Jump to content

Kan denne hagla anbefales?


JanTore55

Recommended Posts

1. har aldri hørt det navnet/merket før.

2. jævla pen hagle, men synes prisen var drøy.3. jeg ville valgt noe annet.....basert på ukjent merke for meg, og stiv pris.

 

Ønsker deg lykke til i jungelen av fine våpen, og bruk god tid. Forhast deg ikke. Og det billigste er om du finner en som allerede passer deg, framfor å måtte levere den inn til børsisen for å endre på det meste. Sånt blir det veldig fort penger av....med mindre du får det inkl. i prisen. Da er det ikke sikkert jeg synes prisen er sååå ille lenger....men jeg synes det er mye penger ute og går her.

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig med Kenneth32. Ser fin ut, men synes prisen var litt høy. Ikke det (var inne på hjemmesiden til produsenten), det kan gått hende at dette er gode greier. Vanskelig å si uten å ha fyrt av noen hundre skudd :wink: Men ville kanskje heller ha valgt et merke som mange har erfaringer med. Dersom du har 10 000 i budsjett finnes det jo mye å velge mellom. Lanber Gyttorp, Hawk 103D, osv. Sjekk tråder her på forumet. Det finnes masse informasjon og erfaringer om våpen i denne prisklassen.

 

Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

Hei,

som selger av våpenet vil jeg ikke legge ut for mye reklame, men kan varmt anbefale Laurona.

Vi har solgt dette merket i mange år og har kun gode erfaringer.

Ang. prisen er disse modellene faktisk halv pris!!

Vi fikk ett røverkjøp på IWA messen tidligere iår, og kan derfor selge disse til spotpris.

Grunn? Nye modeller på vei inn. "Gamle" modeller selges ut billig for finansiering.

Link to comment
Share on other sites

Selv om medlemmer av kammeret ikke har hørt om denne haglen, så betyr det lite ettersom at de har litt snevre horisonter når det kommer til hagle.

 

Laurona er god spansk kvalitet, som har godt rykte på seg i blant annet England. Ikke de helt store volum i bruk der heller, men er regnet som god spansk kvalitet sammen med Arkom og Aya.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tenkt på en lanber.

Det er vel lanber jeg har fyrt av flest skudd med, og må si jeg liker den :)

 

Men, når en hagle koster 18000,- og selges for 9000,- fordi det kommer nyere modeller

kan det ikke sies annet enn at dette er et bra kjøp, dersom den er så god som de jeg har snakket med sier :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hei, jeg er ny her på forumet men ville bare komentere denne.

Har selv sett på denne hagla, norica laurona lxo, ble fortalt i butikken at den hadde kostet over 14000 før, men er på tilbud nå.

Sjekka litt rundt og fant en butikk i italia hvor disse selger til vanlig pris som er 810 euro, ca 7-8000kr. og i england kostet den 679 pund, ca 6000kr. Vet at staten er grisk på avgifter men dette var vel litt drøyt. er jo ikke en bil det er snakk om. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Eg har ei velfungerande Laurona S/S med engelsk skjefte av ukjent årgang, og med Gresvik Sport sin G stempla på kvart kammer. Andre Lauronahagler eg har sett har vore pent laga. Hagla mi ut som ho er laga i fylla, og G-ane på kammera ser direkte groteske ut. Eg kjøpte ho for å ha til skarv og ender med sjøsprøyt og det som følgjer med. Det er tydeleg at fabrikken har laga våpen i forskjellige prisklassar. Akkurat mi er nok Discount-versjonen.

Link to comment
Share on other sites

KimJorgen:

Selvsagt anbefaler man det man selger, ellers ville man vel ikke stått å solgt varen?

Jeg har selv en Laurona hagle, så jeg uttaler meg som forbruker ifht. produktet like mye

som salgsperson.

 

Magnumsen:

Prisen har aldri vært hverken 18.000 eller 14.000 som sitert i andre poster her.

Faktum er, og som vi har nevnt, at vi aldri før har hatt disse modellene på lager.

Vi kalkulerer prisen utifra kjøpsprisen og den informasjon som blir gitt oss fra fabrikken.

Veiledende, eller villedende i dette tilfelle, ville normalt vært langt høyere pris enn de prisene vi har satt nå.

Dette skyldes som nevnt tidligere at vi fikk, eller vi ble hvertfall fortalt, at prisen var en betydelig lavere

pris enn hva den normalt var.

Så vi har ikke overpriset våpnene, men har valgt å prissette disse til de prisene vi mener er riktig ifht. vår innkjøpspris og garanti.

Link to comment
Share on other sites

Tilbake til trådstarters spørsmål: Jeg vil anta at dette er en fortreffelig jakthagle for pengene og jeg mener også å huske at jeg har lest hederlig omtale av den i et eller annet blad (jeg skal komme med en referanse hvis jeg kommer på hvilket).

 

Ja, det er noe dritt at de som driver butikk skal tjene penger...

 

Nettopp :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er noe dritt at de som driver butikk skal tjene penger...

 

tja, når hagler til 20k i norge koster 11-12k i england, syns i alle jeg at det er litt vel stor forskjell. Haglene koster da omtrent det samme i innkjøp for alle. Men nå har jeg ikke så god innsikt i dette som dassel tydligvis har.

Link to comment
Share on other sites

Da er det på tide å vurdere slike ting som:

Lønnskostnader, Leiemarked, Kundegrunnlag, Omsetningshastighet, veiledende pris, markedspris, vedlikehold, reservedeler....

 

(Og det er liksom jeg som er kommunist / sosialist på dette forumet....)

 

forøvrig skulle jeg gjerne sett dokumentasjon på de prisene du oppgir.

Link to comment
Share on other sites

Hassel

Hvis du søker på google på denne hagla og ser på f.eks: highlandoutdoors.co.uk eller armeriaelpinsapar.com, så ligger dokumentasjon på prisene der.(jeg er ubrukelig på data så jeg vet ikke hvordan jeg skal lage en link :D )

 

Jeg forstår at det er dyrere å drive butikk i norge og dette er sikkert en bra pris på en bra hagle men da synes jeg det er litt feil å få folk til å tro at de får noe til nesten halv pris når de kanskje ikke gjør det.

 

Jeg vet av erfaring at dette er en seriøs butikk men følte meg nesten litt "forsøkt lurt" da jeg så de andre prisene, selv om det selfølgelig ikke var intensjonen fra selger.

 

Beklager avsporingen fra tråden. :D

Link to comment
Share on other sites

Laurona LXO

 

Pedersens våpenlager, Norge : 9100kr

Aremeria El Pinsapar, Spania : 810 euro, ca 6800 kr

 

(pris for innbyggere, ikke tatt hensyn til eventuell tillegg jeg ikkek jenner til.) En forskjell på 2300 kr ganske langt i fra de tallene som Hostesaft slengte ut.

Desuten er påstanden om et produkt koster omtrent det samme i innkjøp, i det beste meget upresis. Frakt og avgifter kommer inn i bildet balndt annet. En Uberti Winchester 1873 replica, er for eksempel mye dyrere i Italia hvor de produseres p¨å grunn av avgifter til staten.

Link to comment
Share on other sites

Nå var ikke mitt eksempel en Laurona, for dem aner jeg ikke prisen på. Den jeg nevnte var en Miroku 38.

Annet eksempel:

Jeg kjøpte for et par år siden en Browning Ultra XS Prestige. Sjekker med Nordskog - pris 38 000, uten justerbar kolbe.

Kjøpte den i stedet gjennom Chris Potter i England til 21 000 med justerbar kolbe. Riktig nok moms på innførsel, men den britiske momsen var da allerede trukket fra.

 

Anyway, dette er bare noe jeg slenger ut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...