Jump to content

REVEJAKTA 09/10


jmonsen

Recommended Posts

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ja det var det eg prøvde på med solcellepanel på utsiden og stor stas men fekk det aldri til og virke skikkelig og enda verre blei det da folk drog ut av stikkontakten til lyset!! men skal få det opp og gå igjen til neste års sesong.. ny lampe og solcellebatteri skal anskaffes da disse kan lade heilt opp til omkring 20 volt.. men bil batteri ser ikkje ut til og lade lengre enn 12 kansje opp i 13 volt på ein god dag med masse sol.. og siden anlegge slår seg ut ved mindre volt enn 11,4 i batteri blei det nytteslaust..

Link to comment
Share on other sites

Har hørt at reven besøker åtet på forskjellig tidspunkt etter hvordan månen er.

Kommer tidligere på kvelden når månen er ny (stigende), og senere på natta når den er Ne (minkende).

Vet at det ikke er noe fasit, men er det noen som har erfaring med dette??

 

Gratulerer til alle med fangst!!! :P

Link to comment
Share on other sites

RIP90.

Du år montere en lampe som bruker LED.

Og sette på en spenings reduserende krets. det er gode LED å få som oppererer på ca 3V

 

Jeg har kjøpt å montert en slik en. fungerer greit, lyser for 165 w å trekker 3w. kjøpte den på malia for 400 kr.

Link to comment
Share on other sites

Da ble det en rev til ikveld :) .

Hørte den skrike en halv times tid før den kom frem. Den var ikke interestert i åtet som nylig har fått påfyll av et rådyr, den løp rett forbi, men stanset når jeg plystret. Den ble liggende på stedet etter å ha blitt truffet av en v-max fra en 6,5x55.

Link to comment
Share on other sites

Hadde visuell kontakt med en her jeg også for 30 min. siden. Den viste seg flere ganger i skogkanten 10 m fra åta. Tydelig interessert men skeptisk. Jeg hadde ikke rifla i glugga, ville vente til han begynte å spise. Hadde nok tatt den om jeg stod klar. Men, nå har jeg litt bedre kontroll på rakkeren, og forventer fall før helga. :D

Link to comment
Share on other sites

I går kom det en rev innom åtet så vidt det var, også stakk den videre. Rakk bare å ta av sikringa og sette på lyset i kikkerten før den var borte.

I kveld må jeg være kjappere sa jeg til meg selv, men bør jo prøve å være litt stille også, så er ikke bare bare :D

Litt før kl 01:00 kom det en rev, samme klokkeslett som igår. Og den var like skeptisk og urolig så tipper det var den samme reven.

Ble borte etter å ha snusa over åtet en liten tur, men kom heldigvis tilbake og da var jeg klar, så da datt den.

14-01-10.jpg14-01-10-3.jpg

Brukte 308win med "ferdigrulla" 180grs Winchester Super-X Power-point (mener jeg det står på pakka) :roll:

Godt å endelig få tatt en rev igjen. Har spist opp så mye dyr hundemat så var på tide syns jeg! :lol:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

finn ett ferskt spor og følg det. (gå på lesiden) og gå så sakte som overhodet mulig.. men tror denne jakta er mest vanlig når sola kommer frem, da ligger reven ofte å "soler" seg på dagen. jeg ville heller prøvd å lokke den inn..men men.

 

Skitt jakt!!!!

Link to comment
Share on other sites

En fin start på morningen. -10, sol, vindstille med lufta stinn av kruttrøyk og revefall.

IMG_0347.jpg

Det å være hjemme på pappa perm har av og til sine jaktmessige fordeler (man er nærmere sine jaktmarker). Og lit flaks skal man da også ha. Klokken var ca 09.30, og jeg hadde akkurat lagt junior i sengen for en liten formiddagslur da fater`n ringte og lurte på om jeg hadde ”lyst på rev” :wink: . Alltid svarte jeg :mrgreen: . Da måtte jeg komme med en gang, for nå satt det en og spiste av et gammelt og forlengst glemt rådyrkadaver jeg hadde bardunert fast midt ute på åkeren innfor fjøset. Kona ble varslet og jeg strøk på dør. CZ`n sto i gangen ferdig pakket for seljakt (var meningen jeg skulle ut en tur fjæra i dag ).

Første stopp var oppe i redskapshuset på låven, for å kunne speide ut over jordene på østsiden av fjøset. Der møtte jeg fater`n. Nå hadde jeg dårlig tid, for reven var forlatt åta på tur nordover mot skogen. Han kunne også fortelle at reven haltet. Jeg tverrsnudde i døra. Med kammeret børse og hørselsvern på løp/krøp/snek jeg rundt på nordsiden av fjøset og videre langs den samme kollen jeg skjøt den forrige reven på. På veien hadde jeg observert reven, lett haltende, på tur inn i skogen. Jeg la meg til bak en liten mur og ventet. Inne fra skogen hørte jeg reven gjø. Ikke klassiske reve hyl, men mer som en hund. Den var ikke langt inne i skogen. Jeg rigget børsa oppå muren og begynte å lokke med muse lyder. Reven reagerte tvert og kom fykende rett på gjennom buskene. På ca 80meters hold stoppet den og lyttet bak en bust før det bar ut på åpent lende. Jeg siktet, zoomet inn og fant en åpning mellom grenene. Kulen gikk på skrå inn I brystet og ut bak bog. Reven snublet 2m og ble liggende.

IMG_0338-1.jpgIMG_0332.jpg

Kunne ikke finne noen ytre tegn til skade som førte til at reven haltet. Skal obduseres senere. Veide forresten 6,5kg. virket litt tynn :roll: .

 

Cal 308. Lapua Scenar 155grs. Snitt 805m/s. Fantastisk presis i min CZ, og en fortreffelig varmint kombinasjon. Min langholdsoppskrift nr1.

IMG_0336.jpg

Effekten med denne kula har aldri vært mindre en tilfredsstillende i caliber 30.

 

Grattulerer til dere andre reveskyttere :D Stå på :twisted: .

 

Mvh "Sofus"

Link to comment
Share on other sites

Gratulere Sofus :-)

Glad jeg ikke er rev rundt gården din... :lol:

 

Har en rev luskende rundt revebåsen nå, så jeg håper sesongens nr 6 går i snart.

Tror det er en slu rakker som bare er der å ete opp gosakene rundt båsen. Hvis det er tilfelle får jeg sette meg inn en en campingvogn som står 40 meter fra båsen og prøve å skyte den. Det ligger en dueskrott på kanten av åpningen som ikke forsvinner. De andre revene har tatt åte i åpningen og gått i båsen innen 2-3 dager etterpå. Får håpe det kommer ny sporsnø snart slik at jeg ser hvor ofte den er der.

Link to comment
Share on other sites

Siden du virket litt erfaren med revebåser, tenkte jeg å spørre om noen tips. Har en hjemmesnekkra bås stående like ved huset jeg bor. Den første sessongen tok jeg tre rever i båsen (alle på 2 uker), men etter det og de to siste sessong har ikke reven vært interesert i gå inni båsen.

Jeg har tatt mange grevlinger alt i alt i båsen, å den sisten tok jeg i høst før snøen kom (så båsen funker fint). Siden grevlingen går i hi, og reven ikke vil gå inni står den ikke oppe nå, men tenkte jeg ville prøve meg igjen. Så da lurer jegpå om du eller noen andre har noen gode tips til dette, så kanskje reven vil gå i båsen min igjen ? :D

Link to comment
Share on other sites

Siden du virket litt erfaren med revebåser, tenkte jeg å spørre om noen tips. Har en hjemmesnekkra bås stående like ved huset jeg bor. Den første sessongen tok jeg tre rever i båsen (alle på 2 uker), men etter det og de to siste sessong har ikke reven vært interesert i gå inni båsen.

Jeg har tatt mange grevlinger alt i alt i båsen, å den sisten tok jeg i høst før snøen kom (så båsen funker fint). Siden grevlingen går i hi, og reven ikke vil gå inni står den ikke oppe nå, men tenkte jeg ville prøve meg igjen. Så da lurer jegpå om du eller noen andre har noen gode tips til dette, så kanskje reven vil gå i båsen min igjen ? :D

 

Det er 3 sesongen for båsen, så jeg er ikke veldig erfaren men noen tips har jeg. Første sesongen sto båsen i skogen og da fanget den ikke rev, ble så flyttet til noen trær 10 meter fra baksiden av låven. Etter det har det gått mye bedre. Tidligere krabbet jeg inn i båsen for å feste åte og da gikk det fort noen uker før det gikk rev i. Nå bruker jeg en lang stang og dytter åte med streng på inn i båsen og fester den til utløseren fra utsiden. Nå har jeg fanget flere rever 2-3 dager etter bytte av åte. Jeg går ikke bort til båsen uten at det er nødvendig men sjekker den fra litt avstand (20-30 meter). Jeg legger et lite åte (dueskrott el.l) i åpningen av båsen og når den forsvinner går det som regel bare kort tid før reven går i båsen. Har gått opp skispor inn til båsen fra faste revetrekk og har planer om å legge ut luktspor i skisporet inn til åte. Er ikke så mye revespor i nærheten av gården nå, men bare noen hundre meter unna går det faste revespor.

 

Jeg lar aldri båsen stå igjen, uten om sesongen sperrer jeg utløsermekanismen slik at den ikke kan slå igjen. På sommeren er det problemer med åte og fluer, så da lager jeg forball av del av vedsekk med hundefor inni. Årets unger går som regel i veldig lett i starten av sesongen.

 

Lykke til med båsen :-)

Link to comment
Share on other sites

Takk :)

 

skal prøve å flytte litt på min ikveld, siden den bare står 30 m unna huset :) Så skal jeg prøve å legge ut en rypevinge i ingangen, men skal jeg knytefast denne eller skal den bare ligge løst? :D Har mye skjære og kråke som kanskje vil dra avsted med den.. Åsså lurte jeg på hva du bruker inni båsen som åte? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ikke flyttet på den nå midt i sesongen hvis du kan unngå det. 30 meter unna huset høres i utgangspunktet bra ut. Hele poenget er at rever som går rundt hushjørnene generelt er mindre skeptiske en rev i skogen. Jeg knytter ikke fast lokkeåte som ligger i åpningen, reven får det med seg som beløning og vil ofte komme tilbake for mere og vil da forhåpentligvis ta hovedåte i båsen. Jeg syns det er viktig at reven får med seg minimalt med mat, da jeg ikke ønsker å fore opp rev gjennom vinteren. Dermed følger jeg nøye med på det jeg legger ut og slenger ikke ut ting i øst og vest. Vinteren skal være en flaskehals for reven og andre rovdyr.

Jeg skyter kråker og skjærer rundt gården og båsen, da unngår en og at de stikker av med lokkeåte. Også blir det noen skjærer og kråker i løpet av sesongen :D

 

Jeg bruker alt mulig til åte. Skifter etter noen uker hvis det ikke er noe respons. I år har jeg tatt rev på forpose med hundefor, dueskrotter, gåseskrotter og ribben av hjort. Helt ferske dueskrotter fra duejakten i august har jeg god erfaring med. Skjærer ut bryststykkene og legger resten i båsen. Pass på at det ikke går fluemark i det hvis det er varmt. Går det fluemark i må en fjerne alt åte og det vil etter min erfaring gå litt tid før reven går i båsen.

 

Prøvde å salte og tørke noe kjøtt i sommer for å unngå fluer, men det ville ikke reven ha. Hadde kanskje for mye salt på.

Link to comment
Share on other sites

Har lenge stolt på at all maten som er på åtet skulle gi resultater. Det har det jo egentlig gjort, men nå har jeg en rev som notorisk unngår åtet jeg har varsler på. Så i kveldinga tok jeg snowraceren og suste ned mot åtet for å spe på med hundemat og noe sosekjøtt fra hjort. Stod 20 m unna åtet og presisjonskastet. Det var utrolig mye spor i området der de to åtegropene ligger. Det er 5 m mellom disse. Reven har til nå kun oppsøkt det ene. Speidet ellers en del i 22-23 tida i går, men da var den ikke å se. Hadde også et sveip med kikkerten i 02-tida. Frustrerende å ikke knipe rev nr. 10. Men, det gjør ikke så mye at den går der. Lager spor til andre rever. Satser på at den viser seg i helga. :D

 

Det andre åtet jeg har 100 m fra de to første var også mye brukt. Jeg spyttet på dette åtet for å begrense revens matforråd. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Var ute en tur på Nordik Predator fløyta i ettermiddag rett før det ble mørkt. Men fikk ikke inn noe rev. Her er det ikke snø i det hele tatt men bakken er frossen så det er fint å gå og for reven å springe. Satt nesten i 30 min. Er nok ikke mye rev her nei, har ikke hatt rev på åta på lange tider nå. :cry: Må nok prøve de andre plassene jeg har lov å jakte på for å få flere rev i år ser det ut som, må bare vente på måneskinn.

Link to comment
Share on other sites

Heisann, har reveåte, men sliter med en gammel hann tror jeg som ikke går inn på åta.... :( Har noem tips til hvordan man skal få den på åta. Har lys, den er innom i nærheten, men kvier seg tydeligvis for å gå på åta. Den har plukket litt hundemat i utkanten, men ikke tatt skrittet helt bortpå som de unge som henger på veggen. Er det noen som har erfaring om den er mer sky direkte lys av 1000 meter enn med difust???

Tydelig voksen, da den faller litt dypeer i snøen enn de andre, går samme por inn som ut. Sikkert en revirhanne.

 

Håper noen tar seg til til noen betraktninger?

Link to comment
Share on other sites

Prøv å spre hundemat e.l. både utenfor og innenfor lyskjeglen, så vil jeg tro den blir mer opptatt av maten og "glemme seg bort" lenge nok til at du får den. Ellers får du spre litt hundemat rundt lyskanten når det er fullmåne, da ser du den fint i kikkertsikte hvis det er snø og du har en brukbar kikkert.

De er nok lurest de som er størst, og det er vel derfor de er størst :) . Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Har en rev her som også er litt slu mht. å eksponere seg i sterkt lys. I går heiv jeg på tre tygger med sosekjøtt. Bommet sikkert på kastene mht. varsleren. Såg i dag at reven hadde vært frampå og funnet godsakene. Helt i kanten av sektoren som varsleren tar. Hadde signal i mottakeren midt på dagen i dag av kråker og ravn, så Mikkel revevarsler har status ok.

 

I kveldinga, etter at kråkefuglene hadde tatt kveld, heiv jeg på terningstore biter av sosekjøtt av hjort samt hundetørrfor. Har store forventninger til natta..... :D

Link to comment
Share on other sites

kom nett inn etter jakt.. tempraturen steig over null i dag for første gang på lenge og med ein liten titt på værmedlingen bestemte eg meg for å gå ut ein tur i dag.. reiste ut til gluggen i 11 tia. store forventninger pga væromslag og endelig aktivitet igjen på åte, men etter og ha sittet der uten og se så mykje som ein dritt klarte eg ikkje holde øynene åpne lengre og reiste heimover igjen.

Hørte ein rar lyd fleire ganger i dag først virket som den var ganske nærmt åte så plutselig hørte eg den lengre vekke så var den vekke ein periode og plutselig hørte eg den igjen ganske så nærmt. lurer på ka det kan være for noe :?:

Først trudde eg det var revehyl, men etter og ha hørt det eit par ganger hørt eg at det kunne minne om det men var mye kortere og ikkje fullt den intense men meir sånn svak rolig lyd :?::?::?:

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg nettopp kommet hjem fra ei lita 12 timers økt på glugga... Øya har vært tunge, og reven har vikt med sitt fravær :cry: Seks bokser med burn måtte til. Hadde egentlig ganske stor tru på at han kom til å komma fram i natt, for døm på gården hadde sett reven på åta midt på dagen i går... Men viste seg at mikkel faktisk har hvileplass i et lite rom rett under glugga mi. Så da må jeg vel finne på no lurt.. :?

Link to comment
Share on other sites

IMG_0362.jpg

I natt kl 00.45 ble en fin han rev på 7kg lokket inn i døden.

IMG_0377.jpg

Jeg har vært flittig til å mate reven den siste tiden, og åte jordet mitt er nå en eneste stor tapas. Og ut fra en del “jamring” inne fra skogen den siste tiden ser det ut som om dette frister vandrende hannever på utkikk etter damer. Spesielt rundt midnattstimer ser ut til å være en gjenganger.

Så i natt lot jeg det friste. Ikledd gode klær, med lokkefløyte og børse satte jeg meg til oppe i tårnet ca kl 00. Vinden var sterk og uberegnelig. Fall-vind fra fjellet førte til av vindretningen skiftet ofte, i tillegg varierte vindstyrken mye.

Ca kl 00.20 hørte jeg et rev hyl et godt stykke unna. Umulig å beregne hvor lang. Hadde is i magen. Vindretningen var totalt feil. Etter 10 min dreide vinden slik at jeg fikk den på skrå inn bakfra. Jeg begynte å lokke. Enkle og kraftige hareskrik uten noe særlig variasjon og nyanser. Lokket over et minnut uten stans. Ventet i et halvt min, og etter en to/tre nye salver ser jeg med et en skygge som skyter fart ut av skogen, rett foran meg på ca 150m hold. En rev :shock: …(Kjempe puls… Puh.. :mrgreen: ). Den stopper 10m fra skogkanten. Den virker med et litt forsiktig. Kryper ihop og trekker seg til siden. Vinden har dreiet igjen og jeg tørr ikke lokke mer. Finner heller reven i kikkertsiktet og følger den. Holdet er for drøyt i denne vinden (kuling i kastene). Med et tilfreds smil ser jeg reven “snubler” over en godbit. Det var vist den eneste så langt borte, og reven må trekke nærmere. Den løper 30m til siden og føler skyggen av tårnet. Jeg ser konturene av reven men ikke mer. Alt jeg kan gjøre nå er å vente. Så setter reven kursen ut mot lyset. Jeg legger korset i kant av skyggen, og et hode kommer til syne. Skuddet går og reven ligger på stedet. Hodeskudd. Hold: 70m.

IMG_0356.jpg

Bildet er tatt på skuddstedet.

 

Ikke mye tisper igjen her omkring. Bare vandrende hannever. Et godt tegn :D . Holder det seg slik blir det interessant å følge med valpe tettheten i sommer.

 

Stå på jaktens kamerater :D . Dere gjør en viktig jobb.

 

Mvh Sofus

Link to comment
Share on other sites

Var ute i dag tidlig jeg og, en tur for å trene på lokkingen. Fjerde gang jeg er ute, så har ikke de store forventningene og det dukket ikke opp noen ting i dag heller. Tok en runde i "trugetraséene" jeg har laget rundt i jordekantene. De blir hyppig brukt av viltet, men ingenting i natt. Kun elg som har vært på tomta i natt.

 

Har også et åte utenfor huset, som jeg la ut i november måned. Det har vært en del rev innom, men ingen mens jeg har vært hjemme. Har en revevarsler, så jeg har noe kontroll ihvertfall. Jeg tror de er litt skeptiske til lyset, har en 1000m fra bil på husveggen. Trodde kanskje de ble vant med det, men det tar lengre tid enn antatt. Heldigvis er jeg tålmodig og legger ut bikkjemat og annet snadder jeg får på butikken jevnlig.

 

Skitt jakt!

Link to comment
Share on other sites

Rev nr. 10 gikk ned for telling nå kl. 20.30. Satt på stua da det peip i revevarsleren. Opp på loftet og fikk rifla i anlegg. Reven jobbet med hundefor og sosekjøttet midt i den snødekte åtegropa. Reven stod med fronten i mot, ikke store reven. Ventet til den fikk en bedre vinkel og slapp skuddet. Hørte og såg at jeg traff. Reven gikk rett ned. Skal vente med å hente den til i morra. Tror nemlig ikke dette var reven jeg såg før helga.

Link to comment
Share on other sites

De siste nettene har vært overskyet, med brukbare lysforhold, ikke alt for mange kuldegrader her i området, mao tid for revejakt. Siste uke har vært meget innholdsrik i så måte, for min del, med hele 3 felte rever.

 

Den første Onsdag natt kl 01.45

De 2 neste på Fredag natt kl 02.30 og kl 03.00

 

Ikke langt fra en double de to siste, men bare nesten, da det som dere ser, var ca 30 minutter mellom første og 2dre pangen.

 

Er usikker på om første mann, eller er det tispe, lot seg lure av lokken, da den plutselig eksponerte seg ute på jordet. Hadde ikke direkte track på meg og lokken, men sånn ca kurs. Da den stoppet et lite øyeblikk på ca 60 meters hold for å markere, lå allerede siktepunktet i stikkhullet. Akkurat i det skuddet gikk vred imidlertid reven på hodet, slik at den fikk skuddet dønn midt i pappen, i stedet for i stikkhullet. Utfallet var imidlertid gitt, da reven ikke leet på så mye som et hårstrå, etter treff. Ikke behov for ytterligere aktiv dødshjelp i dette tilfellet, litt flåsete sagt.

 

Rev nr 2 på var derimot definitivt interessert i en lettvinn musemiddag, da den helt uventet og ut av intet, dukket opp 40 meter unna. Reven var nok imidlertid noe usikker på hva den hørte og forsvant bak og opp på en liten haug, for å få bedre oversikt, slik rever har for vane. Denne manøveren av revefanten var imidlertid et uklokt valg, for det ga meg nok tid til å få rifla i stilling. Som dere vet…… en rev 40 meter unna, hører og ser alt, men altså det at den ble borte bak den lille haugen et øyeblikk, var nok til at den tapte kampen om fortsatt eksistens. Den kom fram oppe på haugen og virret litt frem og tilbake før den satte bremsen på, i det jeg slo av sikringen på rifla. Hadde berghammertak som en kompis pleier i si, midt i bogen på mikkel. På 40 meters hold og med boost på 12X er det bare ikke mulig å bomme. Den gikk rett ned, lå urølig et par sekunder, før den kavet seg på bena og forsvant ut av syne.

Betenkelig :oops:, men valgte å stole på magefølelsen som ga tilbakemelding om at dette var et solid treff, da jeg som nevnt, både så og ikke minst hørte at reven fikk en solid trøkk.

 

Vel……..valgte å sitte på stedet hvil etter over nevnte seanse, da sportegn og øvrig aktivitet rundt om i området, vitnet om at det nok ikke var den siste reven som måtte gi tapt i kampen om tilværelsen denne natta.

 

Nr 3 var sånn… altså omstendighetene rundt fellingen, var omtrent en kopi av nr 2. Dukket opp på samme haugen, bare noen meter unna der nr 2 åpenbarte seg og fikk et høyt bogskudd. Rett ned og ikke en bevegelse. Mao helt etter læreboka :!:

 

Da var det nok med revejakt denne natta, tid for oppsamlig og studering av rev og treff. Rev nr 2…….. den som forsvant hadde fått et hjertetreff…..mao et lavt treff. Siktepunktet var ikke der da skuddet gikk, men hvorfor treffet var en anelse lavt, er vel en av de få spørsmål her i livet det ikke finnes svar på.

Muligens et ørlite napp :?::mrgreen:

 

Det som er verd å merke seg og som de fleste av dere vet, er at reven bruker sine egne……… eller andre revers gamle spor, for å forflytte seg fra ett terrengavsnitt, til et annet, på jakt etter mat eller make nå om dagen, eller rettere sagt…. om natta.. Den har ikke vanskeligheter med å bevege seg i løs snø, så sant den kan benytte gamle revespor. Blir vel nesten som en vei å regne for en rev, nå på vinterstid.

 

Dette kan vi benytte aktivt på revejakt, da postering(lokking ved et godt brukt revespor/overgang før eller senere vil gi resultater, i form av felt rev.

 

Lykke til videre alle ihuga revejegere :wink:

Link to comment
Share on other sites

det er godt det lykkes for noen. Fikk i dag vite at reven har begynt å pelle rådyra i skogen :?. De har funent 2 nå på kort tid. Har åte ikke så langt unna. Så det er vel derfor det er lite besøk nå. Rådyra har vel allerede bruke endel av reservene sine på den langvarige kulda. snøen har vært veldig løs her så alle dyr synker godt ned, derfor farter vel ikek reven så langt. Må vel begynne å farte rundt nå.

 

Castor? er det i forbindelse med åte du sitter eller er du ute i skogen på trekkruter osv?

Link to comment
Share on other sites

Castor? er det i forbindelse med åte du sitter eller er du ute i skogen på trekkruter osv?

Sitter ved et jorde ved en mye benyttet overgang/trekkrute som deler 2 terrengavsnitt/skogsteiger.

Virker som reven/e bare må innom disse skogsteigene en eller annen gang i løpet av natta.

Å bruke lokk i tilleg til..... bokstavelig talt.......å lokke inn reven slik at den eksponerer seg for skudd, er et lurt tricks.

 

Har panget en god del mikkel akkurat ved dene ovegangen nå. Virker som det rett og slett er ubegrensede mengder av rev i området.

Link to comment
Share on other sites

gratulerer. Du er rå på de. så lengre oppe i tråden at du brukte musepip. Bruekr du det konskvent eller bruker du andre fløyter. Har handlet inn ett par nå. for å prøve men mangler den lille til musepipen. Jeg må til å finne på noe annet sidne den ikke vil på åta og gå i båsen i vinter

Link to comment
Share on other sites

Bruker kun musepip ja. Virker som om reven ikke er så skeptisk til musepip som ved bruk av angstskrik. Går mer rett på lokken liksom.

 

Bare å overmodulere pipingen, da rekker den lengere. Reven reagere ikke nevneverdig på det.

Så er det at om en har tro på noe og ser at det virker, da er det ingen grunn til å bytte taktikk :wink:

 

Har og fått noen rever på angstskrik, men det virker som den er mer var/forsiktig ved bruk av angstskrik. Stopper ofte opp og bruker mer konsekvent vind for å sjekke ut.

 

Har imidlertid ikke noe statistisk materiale å slå i bordet med, men kun synsing.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...