Jump to content

Picatinny på Sauer200str


Parisva

Recommended Posts

Har kjøpt en picatinny skinne i fra våpensmia som jeg tenkte å montere på en sauer 200str låsekasse.
Men sliter med å få denne inn i sporet oppå låsekassa. Den kommer etter mye lirking og krefter ca. halvveis inn på sporet, men der stopper den opp og sitter bom fast.

 

Er dette en feilkonstruksjon på skinna? Skal vell ikke være så tungt å få denne på plass vell? 

 

Link to comment
Share on other sites

Tenkte det samme, men når jeg skulle dra den av igjen etter at den skilte seg halvveis inn i sporet så måtte jeg bruke mye krefter for å få den av igjen. Måtte sette skinna på kjøkkenbenken og legge hele vekta mi på låsekassa for å løsne den, og jeg er ikke akkurat lett😅

 

Kan vell risikere å ødelegge noe når en må begynne å slå å hamre for å få dette på plass? 🤔

Link to comment
Share on other sites

Hvilken modell/produksjon var denne skinna?

 

Jeg kjøpte ei "Vision"-skinne av Skytterlinken på LS 2019. Den gikk ikke inn på noen av Sauerne. Jeg klaget, og etter diverse purringer kom det ei ny skinne, som passet til alle, unntatt 22-kassen. Den skinna som ikke passet, fikk en del drag med fila, og så passet den også. Ingen av dem gikk inn på 22-våpenet, men "dimensjonen" av sporet var lik (målt med skyvelær). For meg så det ut som overflatebelegget var tykkere på den kassen. Jaja, den fikk seg også en omgang av fila, og så passet hvertfall den ene Vision-skinna.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Panther skrev (På 2.5.2023 den 12.08):

Kjøpte nylig vision picatinny -  - Men måtte ta bort de to (eller 3) små skruene på toppen av låskassa, en av de er til miragebånd.

 

Til mine vision-skinner var det med en skrue, som passet til gjengene for miragebånd-skruen. Jeg tror det er viktig å feste denne godt, det er jo et stykke fra slutten av svalehalesporet og til fremste låsehakk på skinna, og aluminium er vel ikke stivere enn det må være.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Parisva said:

Skjønner,, er lite gira på å begynne å file svalehalesporet på saueren 🫣 Ser SPUHR har/hadde en montasje som passet Sauer 200 en gang. Noen som har noe erfaring med disse? Er de å få kjøpt enda eventuelt?

Går ut av produksjon,men de har 24 stk igjen i følge webshoppen.

https://spuhrwebshop.com/en/isms/ss/ss-3601.html

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Jegermeistern said:

 

Til mine vision-skinner var det med en skrue, som passet til gjengene for miragebånd-skruen. Jeg tror det er viktig å feste denne godt, det er jo et stykke fra slutten av svalehalesporet og til fremste låsehakk på skinna, og aluminium er vel ikke stivere enn det må være.

Stemmer, jeg fikk med en eller to skruer som ble festet fra toppen av skinna, i tillegg til klemskruene på siden :) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...