Jump to content

Ny o/u hagle


Premium2006

Recommended Posts

Har ei sx3 halvauto i dag.

hagla ruster fort i dårlig vær, synes det er tungvindt å tømme våpenet(f.eks når man møter folk). Vurderer derfor å kjøpe ei ny o/u hagle til jakt.
Før noen kommenterer, så er jeg over gjennomsnittet flink med vedlikehold og har ikke rust på noen andre våpen. Sx3 har etter min mening ekstremt lett for å ruste(overflate).
vurderte først baikal til noen få lapper. Er jo traktor så det holder, men er de gode å skyte med? 


Andre gode tips til gode og driftssikre våpen?

 

Hadde tenkt billig, men vurderer vel opp mot 20k.

 

Har søkt på cal 12. 

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg ville startet med et søk på Finn før jeg gikk til en ny Baikal, for du skal vel ha en premium hagle;)? Så spørs det vel mest hvor mye du må gjøre med kolben for å få våpenet til å passe deg. Men her er et interessant våpen: Simpson Suhl hagle over/under 12/70 | FINN.no

 

Edit: Min erfaring med våpen fra Suhl (har to stk. modell 8 og en 200E) er at de også ruster lett. Men med godt stell har jeg lykkes med å ta vare på mine.

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

Har sett på beretta SP. Synes den ser pen ut. Hører også flere er veldig fornøyde med denne. Er vel nesten premium hagle?

Er ikke hagle jeg bruker mest, men kan ikke ha et våpen som ruster bare yr.no melder regn. Kan selvfølgelig være flinkere til å behandle/pusse våpenet under jakt(ved behov) eller få den behandlet. Synes også halvauto er litt kronglete ifm lading/tømming. 
 

Trenger et driftssikkert våpen som tåler å bli brukt. Må tåle litt vær før rusten kommer krypende..

 

Er beretta SP i denne kategorien? 

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ikke hatt nyere Beretta SP/686, men siden tidlig 80-tall har det vært "den billigste hagla som er elegant, fin å bruke og varer livet ut." Neste steg er Browning B525 og så går det derfra. 

 

Men på høsten ville jeg ikke kjøpt butikkny hagle, søk heller litt på Finn og ha is i magen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...