Jump to content

9mm med 22 kit som fungerer, finnes det?


wolfen

Recommended Posts

Vi har to 9 mm CZ med 22 kit som klubbvåpen og de fungerer overraskende bra. Det er enkelt å bytte fra 9 mm til 22LR-topp og de har ikke flere funksjonsfeil enn våre øvrige klubbvåpen som skyter 22LR. Jeg synes ikke de er kresne på ammo, men med enkelte lotter "billig" ammo blir det flere klikk enn med litt dyrere ammo, men dette gjelder som sagt alle våre våpen.  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Razorback skrev (18 timer siden):

...billigtrening for 9 blir ikke det samme, manglende rekylopptak osv.

 

Hvis du har en Colt (eller en annen 1911), så kan du få deg et Colt Ace sett. Det er laget helt i stål og har et såkalt flytende kammer. Her rekylerer kammeret og gir en mye heftigere rekyl enn de derre anemiske alu-settene. Jeg skal ikke påstå at rekylen er som en 9mm (og ihvertfall ikke som en .45), men den er ganske bra.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/13/2023 at 10:03 PM, Razorback said:

Ihvertfall til CZ bør de tilpasses av børsemaker, mulig til Shadow2 har blir bedre, men dett 1eren fungerte som regel greit etter det.

 

Det sagt så er det dårlig erstatning for ordentlig og dedikert 22, og billigtrening for 9 blir ikke det samme, manglende rekylopptak osv.

 

Shadow 2 trengs ikke å tilpasses til .22 settet. Er kun dersom man bytter fra vanlig 9mm sleide til OR sleide at børsemaker må tilpasse dette. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Spinnvillt skrev (15 timer siden):

Glock med advantage arms 22 kit er og ett alternativ, de trives stort sett  med mesteparten av ammo som er i salg, men foretrekker de med nærmere 1100fps enn 1000fps er min erfaring. 

 

Er ikke dette kit'et VELDIG vanskelig å få tak i ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
wolfen skrev (På 16.11.2023 den 10.08):

 

Er ikke dette kit'et VELDIG vanskelig å få tak i ?

Jeg kjøpte mitt "brukt" men ubrukt den gangen, men Tore Haugli på 2alfa fikk tak i magasiner til meg på kort tid. Vil vel tro han kan bestille komplette sett også kanskje?  Funker iallefall veldig bra og tilfredstillende presisjon også. 

 

Feks... 😜

https://www.brownells.no/CONVERSION-KITS-CALIFORNIA-COMPLIANT-FOR-GEN-5-GLOCK-19/23-ADVANTAGE-ARMS-CONVERSION-KIT-CA-COMP-GLOCK-19-23-GEN5-22LR-210RD-MAG-BLK-19-23-Gen-5-430105835

Edited by Spinnvillt
Link i ettertid
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...