Jump to content

9mm hylser fra S&B


aya

Recommended Posts

Har fått en bøtte med 9 mm hylser av merket S&B. Har brukt en del av disse i andre kalibre og bortsett fra trange hettelommer, har det fungert greit. Setter hettene med håndisetter, så det går greit , men disse hylsene har så trang tennhettekanal, at utstøterpinnen blir hengende igjen i hylsa! Har RCBS dier. Er det noen quick fix på dette, eller er retur til bossbøtta eneste løsning?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke svare deg om 9 mm-hylsene, men jeg lader S&B-hylser i 6,5x55.

 

Tennhettelommene er kanskje trange, men det største problemet med S&B-hylsene (og Partizan, "PPU"), er at kanten på hettelommen er for "kvass". Mange av hettene havarerer, før de entrer. Jeg gir derfor kanten på hettelommene en liten omgang med avgradingsverktøyet for hylsehalsen, og da er problemet løst.

 

For øvrig er ikke S&B-hylsene i 6,5 særlig verre eller bedre enn andre produksjoner.

Link to comment
Share on other sites

Har heller aldri hatt problemer med for trang hettekanal S&B -utstøterpinne. Har ladet flere tusen S&B  9 mm.

Sjekket åpningen til ei Blazer hylse for sammenlikning, ser ingen forskjell. Jeg bruker Lee die.

Opplever at S&B er tykkvegget og harde å lade. Ei S&B hylse som bare har blitt ladet 5-6 ganger er sprekt, syns de bør tåle flere omganger, men det kan ha vært et engangstilfelle for alt jeg vet.

 

Kan utstøternåla di være skjev? Prøv å forkort den noe, ned til minimum kanskje?

 

 

Link to comment
Share on other sites

S&B 9mm != S&B 9mm

 

de fleste er bra, men du har nontox merking og lignende som har out of spec små tennkanaler og ymse andre undervarianter som ikke er ideelt. 

 

du må slenge ut bilde av den aktuelle typen du sliter med. 

Link to comment
Share on other sites

Det er nok riktig, hylsene er merket nx 41/20. Puncher egentlig ganske lett større hull med utstøterpinnen, hvis den bare ville bli med ut igjen! Har ikke lyst til å lime den fast heller, brekker den er det jo kjørt. Har noen prøvd å slipe ned utstøternåla en smule?  Er det andre rariteter med disse hylsene også?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...