Jump to content

Bytte forsikte på S&W 586?


seawolf

Recommended Posts

Synet blir ikke bedre med åra, og på revolverfelt sliter jeg litt med forsiktet på min 586 når det er kort skytetid og flere mål.
Lyset spiller også en rolle,  av og til er den røde plastbiten synlig, av og til ikke, og kornet blir en gråsvart klump.
På denne modellen er jo forsikte og rampe hel ved integrert i pipa, altså ikke utbyttbart.

Tanken på å få en børsemaker til å bytte ut hele greia til noe lignende det som er på min Shadow 2 er fristende.
Det blir naturligvis en del arbeid, og kanskje vil det koste mer enn det smaker.

Så spørsmålet er egentlig om det er noen som har fått gjort tilsvarende, og hvem kan ta en slik jobb, og hvor mye vil det koste?

 

forsikte.JPG

Edited by seawolf
Link to comment
Share on other sites

seawolf skrev (På 13.4.2022 den 18.06):

Ja det var noe slikt jeg så for meg @Torf
Noen som vet om børsemaker her i Agder som kan ta en slik jobb?

Du kan høre med Roy Baumann. Han fikser nok det for deg :)

Edit: ei lita skriveleif :D 

Edited by Stimm
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Anonymrifle said:

Hvorfor gjøre ting mer komplisert enn det er?

https://www.landro.no/search?q=lpa

Krever ofte noe tilpassing for å få på LPA også. Hovedproblemet her er jo forsiktet, som ikke kan byttes uten å frese og sette på nytt.

 

Det er forskjell på S&W baksikter også, de gamle 586 må ofte tilpasses og freses for å få på LPA. Og det blir ikke pent.

 

Selv har jeg fått frest av forsiktet og satt på nytt helsvart uten "red ramp", med samme patent som på nyere S&W, med pinne.

 

Bak har jeg Bowen Classic, ser originalt ut men er utrolig mye bedre.

 

Men det finnes ingen easy fix for eldre 586.

Link to comment
Share on other sites

Nei dessverre. Kjøpte en med ferdig på selv. Tror det beste nok hadde vært å forhørt litt blant de gode pistolsmedene om de har/veit. Bekkevold i Brumunddal og Lars på XXL Sandvika/visstnok snart Landrø har jeg skjønt, er de jeg kommer på for øyeblikket.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Etter som alderen øker, og synet svekkes ( en steike dårlig kombinasjon egentlig...) ryddes det i våpenskapet.
Denne omtalte revolveren blir sannsynligvis neste som blir solgt.
Den er pent brukt, jeg er andre eier og den er original og umodifisert.
Ingen garasjemekanikere har tuklet med den.
Diesett, og nytt Sickinger hylster følger med, pluss Pacmayr og originale skjefteplater.
Som sagt, salg vurderes, men hva er en grei pris å forlange for den?
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en 586 forrige mnd, men denne hadde fått tunet avtrekk m/stopper, nytt grep, nytt korn og montert nytt løp. Den ga jeg 8000,- for (muligens ett av de sjeldne). 
Vil tro 7000kr er en fin pris å starte på i allefall :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...