Jump to content

Presisjon 22 wmr


Kjetil07

Recommended Posts

Til dere som har cz 455 i 22wmr, hva er typisk presisjon dere har? 

 

Jeg har en sånn en, som jeg ikke er helt fornøyd med presisjonen på. Liker både børsa og kaliberet, så tar den fram med jevne mellomrom, bare for å se at det ikke er blitt noe bedre🤷‍♂️ 

 

Vurderer å prøve å kjøpe ei ny pipe hvis noen har bedre erfaringer enn meg

 

Har bedda den skikkelig og prøvd forskjellig moment på skjefteskruene. Men gruppene ligger stort sett på 40-60mm på 80m. Det blir litt snaut mtp at jeg vil bruke den i reveglugga. Eneste som ikke er fullgæærn er 30grs tnt, men den er jo nesten ikke å få tak i. Den ligger på 35ish mm på 80m

Link to comment
Share on other sites

Hadde en 22wmr pipe til min Cz455. Prøvde det meste men fikk aldri noe bedre enn 40mm. Og veldig ofte noen slengere som lå langt utenfor gjorde at det var umulig å stole på det til jakt. Bytta til en 17hmr pipe i samme våpenet og det er en helt annen verden. Går utrolig bra med alt jeg har prøvd av ammo. Ingen grunn til å kaste bort tiden med 22wmr når 17hmr er så mye bedre. Mindre vindavdrift og bedre rekkevidde er det også. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Min 22wmr- pipe samler 5 skudd ca 50-60mm på 100m, skutt liggende med tofot. 17hmr-pipa skyter grupper av ca halv størrelse. Med de første lot’ene hmr- ammunisjon synes jeg at presisjonen var noen knepp bedre, faktisk....

 

Nå er børsa helbeddet siden sist jeg skjøt med wmr- løpet, kanskje har det blitt litt bedre- vet ikke ennå.

Link to comment
Share on other sites

På 14.4.2020 den 22.32, bardp skrev:

Det må du forklare nærmere. 

høyere hastighet, og lavere bc gir mindre fall på kula. Kombinert med vesentlig bedre presisjon. Du kan selvf bruke avstandsmåler og kompensere da. Uansett kommer du til en avstand hvor spredningen blir så stor at det ikke er brukbart ift å kunne treffe sikkert det du sikter på.

Link to comment
Share on other sites

På 14.4.2020 den 19.34, Kjetil07 skrev:

Jeg har en sånn en, som jeg ikke er helt fornøyd med presisjonen på. Liker både børsa og kaliberet, så tar den fram med jevne mellomrom, bare for å se at det ikke er blitt noe bedre🤷‍♂️ 

 

Vurderer å prøve å kjøpe ei ny pipe hvis noen har bedre erfaringer enn meg

Kjenner du noen med 17hmr pipe ? Prøv å få lånt deg en for test.

Jeg byttet ut min 22wmr pipe til fordel for 17hmr, riktignok til en Sako Quad.

17hmr pipa går som en stråle ift. 22wmr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...