Jump to content

CZ-75 Tactical Sport til mil.felt?


Bomsen

Recommended Posts

Skulle tro det, evert.

Det står på sidene til Winge at avtrekket er justerbart, så det skulle vel være greit å justere opp fra 400 gram. Synes det høres skummelt lite ut.

 

Men, så var det målene da, passer'n i boksen? Ingen som vet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter akkurat nå og skriver om reglene, hvis det er boks for militærfelt har jeg gått glipp av noe vesentlig :? Her er det jeg finner i reglementet:

 

8.25.7.1.3 Militærfelt

Løpslengde, siktemidler, og totalvekt i hht. ISSFs bestemmelser for 25m grovpistol. ref. 8.16.0

Avtrekksvekt 1360 gram.

Kaliber: 9 mm - 11.56 mm (kal. 0.355” - kal. 0,455”)

Revolver ikke tillatt.

Fingergrep i forkant av skjeftet tillates.

Prosjektilet skal stikke minimum 5 mm utenfor hylsekant, og veie minimum 100 grain.

Faktorkrav er ≥ 120.

Link to comment
Share on other sites

Nasjonalt pistolreglement:

 

"8.25.7.1.3 Militærfelt

Løpslengde, siktemidler, og totalvekt i hht. ISSFs bestemmelser for 25m grovpistol. ref. ISSF 8.9 og 8.10..."

 

 

Står faktisk ingen ting om mål ut over løpslengde og vekt. De testet faktisk pistolene i en målekasse i NM og det var så vidt min gikk gjennom.

Link to comment
Share on other sites

Hvis dere ser på den tabellen som det henvises til om grovpistol, så er det kassemål på 300x150x50mm.

 

Så til pistolen. Kan ikke skjønne at den ikke skal gå til militærfelt.

Den har forøvrig vunnet det svenske feltmesterskapet for et par år siden, han som vant hadde lånt den for anledningen...

Link to comment
Share on other sites

Off topic dette men en interessant diskusjon.

 

Hvis dere ser på den tabellen som det henvises til om grovpistol, så er det kassemål på 300x150x50mm...

 

Joda er baneskytter så kjenner godt til 8.9 og 8.10 og kassemålene i tabellen. Men se på ordlyden i feltreglementet angående fin-, grov,- militær- og revolverfelt.

 

Feltreglementet pkt 8.25.7.1.3 sier:

"Løpslengde, siktemidler, og totalvekt i hht. ISSFs bestemmelser for 25m grovpistol. ref. ISSF 8.9 og 8.10

Avtrekksvekt 1360 gram.

Kaliber: 9 mm - 11.56 mm (kal. 0.355” - kal. 0,455”)

Revolver ikke tillatt.

Fingergrep i forkant av skjeftet tillates.

Prosjektilet skal stikke minimum 5 mm utenfor hylsekant, og veie minimum

100.0 grain.

Faktorkrav er ≥ 120."

 

Om grovpistol står det i reglementet:

8.25.7.1.2 Grovfelt

"Pistol eller revolver iht. ISSFs bestemmelser for 25m Grovpistol. ref.

ISSF 8.9 og 8.10

Kaliber 7.62 mm – 9,65 mm (kal. 0.30” - kal. 0.38”)"

 

Om revolver viser man også til 8.9 og 8.10:

"Revolver kal. 9 mm – 11,56 mm (kal 0,355” kal 0,455”).

Ingen begrensing på løpslengde og totalvekt.

Siktemidler, og skjefte i hht. ISSFs bestemmelser for 25m grovpistol,

ref. ISSF 8.9 og 8.10, dog ingen krav til avstand mellom siktemidler

(sikteradius) pga. fri løpslengde.

Avtrekkesvekt 1360 gram."

 

Jeg tolker dette slik at for grov-og finpistol gjelder derfor ISSF kravene i sin helhet. For revolver gjelder ISSF reglene for siktemidler og skjefte. For militær gjelder reglene for løpslengde, siktemidler og totalvekt. 8.10 angir jo skjefte regler som ikke gjelder for militærpistol.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jeg sitter akkurat nå og skriver om reglene, hvis det er boks for militærfelt har jeg gått glipp av noe vesentlig :? Her er det jeg finner i reglementet:

 

.

 

Min SP01 shadow måtte i boksen i Larvik. Jeg leverte våpenet til avtrekkskontroll uten magasinet i. Kontrolløren ba om magasinet og da han så at det stakk ut fant han fram boksen. Jeg spurte hvorfor og han svarte at fordi magasinet gikk utenfor våpenet skulle det i boksen. Magasinet er det originale og det som fulgte med våpenet.

 

Så i Larvik ble det praktisert boks på miltærfelt

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Heisan

På Winge sine sider står det dette om CZ 75 TS:

 

match trigger made of plastic featuring option for trigger TRAVEL adjustments before discharge (using upper screw), and for OVERTRAVEL (using bottom screw). The adjusting screws are SET by the manufacturer.

 

sporting hammer specially adapted for a REDUCED trigger pull weight.

 

Kai :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tillater meg å bumpe denne tråden;)

 

Er det noen der ute som har erfaringer med cz75 tactical sports? Jeg vurderer å bytte min cz75b , og denne pistolen ser litt spennede ut. Bruksomeråde er felt NSF i første omgang. Har googla litt på evne , men finner ingen gode omtaler og tester .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Må skrive noen ord her jeg også ser jeg....

 

Jeg har nå bestilt meg en Shadow fin justert fra pedersens i kristian sand, det er bestilt mag brønn å tynne grep... DEN SKAL GÅ I BOXEN med mag brønnen...

Blir spenende å se hva dette blir til slutt... tror jaggu jeg skal bestille ett belte oppsett til denne med det samme... er det noen som vet hvor mange magasin som ORGINALT kommer med dette våpenet?

Link to comment
Share on other sites

Må skrive noen ord her jeg også ser jeg....

 

Jeg har nå bestilt meg en Shadow fin justert fra pedersens i kristian sand, det er bestilt mag brønn å tynne grep... DEN SKAL GÅ I BOXEN med mag brønnen...

Blir spenende å se hva dette blir til slutt... tror jaggu jeg skal bestille ett belte oppsett til denne med det samme... er det noen som vet hvor mange magasin som ORGINALT kommer med dette våpenet?

3 mag

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 6 months later...

må krype til korset, får den ikke til å holde 1360 gram med å bytte hammerfjærer, har i en 24 punder fra wolf..

1000 gram går nå greit.

Har prøvd å finne vrifjærer for å justere vekten på rebound/trigger return fjæren, ikke hyllevare for å si det sånn.

 

Noen som har tips til produsenter som lager fjærer på bestilling?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Håper noen kan hjelpe meg litt her.

 

Kikker på ulike skjefteplater fra HH, http://www.huntershouse.dk/kat734-P.210-M.49/" target="_blank , til en Sig Neuhausen P210-6. Denne skal jeg da bruke i militærfelt.

 

Hvilke skjefteplater er tillatt?

Jeg har kikket på Target og Match-skjefte, men disse er kanskje ikke tillatt?

 

På forhånd takk for alle svar jeg kan få :)

 

Mvh

 

A

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

JEPS!! :smile:

 

Etter en del prøving og feiling samt litt hjemmesnekkring er den oppe over 1360 gram.

Og går sykt bra, føreren som er problemet.

Jeg har laget meg en ny trigger return fjær, samt strammet opp sear fjæren.

Avtrekket blir ikke like markant som originalt, og en børsis kunne sikker gjort det bedre.

Men fu.. it, det funker for meg!!

 

Sender deg en pm med delene jeg brukte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...