Jump to content

Tråden for PETIT BASSET


Ranger

Recommended Posts

  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kan jo utfordre General Custer og dunkern her på forumet; finn bikkjene deres her, 3 dager gamle! Ikke lett i ei sånn mølje, men kan si såpass som at valpen som utforsker verden alene er bikkja mi.

 

normal_Ares_og_kullet_3_dager.JPG

 

 

Flere valpebilder av Ares, her knapt to uker gammel i fanget på sønnen min:

normal_Ares_i_fanget_13_dager.JPG

 

 

Fire uker gammel:

normal_Ares_4_uker.jpg

 

 

Ni uker gammel, med på første jakttur. Grenseløst udugelig jaktbikkje ennå, men her er han iallfall våken! :lol:

normal_Ares_9_uker_Vega.JPG

 

 

Synd på meg da, fire måneder og buret inne i hundgården. Slipp meg ut?

normal_Ares_i_hundgard.JPG

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

He he artige minner, men Ares er vel ikke med på det øverste bildet. En av kullsøstrene som dro sørover var stygglik han, bare med ørlitt mer pels. Skulle gjerne visst mer eller sett bilder av de siste to i kullet og... Ingen av de som har matmor eller fatfar som frekventerer forumet? Husker du hva de valpene heter General?

Link to comment
Share on other sites

Her var det mange fine petit'er :)

Herlig rase, med mye personlighet.

Er i gang med min andre nå, han er bare 3,5 måneder, men begynner å vise bra interesse for rådyrspor.

Måtte desverre avlive den første i sommer :(

Nå venter jeg bare på at snøen skal forsvinne, slik at det går an å begynne med blodsportrening! Snuta er i bakken stort sett hele tiden på tur så dette tror jeg skal bli bra!

Link to comment
Share on other sites

Har sett i andre tråder at dere PBGV eiere har etterlyst dommere litt lenger nord i landet. Legger ved en link til utstillingen som var i Hokksund 2008.

 

http://www.norskbassetklubb.no/html/hokksund_2008.html

 

Vet det er et stykke å reise, men det er absolutt å anbefale. Vi var på vårt første Basset treff i Hoksund i fjord, å vi satser på at det blir tradisjon. Ettersom vi bor ved Rogalandsgrensen tok vi det som en langhelg og var ved Hokksund Båt og Camping

http://www.hokksund-camping.no/

fra torsdag til søndag. Nå er jeg foreløpig usikker på hvordan programmet blir lagt opp for treffet 2009, men i fjord var det mulighet for å gå blodspor på Fredagen, å utstillingen var på Lørdagen.

 

Otto var 8mnd da vi var på treffet, så han kunne "bare" stille i valpeklassen den gang :) På bildet på linken er det Otto som sitter i bakgrunnen, men det var en annen Petit som gjorde det veldig godt den lørdagen. Han står sammen med resten av Basset rekka, å hvis ikke jeg tar helt feil så sitter det noen her på forumet som har flere bilder av han :wink:

 

Absolutt en utstilling/treff å annbefale veldig sosialt og greit.

Link to comment
Share on other sites

Det var vel Bøjentans Iak det, med BIS 2 eller noe sånt? Skal sjekke om jeg ser Otto (råkult navn) på bildet! :D

 

Vi tenkte faktisk ei stund å komme med valpene en gjeng i fjor sommer, men det ble ikke noe av. Og når det gjelder utstilling så er ikke det verste problemet, vi har da fått premiert bikkjene våre på utstillinger her nord, blir litt verre når det handler om NKK-utstilling da.

 

Nei det er jaktprøver som er vanskelig/langt å reise, derfor har jeg en tanke om å holde lua litt i hånda og prøve å fri til bassetklubben med en henvendelse om noen orker å komme nordover en tur til høsten. Kan sikkert bli interessant for "søringer" å se hva slags forhold og terreng vi jakter i her nord.

 

Men takk for tipset, Hokksund er aldri avskrevet, særlig etter at jaktprøvepremiering er i boks! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vil slå ett slag for Petiten som revejeger, noen Petiter jager rev så det griner og fortjener å bli brukt på rev også, Ronja jaga jeg inn på rev i fjor, fire år gammel, jager nå 2 timer + på en fortreffelig måte, vil påstå det overgår rådyrlos, så Petiteiere ut å jag rev :D

 

Legger ved ett bilde av første reven skutt for Ronja, lostid 20 min :D

 

IMG_1499.jpg

Link to comment
Share on other sites

http://www.norskbassetklubb.no/html/hokksund_2008.html

 

På bildet på linken er det Otto som sitter i bakgrunnen, men det var en annen Petit som gjorde det veldig godt den lørdagen. Han står sammen med resten av Basset rekka, å hvis ikke jeg tar helt feil så sitter det noen her på forumet som har flere bilder av han :wink:

 

Nummer to lyder (når han vil) navnet Iak og holder hus hos meg. Har han på for for "Petitt" og han har samme far som Otto!

 

Tror Hokksundutstillingen går av stabelen 6--7 juni!

Link to comment
Share on other sites

"Glemte" å legge Laila i buret i natt så hun hadde sin første natt i "frihet".

Joda det gikk bare bra det, spiste en boks med gullfiskmat i sofaen,gjorde litt håndarbeid for mor og prøvde den nye stjernelua som jeg fikk i julegave, det er det jeg så imorges før jeg gikk på jobb :D

Men du å du så glad hun var når vi sto opp :D

Link to comment
Share on other sites

He he, det er ikke mulig, men Ares har for en gangs skyld hatt et sånt raid han og! :mrgreen: Skulle jo ikke være fri, og det gikk utover ei ause av hardplast som var knust til det ugjenkjennelige. Og, må jeg tilstå, noen rester av brokkoli etter middagen i går! :shock: Får håpe det går bra, jamfør tråden om "farlig hundemat". :cry:

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis har vi en snill Petit som aldrig gjør noe galt :lol:

 

Som f.eks i dag da jeg kom hjem fra jobb

Otto09009.jpg

 

Han ville vel bare vise oss hva som var inni den røde skoen :), eller kan det ha noe å gjøre med at han nettop har blitt nappet, så ville han også ha noe å nappe i :?::)

Link to comment
Share on other sites

Når Casper var ute å løp på isen for en uke siden skjedde et eller annet med ene frambeinet. Var hos vetrinær ettet et par dager, han mente leddbånd eller muskelfeste hadde fått en "smell". Han har han haltet i en uke, begynner å bli litt bekymret for at det er en skade som kan gi varig men. Noen som har erfaring med lignende skader?

Link to comment
Share on other sites

Det er kanskje en strekk eller noe? Valper og unge hunder har ikke fått satt styrken i sener og muskulatur ennå, og kan være utsatt for skader. Feks skal man være forsiktig med å la de løpe ned trapper, hoppe ned fra bagasjerom og liknende.

 

Casper har kanskje sklidd og fått en strekk?

Link to comment
Share on other sites

Bikkja er en kløpper både på rev og på klovvilt.

Har tatt med hunden to ganger på ettersøk etter rev. Bikkja drar noe j..... rett etter revespora. Begge ettersøka har resultert i at reven ble gjenfunnet.

 

Tar jeg ett fint bilde av henne en gang skal jeg legge inn det, har bare dårlige mobilbilder.

Link to comment
Share on other sites

Var ute på en liten treningstur i dag

 

Først var det bare veldig godt å ligge å dra seg litt, å rulle i snøen :)

Tur005.jpg

Tur004.jpg

 

Men etter litt løsnet det, å Otto forsvant ut av syne. På Astroen så jeg at han forsvant ut i en liten bue ca 300 m fra meg.

Etter ca et kvarter kom gjeit med kje, å det ble full musikk i skogen :)

 

Prøvde å ta bilde av rådyrene, men med et vanlig digitalkamera og 100 m hold, så er det begrenset hvor klart det blir

 

Her er et bilde som jeg tviler på at noen klarer å finne dyra :)

Tur007-1.jpg

 

Men da jeg klippet og forstørret litt, så kan kansje et trent øye se to rådyr på dette bildet :)

Tur007.jpg

Link to comment
Share on other sites

Var ute og sjekket fellene idag og traff Datteren til en på jaktlaget med sin nye twistdott. Er basseten en dugende hjortehund? eller er den som jeg gjerne får inntrykk av her på kammeret, en hare og rådyrhund. Men skulle den ikke virke så er den sikker flott til og bone landcruiseren min med!! :D

 

24gj5sh.jpg

 

9 uker gammel

Link to comment
Share on other sites

He he, synes jeg ser en petit med firhjulstrekken inne og klørne ute spøle over pansret på en bil til 750K + :mrgreen:

 

- Skal garantere deg at den ikke gjerne vil ligge på rygg på en bil iallfall! :lol:

 

Skal bli flinkere til å ta med kamera jeg også, de derre mobilgreiene blir jo bare søppel uansett.

Link to comment
Share on other sites

Her er et valpebilde av hunden min sammen med brødrene sine. Valp til venstre er min.

12-5-8aa.jpg

 

Slenger med et, ehh, NÆRbilde :D

237kud.jpg

 

Hunden heter da Shira, og er en kløpper til å jage vilt 8)

 

 

Heisann Jeger93.

 

Tar jeg ikke feil er det fulle navnet på hunden din Førstadheimen Shira, og hun blir 5 år 25.mars 2009. Jeg har samme bilde hjemme, og eier valpen til høyre som heter Førstadheimen Bono. Husker godt Shira siden hun var så mørk, og når det gjeldet Bono er han er en typisk Basset; litt sta, snill, veldig mye personlighet og en fantastisk jaktkameret i skogen. Skal se om jeg kan finne ut av dette med bilder og legge inn et nyere bilde i tråden :D

 

Hilsen Bono

Link to comment
Share on other sites

Takk for det :D

 

Litt jobb med disse bildene, men laster opp 2 i første omgang. Det første bildet er fra en av treningsturene i vår. Vi har anskaffet oss Astro som så mange andre, og med mottakeren i bilen tok vi en tur på ferskspor. Alltid like gøy for både eier og hund, og med Astroen har det jo blitt gøy å komme hjem etter endt jakt også :D Det siste bildet er undertegnede, Bono og ei rådyrgeit som falt nå i høst. Bono tok ut dyret, og jeg fikk se det utenfor skuddhold på vei ut av terrenget. Men, det ringet fint og ble skutt av en jaktkamerat etter først å ha passert sønnen hans som har hatt sin først jakthøst

 

30u9rsy.jpg

 

2yoo650.jpg

 

PS! Den nevnte sønnen fikk skutt sitt første rådyr i los for Bono noen helger tidligere, og det tror jeg var like gøy for faren og meg som for gutten selv :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...