Jump to content

Jaktdress anbefalinger?


Dangle

Recommended Posts

Hei,

Noen som kan anbefale meg en god jaktdress? Har sett mye på Norrøna Finnskogen, men er blitt usikker fordi at ser at den har fått mye dårlig anmeldelser. Den er også relativt dyr. Mange som klager på dårlig kvalitet og levetid. Virker som at kvalitets krav og kvalitets kontroll er noe som generelt bare har begynt å bli dårligere og dårligere de siste årene. Ser ut til å gjelde alt slags mulige produkter. 

Prøver finne meg en solid jakt dress som tåler vær, vind og bruk. Skal brukes til revejakt og hjortejakt. Derfor bør den vel blende litt inn i skogen/fjellet spesielt til revejakten. Liker best finnskogen, men hvis kvaliteten er så dårlig som mange hevder, så blir det nok noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Hei. 

Jeg har brukt Bearskin sin Ursus dress siden 2013, er like god fremdeles. Har blitt brukt mye! 

Ellers går det i vadmel og ull. Blir våt, men det tørker. 

I år prøver jeg noe nytt for første gang på lenge: en kuiu guide jakke og attack bukse i valo camo... Er redd for at det blir mest vadmel i år og 😁

Link to comment
Share on other sites

Bruker härkila caribou selv til hjortejakt på vestlandet, blir mange regnfulle dager iløpet av sesongen men sjeldent en blir pissbløt i den og den har ytterstoff av fleece så er veldig stille og funker godt til hjortejakt for min del og er mer en holdbar nok

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg er fornøyd med min Finnskogen, men til bevegelig jakt synes jeg den er i varmeste laget tidlig på høsten. Og som med alle plagg der vanntetthet oppnås med en eller annen "tex"-membran, ved høy aktivitet blir det klamt på innsiden. Hva angår farge, er det min oppfatning at de aller fleste jaktdressene er for mørke. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde sett nærmere på Norrøna Kvinnherad. Vi er tre stykker som har den og vi er fornøyde. Jeg har hatt den siden den kom for salg og brukt den på hjortejakt. 

 

Edited by FNJ
Link to comment
Share on other sites

Den forrige Finnskogen jakka mi arva jeg fra naboen, den var fra 90- tallet😄. Kjøpte ny, og har brukt den ca 6-7 sesonger. Har også brukt buksa de siste 3-4 siste årene. Synes kvaliteten er god, og den er ikke like varm som andre merker jeg har brukt. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Dangle said:


Hvis det er flere som selv har Finnskogen, så er det interessant å høre om dere har vært fornøyd med den. 

Hadde finnskogen bukse. Godt snitt, lydlaus, vanntett men klam. Kvaliteten var elendig. Stoffet tåler ingenting, det blir meget fort rifter. Sømmer går opp og det slites meget fort hull når buksa gnisser mot skoen. Reklamerte til Norrøna etter 1. sesong og fikk tilbake reparert bukse, i lag med ei regning på reparasjon…!

Link to comment
Share on other sites

Har både gamle og nye Finnskogen og også Kvinnherad. Slik Finnskogen lages nå er det jo en lett og tynn bukse som er utrolig behagelig å gå i. Det går på bekostning av slitestyrke. Kvinnherad opplever jeg som mer robust, men også stivere og ikke like behagelig som Finnskogen. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...