Jump to content

Norinco jw-20 semi-auto 22lr


Johs

Recommended Posts

Hei, 

 

Har en Norinco jw-20 semi-auto 22lr som jeg ikke har brukt på mange år. Den er på en av listene i forhold til "Forbud mot enkelte halvautomatiske rifler" 

Den har flyttet kategori/liste og slik jeg nå forstår det kan jeg beholde den, men ikke selge den (unntak praktisk etc).  Står nå i liste C. Er det slik at jeg i praksis bare har valget om å beholde den eller levere den inn? Anser det som lite aktuelt å finne en kjøper blant praktiske skyttere eller utlandet.

Link to comment
Share on other sites

Den er vel feilaktig plassert på den lista?

 

De skriver at den er forbudt fordi magasinet tar mer enn ti skudd, men etter hva jeg kan lese meg til har disse i .22lr (ikke .22short) kapasitet på ti skudd i magasinet pluss ett i kammeret. Hvis det stemmer, så burde en kunne klage og få modellen over på lista over tillatte våpen.

Link to comment
Share on other sites

hcandersen skrev (På 17.1.2024 den 9.18):

 

Hvordan klarte du det?

 

Når dette 1/2 auto kaoset startet så var det ingen A,B eller C liste. Så godt som  "alt" av halvauto var på forbudslista som utløste destruksjonspant på 4000.-
4000 riksdaler for ei Norinco er å betrakte som ein lottogevinst, slik gikk altså det til.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...