Jump to content

Sideligger på stevne?


TG

Recommended Posts

Hei:) 

 

Jeg har dilla på sideliggere og eier to i tillegg til en silver pigeon som jeg tar med på leirduestier og stevner, men egentlig vil jeg ta med en av sideliggerene. 
 

Hva tenker kammeret om å møte opp på leirduesti med sideligger? Er det blærete å møte opp med sideligger siden man stiller med et handikap? Eller kan noen rynke på nesa av andre grunner? 
 

Personlig er jeg bare gira på å bli så bra jeg kan med de haglene jeg jakter med…og premie, klasse eller poengsum er egentlig ikke så viktig for min del:) 

Link to comment
Share on other sites

TG skrev (9 timer siden):

Personlig er jeg bare gira på å bli så bra jeg kan med de haglene jeg jakter med…og premie, klasse eller poengsum er egentlig ikke så viktig for min del:) 

Svaret er gitt...kanskje bomme litt,- men dog i god stil 👍🙂

Link to comment
Share on other sites

TG skrev (12 timer siden):

Er det blærete å møte opp med sideligger siden man stiller med et handikap? Eller kan noen rynke på nesa av andre grunner?

Jeg har skutt med s/s i mer enn 50 år, fikk en o/u for 20 år siden og skyter ikke bedre med den. Noen mener sideliggere gjør det vanskeligere å se og følge leirduer som går rett ut fra skytteren, og det har muligens noe for seg. Men nå skyter vel de fleste hagleskyttere med begge øyne åpne, så noe stort handicap er det neppe. Hvis noen rynker på nesa, uavhengig av hvilken grunn, er ikke det noe å bry seg om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...