Jump to content

Tikka t3x eller browning x-bolt


Avci

Recommended Posts

4 hours ago, vavlo said:

Garantert. Begge er storselgere. Begge fungerer ok. Hva en velger er mest en smakssak. Ser Browning- importøren får en del kritikk for å være uryddig ifm med reklamasjoner (om man nå skulle være så uheldig). 

Tipper mange reklamasjoner gjelder magasinet, x-bolt har hatt problemer der.

Hadde kjøpt T3 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har begge deler selv. Slik jeg ser det er x bolten mere "ferdig" slik den kommer fra fabrikken. Kommer ferdig beddet + at originalstokken marginalt oppfyller mine kvalitetskrav.

Tikka sin originalstokk er noe jeg personlig aldri kunne brukt. En av grunnene er den justerbare kinnstøtta som ikke er like smekker som browning sin.

 

Både browning og tikka sin originalstokk måtte jeg slipe ut av stokken for at den skulle være 100 prosent uten kontakt med løpet ved bruk av tofot.

 

Tikka har bedre utvalg stokker å få kjøpt. Har nå kjøpt PSE stokk til min tikka og browningen blir solgt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner folk som har kvittet seg med x-bolt pga magasinet. Hvis du googler litt finner du at mange har hatt problemer. 

A-bolt har jeg aldri hørt noe dårlig om.

Ellers liker jeg utseende på x-bolt,de skyter presist har jeg inntrykk av og sikringen er fint plassert. 

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte x-bolt pga vekt og utseende. Rifla var nydelig, men gikk svært dårlig. Testet med fire typer ammo fra 50 til 75gr. Se egen tråd om det på kammeret her. Etter testskyting av fire stykker x-bolt gikk jeg for en t3x istedenfor. Ikke like fin og smekker, men den gikk mye bedre med ammunisjonen jeg fikk testet den med. Kanskje kunne x-bolten gått like bra med hjemmeladet, men når utgangspunktet var helt ubrukelig så tok jeg ikke sjansen på å bruke mer tid før jakten. Det var til slutt og sist presisjonen som ble det viktigste for meg.

 

Hadde riflene samlet likt hadde jeg valgt X-bolten. Vurderer etterhvert en Schultz & Larsen Legacy. De ser smekre ut

 

edit: dette var i kal. .223

Edited by Eiha
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...