Jump to content

Bestille kikkert fra optics-trade? Noen erfaringer


Shaug

Recommended Posts

Prøvde å søke litt rundt på forumet, men fant ikke så veldig mye rundt det å bestille fra optics-trade.eu

 

Har bestemt meg for en kikkert og et kikkertsikte fra optics-trade som har base ut fra Slovenia.

Siden virker veldig seriøs og tilbyr flere betalingsmåter, samt flere fraktmåter.

 

Det eneste som gjør meg litt skeptisk er at de har ofte veldig flytende leveringstider. Det står bla "Ships in one month or more" på begge produktene jeg ønsker å bestille.

 

Er det noen som har erfaring med bestilling fra dette nettstedet? Og noen som har erfaring med hvilken fraktmetode som gir deg størst sannsynlig for å unnslippe toll og moms? :D

 

Link to comment
Share on other sites

Jeger'n skrev (8 timer siden):

Kjøpte en hurtigmontasje for Doctersight derfra. Kjapt ble det absolutt ikke og 3 uker etter levering kom en faktura på tolbehandling og mva som ikke var skrevet med små tall, for å si det pent.

Samme erfaring. Montasje for Aimpoint til Brno Zkk, ble veldig mye dyrere, pga samme.

Link to comment
Share on other sites

Chiefen.v-2 skrev (11 timer siden):

Om tollbehandling og merverdiavgift kommer som en overraskelse kan en ikke ha fulgt mye med?

Si det du.

Det var slett ingen overraskelse at det kom på mva og gebyr, men størrelsen på gebyret var en gedigen overraskelse. En montasjeplate til ca 700,- fikk et gebyr på gebyr på ca 900,- i tillegg til mva-kravet. Det synes jeg var i overkant.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Levering med DHL, da, eller? Postnord?

 

Edit: DHL, Postnord og sikkert andre er (ihvertfall var) notoriske banditter når det gjelder fortollingsgebyr. DHL belastet meg ca 800,- for å tollbehandle en lommebok og for å gjøre vondt verre krevde de i tillegg at jeg betalte moms på den gratis frakten fordi avsender hadde skrevet "frakt: 0" i stedet for "frakt: gratis" eller omvendt, så de gjettet på at frakten kostet 400,-. 

Edited by Skrueråmuttere
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...