Jump to content

300 win mag rifle med...


TaueBill

Recommended Posts

5 hours ago, TaueBill said:

Hei.

 

Noen som kan tipse meg om ei kasse/rifle i 300win mag som har 3punkts tennstempel-sikring OG som er kompatibele med aics (at eller ax) magasiner?

 

Hei, 

kan jeg spørre hvorfor du er på jakt etter ei rifle med 3 låseklakker? de fleste blir vel levert med 2? 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, fredriko said:

 

Hei, 

kan jeg spørre hvorfor du er på jakt etter ei rifle med 3 låseklakker? de fleste blir vel levert med 2? 

Ikke 3 låseklakker, han spør etter 3p sikring, typ M70. Ville sett hardt på den M70 sikringa til hansen med lås. Jeg hadde en m70 en gang og opplevde av og til at sikring skrubba borti tjafs og havna i midtposisjon slik at neste gang det skrubba gikk hevarm opp og bolt kasta ut patron..  Ble etter hvert en vane å gå og kjenne på sikringa, men dette slipper man med den med lås på.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, vannebo said:

Ikke 3 låseklakker, han spør etter 3p sikring, typ M70. Ville sett hardt på den M70 sikringa til hansen med lås. Jeg hadde en m70 en gang og opplevde av og til at sikring skrubba borti tjafs og havna i midtposisjon slik at neste gang det skrubba gikk hevarm opp og bolt kasta ut patron..  Ble etter hvert en vane å gå og kjenne på sikringa, men dette slipper man med den med lås på.

 

aah, misforstod jeg :)

 

Link to comment
Share on other sites

Win M70

Sako 85

Noen fler rett fra fabrikk?

 

Rem700/Howa/Weatherby etc med Hansensikring (og børsemakerjobben) har vært plan A, men tenkte jeg skulle høre her før evt. innkjøp.

 

Underbeslag eller chassi vet jeg godtar aics magasiner. Men er vel ikke alle bolter som er like glad i de? Og vil de ta AT eller AX?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...