Jump to content

ISSC M22 Kaliber .22


Beowulf

Recommended Posts

Noen som kjenner til denne?

Fikk tips fra noen som har sett og testet denne på våpen messe.

Produsert for å passe i "kassa" i spesialfelt, lik PPK, Cheeta o.l

Produsert i Østerrike.

 

Har planer om å kjøpe den inn da den sannsyneligvis vil passe utmerket i konkurranse.

flere fortrinn som .22, justerbart sikte og i følge produsenten match løp og avtrekk :wink:

 

De har tom oppgitt avtrekksvekt,.. en arti` detalj :mrgreen:

 

 

t_mss.gif

 

The M22 exceeds all requirements

for modern pistols:

 

• Match bull barrel and match trigger delivers highest accuracy.

• Unmatched safety with 5 different safeties working independent of each other.

• Weaver rail for light and laser systems.

• Precise handling due to perfectly-contoured grip.

• Adjustable rear sight for target shooting.

• Design and manufacturing quality of Austrian-made firearms.

 

m22_2la.jpg

m22_3la.jpg

 

Caliber: .22LR

Capacity: 10 rds.

Action: SA (single action)

Trigger weight: 2 kg

Trigger travel: 3,8 mm

Overall length: 179 mm

Overall height: 121 mm

Overall width: 27,5 mm

Barrel length: 104 mm

Sight length: 140 mm

Weight (w/o magazine): 605 g

Weight empty magazine: 75 g

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Om det stemmer at prisen er 3.500, så er det samme prisen som for et .22 kit til Glock'en. :shock:

 

Jeg har prøvd å google denne, og ser fra noen amerikanske sider at det går noen diskusjoner om hvorvidt Glock har vært involvert i utviklingen, eller at Glock lager noen av delene...

 

Jeg er nysgjerrig på denne, og lurer på om noen har prøvd den, eller om noen har sett noen tester av den?

Link to comment
Share on other sites

Skjønner godt det spekuleres i om Glock har vært med i utviklingen!

Har aldri sett noe så likt! :o

Om det ikke er et samarbeid med Glock er det et av de frekkeste plagiatene jeg har sett.

 

Må si det frister med en slik, og 4000,- er da ikke så ille for en ny full-size .22pistol!?

Jeg ville ihvertfall mye heller hatt en slik enn et .22kit til Glocken.

Har hatt det, og det frister ikke igjen kan du si...

Link to comment
Share on other sites

nå sklir vi OT her.. P22er kan funke ja, men det er endel tvilsomme løsninger(sleidestopp som griper i sinksleide er dømt til å gå gæærnt i lengden), "loddet" på langpipa er innhult og av tilsvarende lekebilstøpegods, og komprimeres før du vet ordet av det.

det jeg finner positivt med P22 er et usedvanlig velkonstruert magasin til .22 pistol å være.

 

vel, tilbake til topic: inntil denne pistolen har bevist seg selv kvalitets- og konstruksjonsmessig er jeg skeptisk. kall meg gjerne fordomsfull, men kvaliteten på slike "plinkere" pleier å vise seg å være altfor lav.

 

om skepsisen min er ubegrunnet, og pistolen faktisk viser seg å være skikkelig bygget og av gode materialer, da kan det faktisk hende at jeg må igjennom en liten runde med damene på våpenkontoret...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også hørt at både Mosquito’en o g Walther’en kan være litt trøblete å håndtere.

 

Men, jeg har videre hørt at en vanlig feil mange gjør, er at man ikke skyter dem inn med skarp nok ammunisjon (200 til 250 skudd).

 

Jeg vet ikke om det er noen her som har noen erfaringer, eller betraktninger rundt dette?

 

Hva vil være passende for å skyte inn denne (eller Mosquitoen)?

 

Når det er sagt, så merker jeg meg at det er flere som er interessert i denne, men så langt virker det ikke til å være noen som har sett eller prøvd den…

 

Som "evert", vil jeg også gjerne vente til jeg hører noen tilbakemeldinger fra noen som faktisk har prøvd den – spørsmålet er vel da hvem som skal være først ute? :lol:

 

For de som er nysgjerrig, er her en liten gjennomgang og en sammenligning med Glock 19.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

den lå i disken hos stenåg for et par uker siden, så jeg har fått tafsa. ser og føles mer skikkelig ute enn P22, pipa e ihvertfall en tjukk stålsak, ikke det tynne sugerøret som p22en har. klarte ikke å identifisere hva sleiden er lagd av, men det hele virket veldig mye mer tillitsvekkende enn de pistolene det er naturlig å sammenligne den med. avtrekket var som nevnt ikke noe å hoppe i taket over, men det er det sjelden på billigvåpen. en kyndig kar(eller frøken?) med bryne og tolmodighet kunne sikkert fått til noe.

 

-men, jeg ser ikke noe poeng i å kjøpe slikt moderne plastskrammel når det går an å lete frem fine gamle saker som PP/PPK og M71 i 22lr.

Link to comment
Share on other sites

For de som har ”tafset” på denne:

 

-> Den ser i utgangspunktet ut til å være relativ lik en Glock 19, er dette også inntrykket etter å ha ”tafset”?

 

-> Og, avtrekket blir jo kommentert på denne også – men Glock får jo heller ikke akkurat stående applaus her inne for avtrekket. Vil dere si at dette er relativt likt?

 

-> Til slutt, er det noen her inne som har prøvd den – utover tafsing?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Fin anmeldelse her (kan dog være kjøpt og betalt): http://averagejoeshandgunreviews.blogsp ... ed-in.html

Konsensus er at den må skytes inn med 200 kuler for så å bli oljet og renset før den blir tilregnelig. Den funker visst mye bedre med hi-velocity kuler og er spesialdesignet for CCI Hi-Vel Round Nose ifølge ISSC.

 

Skal skaffe en slik en når jeg får innvilget søknad ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...