Jump to content

Jaktdress anbefalinger?


Dangle

Recommended Posts

Hei,

Noen som kan anbefale meg en god jaktdress? Har sett mye pÄ NorrÞna Finnskogen, men er blitt usikker fordi at ser at den har fÄtt mye dÄrlig anmeldelser. Den er ogsÄ relativt dyr. Mange som klager pÄ dÄrlig kvalitet og levetid. Virker som at kvalitets krav og kvalitets kontroll er noe som generelt bare har begynt Ä bli dÄrligere og dÄrligere de siste Ärene. Ser ut til Ä gjelde alt slags mulige produkter. 

PrÞver finne meg en solid jakt dress som tÄler vÊr, vind og bruk. Skal brukes til revejakt og hjortejakt. Derfor bÞr den vel blende litt inn i skogen/fjellet spesielt til revejakten. Liker best finnskogen, men hvis kvaliteten er sÄ dÄrlig som mange hevder, sÄ blir det nok noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Hei. 

Jeg har brukt Bearskin sin Ursus dress siden 2013, er like god fremdeles. Har blitt brukt mye! 

Ellers gÄr det i vadmel og ull. Blir vÄt, men det tÞrker. 

I Ă„r prĂžver jeg noe nytt for fĂžrste gang pĂ„ lenge: en kuiu guide jakke og attack bukse i valo camo... Er redd for at det blir mest vadmel i Ă„r og 😁

Link to comment
Share on other sites

Bruker hÀrkila caribou selv til hjortejakt pÄ vestlandet, blir mange regnfulle dager ilÞpet av sesongen men sjeldent en blir pissblÞt i den og den har ytterstoff av fleece sÄ er veldig stille og funker godt til hjortejakt for min del og er mer en holdbar nok

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg er fornÞyd med min Finnskogen, men til bevegelig jakt synes jeg den er i varmeste laget tidlig pÄ hÞsten. Og som med alle plagg der vanntetthet oppnÄs med en eller annen "tex"-membran, ved hÞy aktivitet blir det klamt pÄ innsiden. Hva angÄr farge, er det min oppfatning at de aller fleste jaktdressene er for mÞrke. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde sett nÊrmere pÄ NorrÞna Kvinnherad. Vi er tre stykker som har den og vi er fornÞyde. Jeg har hatt den siden den kom for salg og brukt den pÄ hjortejakt. 

 

Edited by FNJ
Link to comment
Share on other sites

Den forrige Finnskogen jakka mi arva jeg fra naboen, den var fra 90- tallet😄. KjĂžpte ny, og har brukt den ca 6-7 sesonger. Har ogsĂ„ brukt buksa de siste 3-4 siste Ă„rene. Synes kvaliteten er god, og den er ikke like varm som andre merker jeg har brukt. 

Link to comment
Share on other sites

Takker for mange gode tips her. Skal ta Ä se litt nÊrmere pÄ de dressene som er nevnt.


Hvis det er flere som selv har Finnskogen, sÄ er det interessant Ä hÞre om dere har vÊrt fornÞyd med den. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Dangle said:


Hvis det er flere som selv har Finnskogen, sÄ er det interessant Ä hÞre om dere har vÊrt fornÞyd med den. 

Hadde finnskogen bukse. Godt snitt, lydlaus, vanntett men klam. Kvaliteten var elendig. Stoffet tĂ„ler ingenting, det blir meget fort rifter. SĂžmmer gĂ„r opp og det slites meget fort hull nĂ„r buksa gnisser mot skoen. Reklamerte til NorrĂžna etter 1. sesong og fikk tilbake reparert bukse, i lag med ei regning pĂ„ reparasjon
!

Link to comment
Share on other sites

Har bÄde gamle og nye Finnskogen og ogsÄ Kvinnherad. Slik Finnskogen lages nÄ er det jo en lett og tynn bukse som er utrolig behagelig Ä gÄ i. Det gÄr pÄ bekostning av slitestyrke. Kvinnherad opplever jeg som mer robust, men ogsÄ stivere og ikke like behagelig som Finnskogen. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har som @Kuli Finnskogen fra 90tallet.

Det er en helt annen dress og kvalitet enn det som selges i dag.

Slitesterk som fy...den er jo over 20Ă„r nĂ„, det eneste som er slitt er lommeforene😄

Blir tung, kald og klam nÄr ytterstoffet har trekt vann nÄr det regner bÞtter og spann.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...