Jump to content

Jakt med hagle nå?


dalla

Recommended Posts

Heisann:D

 

Jeg skal snart på jakt, og det er veldig mye snø. har både rifle og hagle... er det noen vits i å ta me hagla?

 

Mvh daniel

 

 

Dette spørsmålet har du vel allerede stilt i TO av dine tråder.....

 

Heisann :P

 

JA... der jeg skal jakte, er det veldi masse med snø, så da regner jeg med at det ikke er noe vits i å ta med hagle??

 

Tror ikke på når du sier at det ikke er noe vits i å ta med rifla, har jo skutt med lignende rifle før!!

 

Heisann :D

 

Skal på toppjakt oppi trøndelag fra den 20. til den 23. des og lurer på om det er noen vits i hå ta med hagla. Feks ha rifla på ryggen å gå med hagla??

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Deja vu!

 

Jeg ville garantert tatt med hagla!

 

Et tenkt scenario: Du drar på jakttur - kun med din nyervervede rifle - som du har tenkt å skyte inn når du endelig har kommet til skogs, men i skogen der blåser det hardt og snør tett. Det blåser så ille at blinken ikke vil holde seg på plass og det snør så tett at blinken ikke ses på 100m.

 

Ikke at dette hadde vært det beste hagleføret heller, men jeg ville garantert tatt med hagla!

 

 

Skitt jakt!

Link to comment
Share on other sites

sorry mase, men må nesten vite det, litt dumt å gå med hagle viss det ikke er noen vits:D

Synes du maser, ja. Dobbel- og trippelpostinger er unødvendig, og neste gang foreslår jeg at du

 

1. stiller spørsmålet slik at det er mulig å svare på det,

2. lager bare én tråd på det, og

(3. kanskje forsøker å plassere det i riktig underforum)

 

Lykke til, og skitt jakt!

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Jeg vokste opp og bodde i Stjørdal de første 20 årene av mitt liv, og visste ikke at de har fått butikk hvor man kan handle jegere?? :wink: Tuller bare rundt språklige finurligheter. Det er vel Sakshaug Sport du sikter til, var en bra butikk for over 20 år siden og det.

 

Du virker veldig usikker på deg selv Daniel, prøv å ha litt mer tro på din egen magefølelse og valg du gjør. Skal du utvikle litt mer selvsikkerhet så må du her som ellers i livet prøve og feile, erfare sjøl hva du finner ut er best.

 

Ergo: Avgjør sjøl om du skal ta med hagla, og så funderer du over om det var et riktig valg du gjorde når du kommer tilbake fra jaktturen. Skitt jakt!

Link to comment
Share on other sites

Har du ei presis rifle du stoler på, legg igjen hagla.

Har du ikke det, så ta med hagla og la rifla ligge igjen hjemme. Ei rifle som ikke er 100% er like mye verd som ei klubbe!

 

Hvis du leser de to andre trådene hans kan du lese at han har erfaring som haglejeger, men at han er bedt på toppfugljakt og dagen for jakta mottar han sin nye rifle, som han har tenkt å skyte inn på jaktturen.

 

Jeg hadde heller bært litt ekstra og tatt med meg hagla som reserve.'

 

Dog;

 

Til trådstarter: Gjør det du føler for og erfar av det. Det kan jo gå bra med både vær, innskyting og jakt. Ingen her veit hvordan denne jakta vil ende - unntagen deg selv, på vegen hjem fra jakt.

 

Kos deg og skitt jakt!

 

 

 

 

P.S. Ta med hagla! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ranger

 

Heisann:)

 

Jeg tror du har veldig rett med det å erfare selv, kanskje jeg finner en bedre metode enn mange andre :lol: , kluet her er å være tålmodig, jeg tror at hvis jeg får svarene på alle de "dumme" spørsmålene jeg har stilt ,så blir det tiur med en gang... sån er det vell ikke. :lol: Men tips fra andre hjelper jo meg på vegen da :D

 

Det finnes kanskje ikke svar på alle de spørsmålene jeg har spurt, de må erfares 8)

 

Mvh daniel

Link to comment
Share on other sites

Riktig! Det er gutten sin det, stå på, alt kommer med rutine og erfaring. Og selv erfarne jegere gjør feil iblant, man blir aldri utlært i dette. Og jeg mener å huske at det i gjennomsnitt går 20 jaktdager for hver tiur man feller, så ikke vær utålmodig!

 

Ellers er dette rette stedet å spørre, men slik som du formulerte spørsmålet ditt så får du bare tvetydige svar da alle har sin mening og står for den.

 

Vær tålmodig, og skitt jakt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg å pappa var ute for et par uker siden, (første storfugl jakt- turen min), da skaut jeg en tiur på ca 4 kg:), det datt å en uvanlig stor orrhane som to andre jegere vi møtte sa, med hagle da selfølgelig, men det blir sikkert ei stund til neste gang :lol:

 

så forresten 17 tiura, 3 røy, 3 orrhana og 2 rugde bare den dage... men alle var perfekte på riflehold :D .

 

Må bare fortelle at da vi gikk mot ei ganske stor klynge med granskog, kom det en GIGANTISK tiur flygende 70- 80 meter framom oss :D . Vi fulgte etter han i den tette klynga... drit spennende, så plutselig hører vi store og tunge vingeslag som deiser borti trærne, det ble det siste vi hørte fra den :D

 

Mvh daniel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...