Jump to content

Miroku hagle fra 1981


HansenS

Recommended Posts

Hei. Skal overta ei Miroku hagle av en slektning som bor et stykke unna. Derfor får jeg ikke inspisert haglen nærmere foreløpig.

Lurer på om det er noen her inne som er kjent med disse haglene, og klarer å se hvilken modell dette er? Og evt. nyttig info om haglen. Har funnet ut at den produsert i 1981, utifra at serienummeret slutter på PZ. Ser også at forskjeftet har sprukket og mangler en cm av øverste del, noen som vet om dette går an å reparere, eller om det er nødvendig å reparere?

 

 

 

IMG_2614.jpeg

IMG_2615.jpeg

IMG_2616.jpeg

IMG_2617.jpeg

IMG_2618.jpeg

IMG_2620.jpeg

IMG_2621.jpeg

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, hovdeknuten said:

Her tenker jeg at selvgjort er velgjort. Muligens kan en møbelsnekker gi deg en ok pris? Om han liker prosjektet.

Hei, og takk for svar. Tror du dette er noe som absolutt bør gjøres? Hvis haglen kan brukes slik som den er nå, uten at det er fare for å gjøre skaden større, ønsker jeg bare å la den være som den er. 

Link to comment
Share on other sites

Våpenet kan vel fungere greit selv med en skjemmende defekt i forskjeftet, og om ikke boringen er for trang (1/2 eller åpnere i trangeste/øverste løp) skulle det ikke være noe problem å skyte lette leirdueladninger med stålhagl i den? Løpene kan jo eventuelt brotsjes opp for banebruk. Men slik hagla framstår på bildene, denne ville jeg ikke betalt mange kronene for å overta!

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Sølvrev said:

Våpenet kan vel fungere greit selv med en skjemmende defekt i forskjeftet, og om ikke boringen er for trang (1/2 eller åpnere i trangeste/øverste løp) skulle det ikke være noe problem å skyte lette leirdueladninger med stålhagl i den? Løpene kan jo eventuelt brotsjes opp for banebruk. Men slik hagla framstår på bildene, denne ville jeg ikke betalt mange kronene for å overta!

Glemte å sjekke trangboringen.

 

Takk for alle svar, ser ut som at det er en 3700 som Locasto skrev. 

 

Dette er ei hagle jeg skal få gratis slik at den skal gå i familien. Terrenget tidligere eier har brukt den i er områder med svært mye steinur i Finnmark, kan tenke meg dette kan være noe av grunnen til at den ser sliten ut. Løpet var ihvertfall speilblankt og rent, og hagla var uten slark :) Får ta en tur til en børsemaker og høre om det er noe han kan hjelpe med for å få denne til å vare lenge(r).

Edited by HansenS
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...