Jump to content

Sluttstykke til BRNO Mod 2


Jacobsn

Recommended Posts

Polardego skrev (10 timer siden):

Jeg solgte min Brno mod 2 med lyddemper og kikkertsikte for en lavere sum enn det sluttstykke koster.

Ser ut som dette faktisk er løsningen ja, spesielt når man tar med i beregningen at jeg mangler magasin også. Litt unødvendig å ha ei ekstra rifle liggende, men det får gå.
 

Link to comment
Share on other sites

Jacobsn skrev (1 time siden):

Ser ut som dette faktisk er løsningen ja, spesielt når man tar med i beregningen at jeg mangler magasin også. Litt unødvendig å ha ei ekstra rifle liggende, men det får gå.
 

Finn.no kan være din venn. Jeg antar sluttstykkene til mod 2 ikke er proprietære, og at det finnes en god del eksemplarer i ulik tilstand her til lands. Hvis du mener din fars BRNO er noe å ta vare på, hvorfor ikke prøve en annonse etter sluttstykke og magasin? (Min mod 2 fra 1970 blir stående i skapet så lenge jeg er i stand til å bruke den😉!)

Link to comment
Share on other sites

amatør skrev (48 minutter siden):

Ja, om ikke salongen har stor affeksjonsverdi, er den ganske verdiløs uten sluttstykke. Egentlig har den da negativ verdi, om den okkuperer en plass i våpengarderoben. 

Det er nettopp det ja. Rifla har stor affeksjonsverdi, og enda større i funksjonell stand så om jeg finner en komplett rifle å ta sluttstykke fra er jeg fornøyd med det. Så kan resten av kjøperifla leveres til destruering for den saks skyld.

 

Sølvrev skrev (41 minutter siden):

Finn.no kan være din venn. Jeg antar sluttstykkene til mod 2 ikke er proprietære, og at det finnes en god del eksemplarer i ulik tilstand her til lands. Hvis du mener din fars BRNO er noe å ta vare på, hvorfor ikke prøve en annonse etter sluttstykke og magasin? (Min mod 2 fra 1970 blir stående i skapet så lenge jeg er i stand til å bruke den😉!)

Tenker å opprette en ønskes kjøpt annonse ja, og følge med etter både komplett rifle og sluttstykke. Cz 452 sluttstykke skal være helt likt har jeg skjønt, så det hjelper jo litt også.

Link to comment
Share on other sites

amatør skrev (2 timer siden):

Noe godt har det kanskje kommet ut av påbudet om våpenskap. Man trenger ikke gjemme sluttstykket så godt at man ikke finner det selv, lengre. 

Det er jo det egentlige problemet mitt, at et sluttstykke forsvant på et ukjent tidspunkt og aldri ble meldt inn som mistet. For la oss si at jeg finner ei komplett rifle, tar sluttstykket fra den og ønsker å levere resten til destruksjon. Da får jeg vel fort et forklaringsproblem? Og så spørs det om det at det forsvant i noe flytting eller hva det var for 20 år siden er godkjent unnskyldning eller ikke.
 

Edited by Jacobsn
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...