Jump to content

Steyr Scout. Bare noen bilder. (og nå også litt dskusjon..)


73alfa

Recommended Posts

Tenkte bare jeg skulle legge ut noen bilder av Scout'en.

Kikkerten som er montert er en Falcon Menace 1,5-5x30 i Leupold QRW-ringer. Kikkerten skal nok byttes ut med en som har lengre øyeavstand, da denne montert på såpass lett børse ofte medfører en liten smekk i panna.

 

ST3.JPG

 

ST1.JPG

 

ST2.JPG

 

 

 

 

edit: Endret tråd-tittelen fra "Steyr Scout. Bare noen bilder." til "Steyr Scout. Bare noen bilder. (og nå også litt diskusjon..)"

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Flammedemperen er ettermontert. Jeg satt den på for å beskytte gjengene til lyddemperen. Men, jeg har også fått laget en liten hylse som bare dekker gjengene for akkurat dette formålet. Flammedemperen er egentlig for 5,56 (til AR-15), men hullet gjennom den er 8-8,5mm.

Link to comment
Share on other sites

Knall, har alltid likt scouten!

Pene former og tekniske detaljer :D

 

Hvor langt er øyeavstanden? Du kunne jo fyrt til med en ekte "scout style" long eye relief kikkert og fått den kvalifisert til ekte "scout rifle" når du ikke har demperen på?

 

Mulig jeg har lyst på en i .223 langt i framtiden.

Link to comment
Share on other sites

Pen børse :wink:

 

Denne er i .308, ikke sant? Om du er interessert i å utveksle ladedata, har jeg litt og er alltid på utkikk etter mer...prøver å få fram best mulig presisjon, for å skyte på litt langhold etter hvert. Har vel gått litt fra konseptene med kikkert og demper på min, men har også spekulert på en scoutkikkert til elgjakta.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt sikker på øyeavstanden på denne kikkerten. det en nok helt grei på en litt tyngre rifle (jeg har en Falcon på Mauseren også, og det går fint). Da jeg kjøpte børsa var tanken å gå for en scout/LER-kikkert på den også, -og det tror jeg kanskje jeg skal gjøre. Jeg har også fundert litt på evt Aimpoint, men lurer på on jeg heller vil ha litt forstørrelse. Noen her som har eraring med scout-kikkertene til Burris og Leupold (evt pistolkikkertene til Burris)?

Når det gjelder laddata, så skyter jeg bare ferdig-ammo. Har ikke begynt med lading selv (ennå). Foreløbig har jeg bare skutt S&B helmantel, og NATO-ammo.

Nå må jeg bare se å komme meg på banen og få trenet litt med denne børsa :D (den kom i hus nå i vinter).

 

edit:

Og ja, Det er en .308 (men den spiser 7,62x51 NATO også)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også en maken rifle, men er ikke demper på den enda da :)

Jeg lurte på hvor du har kjøp reim og hvordan den fungerer?

Fikk høre fra jaktdepoet at reima hvar så kort at den ble trång med jakt kler på, så di sålgte den ikke mere.

Ellers syns jeg rifla fungerer utmerket, skyter mye nato i den å de går fint.

Kjempe rifle å gå med når en har hund, og passer fint i sekken nor en er på storfugel jakt :D

Link to comment
Share on other sites

Reima mi er herifra: http://store.thewilderness.com/index.php?cPath=1_10

Jeg finner den ikke igjen på siden nå, for da jeg kjøpte var det to alternativer der : en reim for Steyr, med riktige 'svivels', og en reim med vanlige 'svivels' for alle andre rifler. Jeg synes denne reima kanskje er litt vel stiv.

Jaktdepotet snakket om å få prdusert en reim lokalt i drammensdistriktet, så du kan jo evt spørre de om dette er kommet for salg.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 year later...

Nettopp kjøpt meg en slik en selv, med kolbeforhøyer og Hausken demper. Har også en Zeiss conquest 3-9x50 MC. Men det jeg ikke har er montasje. Hva slags ringer bør jeg kjøpe? Skal ha kikkerten på samme sted som på trådstarter.

Når jeg ser på Tecnical data så er røret på 25,4mm / 1.0 in (inch antar jeg).

Link to comment
Share on other sites

Du må ha noen ringer for Weaver-montasje (Picatinny vil ha for lang 'låseklakk' for weaver-sporene). Jeg bruker Leupold QRW på min og de fungerer veldig bra. Dersom du ikke ønsker (eller har behov for) å kunne ta av kikkerten enkelt, så kan du velge noen ringer for mer permanent montering. Da slipper du de to små låsearmene som kan komme til å være i veien (kan hekte seg i klær etc).

 

edit:

Her er forøvrig noen flere bilder av den med scout-kikkert og Aimpoint. Begge to er montert i QRW-ringer fra Leupold.

Scout_Leupold.JPG

Scout_Aimpont1.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...