73alfa Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 (edited) Tenkte bare jeg skulle legge ut noen bilder av Scout'en. Kikkerten som er montert er en Falcon Menace 1,5-5x30 i Leupold QRW-ringer. Kikkerten skal nok byttes ut med en som har lengre øyeavstand, da denne montert på såpass lett børse ofte medfører en liten smekk i panna. edit: Endret tråd-tittelen fra "Steyr Scout. Bare noen bilder." til "Steyr Scout. Bare noen bilder. (og nå også litt diskusjon..)" Edited March 18, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Pen børse! Kunne godt tenkt meg en slik men skapet er fullt og kontoen tom. (sammenheng..?) Er flammedemperen original eller ettermontert? Tror ikke jeg har sett en Scout med flammedemper på før. Vetle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Å fillern... Nå fikk jeg lyst på Steyr igjen Fiin børse og fine bilder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
73alfa Posted March 17, 2009 Author Share Posted March 17, 2009 Flammedemperen er ettermontert. Jeg satt den på for å beskytte gjengene til lyddemperen. Men, jeg har også fått laget en liten hylse som bare dekker gjengene for akkurat dette formålet. Flammedemperen er egentlig for 5,56 (til AR-15), men hullet gjennom den er 8-8,5mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fat_dog86 Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Har veeeeeeldig lyst på scout, og det ble ikke bedre av dette. Men den, som det meste anna morro, leveres jo f** ikke gjennom hjelpemiddelsentralen (les: linksutgave)!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ober Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Knall, har alltid likt scouten! Pene former og tekniske detaljer Hvor langt er øyeavstanden? Du kunne jo fyrt til med en ekte "scout style" long eye relief kikkert og fått den kvalifisert til ekte "scout rifle" når du ikke har demperen på? Mulig jeg har lyst på en i .223 langt i framtiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SteyrScout Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Pen børse Denne er i .308, ikke sant? Om du er interessert i å utveksle ladedata, har jeg litt og er alltid på utkikk etter mer...prøver å få fram best mulig presisjon, for å skyte på litt langhold etter hvert. Har vel gått litt fra konseptene med kikkert og demper på min, men har også spekulert på en scoutkikkert til elgjakta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
73alfa Posted March 18, 2009 Author Share Posted March 18, 2009 Jeg er ikke helt sikker på øyeavstanden på denne kikkerten. det en nok helt grei på en litt tyngre rifle (jeg har en Falcon på Mauseren også, og det går fint). Da jeg kjøpte børsa var tanken å gå for en scout/LER-kikkert på den også, -og det tror jeg kanskje jeg skal gjøre. Jeg har også fundert litt på evt Aimpoint, men lurer på on jeg heller vil ha litt forstørrelse. Noen her som har eraring med scout-kikkertene til Burris og Leupold (evt pistolkikkertene til Burris)? Når det gjelder laddata, så skyter jeg bare ferdig-ammo. Har ikke begynt med lading selv (ennå). Foreløbig har jeg bare skutt S&B helmantel, og NATO-ammo. Nå må jeg bare se å komme meg på banen og få trenet litt med denne børsa (den kom i hus nå i vinter). edit: Og ja, Det er en .308 (men den spiser 7,62x51 NATO også) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rypesksk Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Jeg har også en maken rifle, men er ikke demper på den enda da Jeg lurte på hvor du har kjøp reim og hvordan den fungerer? Fikk høre fra jaktdepoet at reima hvar så kort at den ble trång med jakt kler på, så di sålgte den ikke mere. Ellers syns jeg rifla fungerer utmerket, skyter mye nato i den å de går fint. Kjempe rifle å gå med når en har hund, og passer fint i sekken nor en er på storfugel jakt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
73alfa Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 Reima mi er herifra: http://store.thewilderness.com/index.php?cPath=1_10 Jeg finner den ikke igjen på siden nå, for da jeg kjøpte var det to alternativer der : en reim for Steyr, med riktige 'svivels', og en reim med vanlige 'svivels' for alle andre rifler. Jeg synes denne reima kanskje er litt vel stiv. Jaktdepotet snakket om å få prdusert en reim lokalt i drammensdistriktet, så du kan jo evt spørre de om dette er kommet for salg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rypesksk Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 ja jeg hørti di sa at di skulle høre med en lokal. Må vell vente på de da. Takk for tipset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kråk skytter Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... l&tot=null hadde jeg hatt 23 tusen så hadde det faen meg blitt rifle med en jævla gang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flashman Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 Leupold scoutscopet fungere finfint etter litt trening.... Har du noe mer info på den 1,5-5X Falconen ?? er på utkikk etter en billig lavforstørrende sak til .22 trening hvor det er dyrere lavforstørringer på fullkaliberer rifla... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valmara Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Nettopp kjøpt meg en slik en selv, med kolbeforhøyer og Hausken demper. Har også en Zeiss conquest 3-9x50 MC. Men det jeg ikke har er montasje. Hva slags ringer bør jeg kjøpe? Skal ha kikkerten på samme sted som på trådstarter. Når jeg ser på Tecnical data så er røret på 25,4mm / 1.0 in (inch antar jeg). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
73alfa Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 Du må ha noen ringer for Weaver-montasje (Picatinny vil ha for lang 'låseklakk' for weaver-sporene). Jeg bruker Leupold QRW på min og de fungerer veldig bra. Dersom du ikke ønsker (eller har behov for) å kunne ta av kikkerten enkelt, så kan du velge noen ringer for mer permanent montering. Da slipper du de to små låsearmene som kan komme til å være i veien (kan hekte seg i klær etc). edit: Her er forøvrig noen flere bilder av den med scout-kikkert og Aimpoint. Begge to er montert i QRW-ringer fra Leupold. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valmara Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Har fint lite peiling på montasjer, hva de tåler i forhold til .308? Så litt på disse http://www.becotrading.no/shop.asp?p=64464692 Er disse greier, eller bør jeg ha noe annet? Så var det det med low, medium og high? Vil medium passe i forhold til kikkert - rifla ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palinder Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 De er bra, men jeg aner ikke hvilken høyde du bør kjøpe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts