Jump to content

Hundeforsikring - hvor høy sum?


Bysnupp

Recommended Posts

Hei! Mulig dette ikke er riktig plass å spørre, så admin må gjerne slette om det ikke hører hjemme her. Skal ha ny valp og har aldri hatt forsikring på hundene våre før, men nå skal vi gjøre det. Hvor mye er det vanlig å fylle inn på veterinærutgifter? Ser at jeg noen har opptil 60.000kr. Gjelder det per besøk eller for et år? Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

60k er "ikkje drøyt mykje".

Utgifter ifm feks en påkjørsel eller problemer med valpefødsler kan fort overstige 30k som er den normale øvre limitt. 

Velg 60k så slipper en den utrolige kjipe situasjonen med å avlive den beste kammeraten din grunnet økonomi dersom uhellet skulle være ute.

Sjøl har jeg heller tatt vekk livsforsikringen på hunden for å redusere noe på regningen.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Det er når noe virkelig gærent skjer at du trenger forsikringen. Ulykke, operasjon, annen sykdom som kan behandles koster fort 60-100 000 på ett år. 

 

Er bikkja da forsikret for 10 eller 20 000 er forsikringen meningsløs - da lønner det seg nesten å være selvassurert og sette av penger hver måned.

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

De aller fleste av hundene våre blir så gamle at en høy livsforsikring stort sett er bortkastede penger. Høy veterinærforsikring er nyttig den gangen det skjer noe. Ikke så ofte det heller, men plutselig ryker det 50'.
Jeg har ført temmelig nøyaktig regnskap for hundene mine i 30 år og skal villig innrømme at jeg har tulla bort idiotisk mye penger på forsikring. Forsikrer kun tisper jeg evt skal avle på. Alle andre betaler jeg det som trengs når noe skjer, og det er pokker ikke ofte. Når jeg for 3 år siden hadde to tisper som trengte litt fødselshjelp (ikke keisersnitt) samt at den eine av den og ei annen fikk jurbetennelse gikk det hele i balanse om man regnet for 5 år. Etter det har det vært litt fødselshjel en gang til og et keisersnitt i år. Da kan jeg si at forsikringspengene jeg har betalt de siste 10 årene er brukt opp nå på 3 år. Så får hver og en regne på om man synes det er fornuftig å gjøre det på den måten eller om man vil være uten og ta smellen når den kommer.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...