Jump to content

meninger om 6,5*57R


Recommended Posts

Hei har skaffet meg drilling i kaliber 6,5*57R. noen erfaringer der ute om denne patronen? fåes de i helmantel? skal brukes på rådyr og storfugl. hvem fabrikant lager disse? vet at selleri & gullerot lager disse men kun blyspiss..

 

Takker for svar :D

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Jeg har en kombi i dette kaliberet!

Sist jeg kjøpte var fra Alvestad, det var RWS hylser (begynner å bli en stund siden).

Tidligere kunne han også skaffe Hirtenberger (noe rimeligere en RWS), men det er lit usikkert om de fremdeles produserer til det sivile markedet!

Ser at Norma leverer Blaser ammo med 8,4gram CDP.

Tidligere hadde de også tommylser fra Blaser i sortmentet (dersom man vil ha slikt i en ekte drilling :wink: ).

Kombien min liker ganske tunge kuler, så jeg har fått best presisjon med Lapua Mega 155grain.

S & B har en helmantel på 140grain som går brukbart. Ellers vet jeg at en del bruker en 144grain Lapua FMJ med godt resultat. 100grain Lapua FMJ hadde vert ideel til toppjakt, men jeg sliter med å finne noen ladning som går godt nok :(

Ellers et utmerket kaliber som trives godt med Norma MRP og VV N160.

Blir det for vansklig med hylser/ammo kan den greit "freses" opp til 6,5x65R RWS, som er et nyere kaliber og muligens lettere å få ammo til (billger hylser av en eller annen grund).

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg kjøpte også en drilling med dette kaliberet i fjor. Har fått skutt den inn med 8.2 gramm kule RWS KS. Har tenkt å prøve den ut i bukkejakta i år. Skal bli spennende og se. Noen på et forum i Tyskland sa at det hendte rådyrene løp litt etter skudd.

Har vært litt dum og kjøpt 3 andre drillinger i 7x57R. Burde ha kjøpt litt andre kalibre i stedet. men det er for seint nå i disse tider hvor man ikke får lov å erverve våpen. Skulle jo tro man kunne selge en drilling i 7x57 og kjøpe igjen en i 8x57 men virker som de ikke synes det er noen god ide.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

he he, takker mossing, nå ligger det 190 kuler på posten som skal i pressa di :-) vært i kragerø idag og skutt en serie på 20 duer :-)) vi har et bukketreff lørdag 8 med et par beger :-) du kunne ikke desverre være med, tarn igjen et par dager etter når du har inntatt Rjukan :-)

buttoloen har svivi rundt golfbanen i kragerø, he he.

 

see ya

 

 

Hvis du skal ha hylser prøv http://www.johannsen-jagd.de/ de har det meste. Frakt til norge er 6,5 euro.

 

Takk for tipset! Der var det det meste ja.. :)

Skal lade for deg jeg, Grønneberg! Snart nyinnredet laderom på plass.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...