litt forvirra her :/

 

Litt utom trådstarters spørsmål men; i og med at jeg hadde Sauer 202 Highland som har fluted løp som standard så måtte vist mitt evt. nye løp i annet kaliber oxo være flutet, for og gå i samme stokkken, men det var selgers påstand.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...