Jump to content

Vorn ev30 eller ev45?


Proshooter

Recommended Posts

Ønsker kjøpe ny jaktsekk og har sett på Vorn. Ser den er i to modeller 30 eller 45 liter. 
 

noen som har erfaringer med disse?

 

bruken jeg ser for meg er jakt på småvilt som ryper, hare etc. 

 

Tenker 30 liter blir litt marginalt mtp utstyret man lett har med seg på jakt? 
 

hva tenker dere?

Link to comment
Share on other sites

Har forgjengeren, Vorn Deer på 42 liter, og den er ofte velfylt med klær og diverse på elgjakt.
Grunnen til at jeg kjøpte den største var at det er flere muligheter for å krympe sekken ved å stramme inn reimer hvis man ikke trenger plassen, men det er verre å få en liten sekk til å bli større.
Har brukt den 6-7 sesonger og er absolutt fornøyd med sekken. 

Link to comment
Share on other sites

Locasto skrev (2 timer siden):

Hvilken modell har du?

Ramme og bæresystem er likt på alle. Har 3200 med rifleholder, blir ca 50 liter. Perfekt for dagsturer og den fungerer også fint til å bære ut feks. eit elglår. Det er to minus med Kuiu sekk, rifleholder fungerer best med full sekk,  lar derfor være å kompirmere innhold. Og man må modifisere litt om man har lyddemper. Og dei er lite vanntette så regntrekk er å anbefale.

Link to comment
Share on other sites

tussehaugen skrev (8 timer siden):

Ramme og bæresystem er likt på alle. Har 3200 med rifleholder, blir ca 50 liter. Perfekt for dagsturer og den fungerer også fint til å bære ut feks. eit elglår. Det er to minus med Kuiu sekk, rifleholder fungerer best med full sekk,  lar derfor være å kompirmere innhold. Og man må modifisere litt om man har lyddemper. Og dei er lite vanntette så regntrekk er å anbefale.

Nå har de vel sekker både med og uten ramme, og i rammesortimentet er det i dag 3600 som er det nærmeste din 3200. Denne modellen blir dog dobbelt så dyr som en Vorn-ev45.

Link to comment
Share on other sites

Kuiu med ramme såklart. Tenkte det sa seg sjølv når eg nemnte at det går an å bære ut eit elglår med denne sekken, men...

Når NOK er verd søppel og Dollar stikker til himmels så bli også ryggsekker dyrt, akkurat som alt anna. Det som også er med KUIU er man aldri må betale fullpris, der er alltid eit salg rundt hjørnet. Man må aldri bestille før det er minst 30-40% avslag. Neste er at KUIU akkurat i dag tar ein absurd vekslingspris (15nok pr usd). Kalkuler ALLTID sjølv før du bestemmer kva valuta du skal betale i. Så var det den norske mva...

Ein komplett rammesekk vil du få på di dør for ca 5-6000 om du passer på å kjøpe på rabatt, med rett kurs og inkl. mva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...