Jump to content

Hærens stormbåter..?


Odings

Recommended Posts

Har ikke noe kjempe erfaring med den båt typen. Men vi hadde noen turer med de når jeg var inne. Og båtførerene ga de rimelig hard behandling. De er jo konstruert for hurtig ilansetting av mindre styrker/patruljer, så det er nok solide farkoster. Etter hva jeg husker gikk de ganske bra i vannet også. Pluss at du sitter i sal, der er jo en god fordel. Skulle tro den var ganske godt egnet til seljakt.

Link to comment
Share on other sites

Er beregnet på utenbordsmotor disse ja..

Var inne på tanken om vannjet en stund, men har gått helt bort fra dette pga problemer med "fremmedlegmer" i innsug/impeller ved kjøring i grundt vann.. Dermed lite egnet til Kobbjakt..

 

@ royerr: Vet du om han kompisen din er interisert i å selge en av dem?

Link to comment
Share on other sites

@ royerr: Vet du om han kompisen din er interisert i å selge en av dem?

 

Har vært å sett på båtan nu, dem er i glassfiber. Dem er produsert av norcem konserne på

slutten av 70 tallet. Båt typen kalles vist stable båter, har vært brukt av ingeniør våpne.

Hadde som std. 50 hk påhengs motor. Og motoran selges på onsdag den 25.02 Elvenes leir.

http://www.auksjon.no/ForsvaretAuksjonsListe.aspx

 

Han ville ikkje selge noen.

 

Royerr

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Trur ikkje du kan finne ein bedre seljakt båt .

Visst nokon e interesert i ein slik båt , så send ein PM så skal eg sjå ka eg får til.

 

Næmmen, skulle du sett. Båten til bestefar jo (:

Skal nord til han om noen uker, er sikker på at han setter meg til å ta ut popnagler fra de båtene han har liggene. haha :):lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jeg var båtfører i stormbåtlag. Det var en grunn til at de båtene ble bytta ut. De er ikke spesielt glad i kombinasjonen fart og bølger.

Men de fungerer helt sikkert greit til kobbejakt. Det Forsvaret brukte det til var jo å sette i land soldater og det er vel mye det man gjør på jakta.

Stormbåtene er nå bytta ut med rib'er og ingeniør har bare noen få igjen som brukes som sikringbåter til ferge.

De fleste tror jeg ble solgt i lokalmiljøet der oppe. Så en del som tøffa rundt der opp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...