Jump to content

Hva er dette kikkertsiktet verdt? (Leupold)


AageG

Recommended Posts

On 6/20/2023 at 12:31 PM, Jeger'n said:

Du skriver "litt riper". I glass/coating eller i lakken på metallet?

Det er i lakken, og et lite merke i glasset nærmest øyet. Ikke noe man legger merke til når man ser inn i kikkerten.

Link to comment
Share on other sites

AageG skrev (3 minutter siden):

Det står VX-11 2-7x33

 

Det står vel VX-II 2-7x33 (Jeg har maken).

 

VX-II er modellserien over VX-I. VX-II har "knepp", mens på VX-1 må man (er jeg blitt fortalt) visstnok skru etter fiskeprisene i Ravnkloa (der fiskeutsalget er nedlagt).

 

Lett og fin kikkert, og god nok til norsk dagjakt. Pris? 2.000, hvis jeg skulle kjøpt, 3.000, hvis jeg skal selge.

 

@amatør trakk først.

Link to comment
Share on other sites

Jegermeistern skrev (11 timer siden):

VX-II er modellserien over VX-I. VX-II har "knepp", mens på VX-1 må man (er jeg blitt fortalt) visstnok skru etter fiskeprisene i Ravnkloa (der fiskeutsalget er nedlagt)

Jeg har en VX-2, og hadde maken til den som diskuteres her. Det er "klikk", men ikke på en sånn måte at du kan telle dem repeterbart - ikke faen om jeg stiller på det siktet utenom innskyting. Greit lite sikte, og faktisk nokså skarpt, så virker supert om du bare lar justeringen stå i ro.

Tror jeg solgte mitt for 2000,- Men det var plettfritt.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg har (og har hatt) - i øyeblikket har jeg vel 4 - diverse Leupold VX II, VX III (eller var det VX 3(?)) kikkertsikter i denne gata. 
 

Om kjøper og selger i dette tilfellet er enige om at transaksjon skal gjennomføres - bare en finner «riktig pris», mener jeg 1500 virker å være en OK pris. Forutsetter at du ikke har tenkt å «klikke» deg opp ned etter innskyting etc. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...