Jump to content

Flyttelass og våpen.


seawolf

Recommended Posts

Tiden nærmer seg for avmarsj fra Nordmøre til Agder.
Og der dukker det opp et lite dialemma når det gjelder innholdet i våpenskapet.
5 langvåpen pluss 4 håndvåpen skal sørover.

Aletrnativ 1 er å la de oppholde seg i våpenskapet i flyttebilen.
Men utfordringen er at den laster opp flyttelasset mitt på en fredag, og kjører ikke sørover før på tirsdag/onsdag.
Med andre ord blir skap med våpen stående i flyttebilen i flere dager inklusive ei helg.
Hvordan bilen blir parkert disse dagene har jeg ikke fått avklart ennå, men det er et velrenommert flyttebyrå fra Trondheim som har jobben.

Alternativ 2 er at jeg oppbevarer våpnene i min privatbil med vital del fjernet.
Har låsbare våpenkofferter, og i tilfelle denne løsningen blir de liggene nederst med en god del bager, kofferter og annet på topp, med andre ord usynlige.
Her vil også våpnene bli i bilen over helga, men jeg har god kontroll på bilen og parkering i disse dagene.
Men tanken som dukket opp er at jeg får nok en stopp eller to på vei sørover  ( 750 km med mat - og pissepauser).
Mat blir nok kjøpt på bensinstasjoner for å gjøre det enklest og raskes mulig, men  bør jeg  kanskje ta med bagen med sluttstykker mm. ut av bilen når det skal spises, selv om jeg har god visuell kontroll på den ?
Og hva om jeg skulle være så uheldig å komme bort i en trafikkulykke med  våpen i bilen?

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes alternativ 2 er den beste løsningen, det er slik jeg har fraktet mine våpen i samme situasjon. Våpenkofferter plassert nederst og ikke synlig i bilen og vitale deler i en liten bag eller ryggsekk som blir med inn på hotel, butikker, restauranter osv. Og bilen selvfølgelig låst når den blir forlatt. Da skal alt være ok i følge lover og regler. Samtidig så har du kontroll på hvordan våpnene blir behandlet, jeg hadde ikke sovet godt om jeg viste at dem lå eller sto å skranglet i et skap bak i en flyttebil😅

Edited by Brubakken
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tar nok kontakt når jeg er vel på plass.
Greit å få peist igjennom noen skudd  med elgrifla før kursen settes  mot Mosjøen og de dype skoger på Helgeland :)
Denne flyttesjauen, pakking og kasting stresser meg litt, og jeg slutter aldri å forundre meg over all slags skit og lort jeg har tatt vare på.

For en del år siden byttet jeg stående rigg på seilbåten, og jaggu fant jeg de gamle vant og stag pent kveilet opp under ei hylle.
Hva i himmelens navn jeg hadde tenkt å bruke dette til er et mysterium....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...