Jump to content

Unngå quotehelvete


Foxterrier

Recommended Posts

På det svenske forumet http://www.jaktsnack.se har jeg lagt merke til at når man quoter, så tar automatisk kun med det siste innlegget.

Dvs man quoter ikke flere innlegg, kanskje noe å tenke på så får moderatorene mindre å gjøre på og folk slipper å få sure PM'r selv om de fortjener det så inderlig :wink::mrgreen:

 

Nå aner jeg ikke hvilken type det er, men det finner vel de tekniske fort ut.

Link to comment
Share on other sites

- Personforfølgelse. Vi ripper ikke opp i gamle konflikter eller andres gamle uttalelser for å ramme debattmotstandere. Slikt er å dra ting ut av sin opprinnelige sammenheng, og er frekt og ufint. Tenk over at du selv ikke nødvendigvis mener nå det du mente da, og hvor feil og utrivelig det er å få slengt dette i fjeset.

 

Siteringsfunksjonen bør kanskje fjernes helt?

Det er ikke ønskelig å konfrontere folk med tidligere utalelser? Gamle uttalelser. Hvor gammelt er for gammelt?

Hva med å autoslette inlegg etter x antall dager? Meninger utgått på dato.

Er det ønskelig med debatt i det hele tatt?

Ømme tær. Vi og dem. Det er tanker jeg "sliter med". Gravøl er en nærliggende tanke. osv.

Link to comment
Share on other sites

Eg for min del syns dagens siteringsfunksjon funka fint. Trykk siter, merk og slett alt du ikkje vil ha med. Pass på å sitere kun det du vil svare på. Forhåndsvis før posting for å sjekke at det blir rett (noko ein bør gjere mtp rettskriving, gramatikk etc uansett).

Dette er då ikkje veldig vanskeleg...?

 

Håpar ikkje Vaktmeister Nilsen og Styret har planer om å finne opp siteringskruttet på nytt, då eg likar funksjonen som den er.

Ventar i spenning her :D

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... Hva om det popper opp et vindu når du trykker den berykta knappen, hvor det står en liten påminnelse; MÅ du quote nå, SIKKER på at du trenger det, TENK gjennom hva du quoter nå, og BEHØVER du legger inn det svaret du tenkte på? :wink: Kort sagt, quoter du så havner du kanskje rett og slett innom forumreglene en tur! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hva med å rigge det til sånn at man før ett (lite) støt hver gang man quoter unødig? Skulle vel gå å lage en sånn USB-dings du må ha for å logge inn på Kammeret, og som har ledninger som må festes i noe med puls?

 

Mer seriøst kunne det kanskje vert nummerering på innleggene, slik at isteden for å sitere masse tekst, kan man skrive "som XXX skrev i innlegg #34, ser vi at bladibladi jatta ..."? Men det spørs jo om folket kommer til å benytte seg av den muligheten om den kommer.

Link to comment
Share on other sites

Bingo!

 

:arrow: Da var jeg ikke så langt ute på viddene da... 8) Er vel ikke den som quoter mest heller, så jeg får tåle om det popper opp noe en gang i blant! :D

 

Tror forumreglene ligger veldig langt unna minnet på de fleste når et innlegg skal skrives, dessverre. Kan ikke si det er det jeg leser mest på her inne sjøl... :oops:

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen::mrgreen:

Skal gladeligt innrømme at jeg ikke altid klarer å få samenheng i trådene som er fylt opp med Quoting.

Etter at jeg har ryddet opp litt så har til og med ØKH klart å få sammenheng i tråden :oops: .

 

:shock: Så hadde vi alle tenkt oss om to ganger før vi quoter i hytt og pine haddde det blitt lit enklere. :D:D

Link to comment
Share on other sites

Hehe, vi har hatt en diskusjon om dette på drift, og den er ikke konkludert enda - men forskjellige forslag har blitt vurdert. Sitering har en viktig og god funksjon - men her inne fungerer det rett og slett ikke som ønsket. Så da må vi drive med litt teknisk forhåndsmoderering. Så ser vi etter en stund hvordan det fungerer :-)

 

(og så må det jo til enhver tid vurderes hvor mye arbeid som skal til)

Link to comment
Share on other sites

Det er helt riktig Chiefen. Noen ganger som jeg svarer direkte på et spørsmål uten å sitere blir det uten sammenligning når mitt svar blir stående øverst på neste side for eksempel. Da blir det litt dumt syns jeg og forandrer innlegget med sitering på topp.

 

..Og når da moderatorene har vært i samme tråden og fjernet 8-10 lange siteringer som har gjort tråden kortere, havner mitt innlegg mitt på forrige side.

Unødig sitering? Nei, ikke i utgangspunktet i alle fall.

 

 

Det aller beste hadde vært om alle brukerne hadde tatt litt selvdisiplin angående siteringen. Dermed hadde den delen av modereringen falt helt bort, og ingen hadde blitt sure for "inngripen" i sitt innlegg.

 

Edit: Hehe. Når man snakker om sola.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hva i huleste er vitsen med å sitere innlegget over??

 

 

Av og til må det til for at sammenhengen skal være der.

Nei - alt infoen står rett over. Det tar bare plass og det er irriterende å lese alt to ganger!

 

EDIT: errr, nå havnet visst dette på en ny side :lol::lol:

 

Og her var det like før jeg gikk inn og skrev

Quoting fjernet av Jmonsen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...