Jump to content

450 Bushmaster subsonic..?


Red FR

Recommended Posts

Jeg føler jeg MÅ ha en Bergara Ridge i 450 bushmaster.

Klarer anslagskravet til rådyr komfortabelt i subsonic, og feller skogens konge i supersonic.

Oddsen for at den fås kjøpt i Europa ser ut som null, så import, eller smugling, virker som eneste mulighet..?
Og hvordan er tilgang på ammunisjon, som vitterlig masseproduseres på fabrikker 12 timer unna..?

Jeg antar at manglende markedsføring gjør at folk lader selv, mens butikkene som våget å ta inn patronene brenner inne med dem fordi de ikke er søkbare på google og uansett ikke har ammunisjonen i nettbutikken sin..?

Link to comment
Share on other sites

458 Socom eller 450 Bushmaster er ikke noe man skyter for å spare penger eller finne hylser på banen akkurat, men når det er sagt så er ikke prisene for nye hylser helt avskrekkende ift mange andre patroner.

 

Det finnes greit utvalg kuler mellom 250-500grs, men er vel kanskje Vektor maskin sine sub-kuler som gjelder til jakt. 

Man må selvfølgelig lade selv, dette er nok ikke noe som blir tatt inn ferdigladd til Norge, mest sannsynlig noensinne.

 

Å ta inn riflen er heller ikke noe som skjer over natten, så jeg ville heller vurdert å bygd noe på en Tikka eller Remington kasse i det kaliberet du ønsker, evt få den heldempet i samme slengen.

Det finnes et par rifler i 450 marlin (som gjør samme nytte) i omløp som er bygget av Rafdal. Dette er Win70 kasser med nye piper og noe av de bedre stokkene som lages. Disse riflene selges ofte til tullete lave priser, lå nettopp en ute til 6000 kr.

Den kunne du påspandert heldemping og fortsatt komme bedre ut av det enn en ny Bergara.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, Dodraugen skrev:

458 socom og 450 marlin er kaliber jeg anser som brukbart til norsk jakt. 450 bushmaster som bruker .452 kuler istedenfor .458, virker ganske håpløst da eneste fordelen er billige pistolkuler.

Hvorfor skulle det være håpløst? Det fins da .452 pistolkuler som er topp egnet til jakt?

 

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Er det så mye tunge .452 kuler å oppdrive?

Mesteparten ligger på rundt 250gr, og det blir vel snevert subsonisk på rådyr.

 

Kompis har en 458socom, bygd på en Remington 700 kasse med Hausken heldemper og foldestokk.

Særlig praktisk eller fornuftig - nja

Veldig, veldig tøft - absolutt :) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...