Jump to content

STI Target Master


TargetMaster

Recommended Posts

Tvilert vel på om STI vil gjøre noe "bare" fordi noen har problemer med f.eks S&B.

 

Som du ser tidligere i tråden kunne jeg kun skyte en spesiell type Magtech i starten. Inngen annen ammo funket. Så da er det ikke "bare" problem med S&B.

Jeg har akkurat det samme problemet med Min STI Spartan i 45ACP. Den skyter ikke noen type fabrikkammo.

 

Jeg synes at dette er for dårlig og at det blir en smule arrogant å henvise til at man får bytte ammo :wink:

STI markedsføres tross alt som ett kvalitetsfabrikat :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jøss, ble mange svar.

Har nå gått min første feltrunde med STIen, den fungerte som en drøm. (Hjemmeladet ammo) Det som var litt morsomt var at det var en på samme lag som også hadde masse klikk i dag, joda det var S&B ammunisjon, men han skøyt ikke med STI.

 

Jeg kan være enig i at slagfjæra virker litt slapp ja, så her må det gjøres noe.

Når det gjelder funksjonalitet vil jeg si at det har gått over all forventning etter det jeg leste i begynnelsen av denne tråden.

Virker som den ihvertfall kamrer og kaster ut hylsene med det meste av ammo.

 

Litt fintuning, kansje kraftigere slagfjær, polering, etc så er jeg sikker på at denne "spiser" alt.

 

Når det kommer til presisjon så er jeg målløs, har aldri hatt noe lignende. Kjempefornøyd!!

Link to comment
Share on other sites

Som du ser tidligere i tråden kunne jeg kun skyte en spesiell type Magtech i starten. Inngen annen ammo funket. Så da er det ikke "bare" problem med S&B.

Jeg har akkurat det samme problemet med Min STI Spartan i 45ACP. Den skyter ikke noen type fabrikkammo.

 

Jeg synes at dette er for dårlig og at det blir en smule arrogant å henvise til at man får bytte ammo :wink:

STI markedsføres tross alt som ett kvalitetsfabrikat :)

 

Har du hatt det samme problemet med for svakt anslag også? Jeg gidder ikke å lese igjennom X antall sider

 

Men som Evert sier, det er mulig STI setter i en svakere slagfjær på de. Som muligens er myntet på amerikansk ammo, som kanskje har mykere tennhette.

 

Men at Spartanen ikke skyter noen fabrikkammo høres langt rarere ut. Er det for svakt anslag på den også?

Link to comment
Share on other sites

Det underlige er at Spartanen skyter alle skudd uten problemer med hjemmeladet og CCI hette.

Jeg vet ikke hvorfor men sån er det.

Jeg lurer på om "sleidene" er spesielt teite på STI. Har lagt merke til at TargetMasteren er godt polert innvendig etter hvert. Dette gjør muligens at den har problemer med å repetere i starten da motstanden blir for stor.

Men jeg vet ikke.

Nå skyter jer standard kjøpt 9mm 115 gr Fiocchi uten problemer men det var utrolig slitsomt en periode.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har vore eigar av ein Targetmaster nokre år, og den har vore meget driftsikker og gitt utulig lite me funksjoneringsfeil.

Igår var eg og kronograferte diverse ladninger og fikk diverse utkastproblemer med våpenet, men dette skuldast nok at eigaren har vore slapp med våpen pussen den siste tiden.

Så ga den ein skikkelig puss når ej kom heim, og no tenker ej den er god som ny igjen.

 

Min pistol fungerer godt med både svake og sterkere ladninger.

Har testet ut heimaladninger fra 4grain p4 til 4.8grain p4 bak 124grains kuler men med den svakste ladningen er det ikkje sikkert sleiden alltid henger seg opp i bakre stilling etter og ha skote tomt.

 

Korleis liker andre Targetmaster eigere og skyte med denne pistolen med ein arm?

Liker den meget godt når eg skyter med begge hendene, men med ein arm og gjerne med knapp tid i feltløypa har eg ikkje fått heilt draget på enda.

Den er tung og holde med ein arm og i tillegg er nok 6" siktelinje med desse targetsikta ein grunn til problemet for min del.

Dette gjer at ej bruker lang tid og finne og sette opp sikte før første skot avfyrast.

Ein tanke som har slått meg er om eit lite fiberoptisk framsikte kunne ha hjelpt med og sette opp siktene raskre?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har fått byttet slagfjær til en litt kraftigere, etter dette har den fungert knirkefritt.

Presisjonen overgår alt annet jeg har skutt med 9mm.

 

@Terje338

Jeg kan er enig med deg i at det ikke er så lett å skyte med en hånd når detskal gå litt fort, men på presisjonskyting skyter jeg bedre med denne enn med .22 GSP! Tror kansje det har litt med siktene å gjøre også. (Trenger skytebriller)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...