Jump to content

skrotpris på hylser?


høggern

Recommended Posts

Lave råvarepriser? :D Regner med at dette da også vil slå ut på usalgsprisen på ladekomponenter snart...
Åjada. I tillegg kommer Julenissen med gaver hver jul, storken kommer med bebissene, sjekken er allerede sendt, jeg har visst lagt igjen lommeboka hjemme, det var ikke jeg som gjorde det, det kommer ikke til å gjøre vondt og jeg stikker den ikke helt inn...

 

PS: Sorry for offtopic ;)

Link to comment
Share on other sites

=>raunakke:

ikke spør sånne ting. for da kommer en eller anna som har studert bed øk å holder en lengre avhandling over hvordan ting henger sammen slik at vi uskolerte innen økonomi skjønner hvorfor prisene går opp uansett om råvarepriser, valutakurser, osv er lave eller høye.

 

se bare her :

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=17&t=12604&st=0&sk=t&sd=a&hilit=valutakurs

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
har en kasse eller to med tonmhylser. er det noen som vet hvor mye man får pr kg tomhylser for tida?

 

(det er sikkert en tråd om dette fra før men jeg har søkt i 5 minutter uten å finne)

 

 

Hei.

For ca 6 mnd siden så var eg så heldig å komme over to handleposer med engangsskutte 6.5 x 55, alle av samme fabrikat.

ca 15kg, og eg betalte 300kr..Da var rett og slett prisen for metallet på dette nivået.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Da jeg var guttunge på slutten av 60- og begynnelsen av 70-tallet, hang vi rundt skytterbanen og samlet tomhylser. Disse leverte vi hos den lokale patronselgeren og fikk 20 øre pr/stk, for hylser med blanke hetter.

 

Bare litt mimring fra en middelardende mann.... :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Da jeg var guttunge på slutten av 60- og begynnelsen av 70-tallet, hang vi rundt skytterbanen og samlet tomhylser. Disse leverte vi hos den lokale patronselgeren og fikk 20 øre pr/stk, for hylser med blanke hetter.

da jeg begynte skyte på slutten av 80 tallet var det enda 40 øre/stk i hylsepant, men det ble redusert i -89

 

 

 

noen som vet hva hylseprisen (skrotpris) ligger på for tida?

Link to comment
Share on other sites

noen som vet hva hylseprisen (skrotpris) ligger på for tida?

Jeg fikk ca. 9,50 pr. kg for det jeg leverte til vår lokale "Skrot-Nisse" her forleden.

Jeg tror prisene er avhengig av "spotprisen" på metaller til industrien i Kina - og som med oljeprisen, kan disse prisene variere ganske mye.

Link to comment
Share on other sites

Prisen er i alle fall høy nok til at det lønner seg for diverse omreisende folk å svinge innom alle skytebaner de finner, og raske med seg tomhylser. Det er nok mange baner som har ei tønne med hylser stående ulåst, men det er neppe meningen at dette skal være en inntektskilde for kriminelle østeuropeere. Vi har faktisk hatt noen slike saker hvor spesielt østeuropeere stjeler skrot, og tar det med seg ut av landet. En stor varebil fylt med tomhylser kan være en god månedsintekt for en polakk eller litauer elns....

 

Jeg vil anbefale alle som driver skytebaner å sørge for at tomhylsene lagres innomhus, så medlemmer kan plukke med seg det de trenger når banen er åpen men at hylsene ikke ligger fremme utenom åpningstid.

 

En liten avsporing der, men delvis on topic :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...