Jump to content

Nobelsport krutt - Kven vil ha?


rp15oryx

Recommended Posts

Tråden der dette kom fram (nederst på side tre) held på å bli ute av syne, ute av sinn. No er det på tide å sei frå! Eg vil gjerne ha eit par kilo i N-150 og MRP-området.

 

Heisann,

 

Ser det er int. for krutt fra Nobelsport. Vil ikke love noe men vi er importør av Nobelsport Italia og vil hvis vi får noen henvendelser vurdere å ta med noe krutt på en av forsendelsene denne våren.

 

_________________

Fred Gresch

Produktansvarlig

Tayloroutdoors Ltd

 

+47 920 80 444

www.tayloroutdoors.no

Link to comment
Share on other sites

Høres interessant ut. Godt Landrø får en konkurent men det er viktig at det ikke er et engangstilfelle at det går an å få tak i, slik at man finner noen superladninger og så får man ikke tak i kruttet om et år igjen.Kjøper gjerne dette kruttet jeg også!

Link to comment
Share on other sites

Veldig positivt hvis Vectan-kruttet ble tilgjengelig i Norge ja...

Gode ladedata på nett hva gjelder typisk europeiske patroner. (En rekke R-patroner, 5,6x57, 6x62, 6,5x57, 35Rem og 9,3x64 for å nevne noen)

Tror kanskje spessiellt SP3 kan bli populært, fin konkurrent til N-110 i f.eks 22hornet og 357Mag.

Link to comment
Share on other sites

Etter som jeg forstår så er Vectan-kruttet (fra Nobel Sport) godt konkurransedyktig på pris kontra Vithavuori. Mener Practical Equipment AB som selger det i Sverige tar 260,-SEK for et halvt kilo pistolkrutt. (SP- & Ba-serien). Sist jeg fikk et kilo N-110 fra Landerø var prisen over 500,- hvis jeg ikke husker feil.

I Vapentidningen #1, 2004 er det en artikkel om Vectan. Enkelte kruttsorter egnet til hagle-ladning også, engelsk-språklig ladebok for en knapp svensk 3-hundrings...

Link to comment
Share on other sites

Det var veldig billig! Hvor da?

Ser "Staffans" har priset 1kg N-110 : 577,- SEK. (3,5kg: 1697,-)

(Men personlig er det ikke prisen som er avgjørende, hadde lyst til å prøve SP3 i 22horneten da den kanskje er et akkurat passe lite hakk treigere enn N110. :) )

Link to comment
Share on other sites

slikt som det til tider har vært å få tak i de normale riflekruttene så ser jeg frem til at der skal komme et merke til på banen i norge, og etter det jeg kan se så skal vel dette være ett relativt lott stabild krutt så det er jo og en fordel da...

 

så for min del så håper jeg på noen gode konkurenter til slikt som N150 og de der omkring...

 

skal bli spennende å se hva de kommer frem med som mulige priser og slikt...

Link to comment
Share on other sites

Etter som jeg forstår så er Vectan-kruttet (fra Nobel Sport) godt konkurransedyktig på pris kontra Vithavuori. Mener Practical Equipment AB som selger det i Sverige tar 260,-SEK for et halvt kilo pistolkrutt. (SP- & Ba-serien). Sist jeg fikk et kilo N-110 fra Landerø var prisen over 500,- hvis jeg ikke husker feil.

I Vapentidningen #1, 2004 er det en artikkel om Vectan. Enkelte kruttsorter egnet til hagle-ladning også, engelsk-språklig ladebok for en knapp svensk 3-hundrings...

 

Syntes du skal sammenligne krutt i samme serie og ikke blande sammen : 0,5kg - 300 serie krutt og svenske kr, med: 1,0kg - 100 serie krutt og Norske kr

Da blir det bare rot :roll:

 

 

Finnes det noen konkrete priser på Vektan kruttet ??? eller er det bare "løse rykter" forløpig og "tror at det blir billigere for det er det i Sverige" . . .

 

Savner mer info fra han som hevdet at det ikke var noe problem å importere dette sammen med det andre de fikk i sine sendinger, fra Noble sport

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...