Jump to content

Skifte pipe i BRNO Fox - hvilken børsemaker?


Slitern

Recommended Posts

Skal bytte pipe i min BRNO Fox II, og skal samtidig gå over fra kal. 222 til 221RF. Mest fordi rifla for det meste blir benyttet til ting som jeg skal spise.

Hvilken børsemaker anbefaler folket til denne jobben? OG hvilken pipefabrikant? Tenker 1:9 i stigning og sånn ca 50 cm lengde.

Link to comment
Share on other sites

Er fornøyd med rifla, særlig vekt og avtrekk (snellert) Men vil ha ned hastigheten, da jeg ikke får presisjon på ladninger under 900m/s med div helmantel å matchkuler, 50-55gr- Så derfor 221 og 1:9...

Finnes vel andre rifler i 221, men ingen med 1:9 stigning, og det er nesten et "must" for å skyte 69gr sierra i behagelige <800m/s

Edited by Slitern
Link to comment
Share on other sites

Jeg liker børsa  så bra at jeg har 4 stk. En i .22 Hornet som er favoritten. 2 stk i .222 Rem,  og en i .221 RF. Den i .221 RF er bygd på en .222. Ingen problemer med magasin eller mating. Litt varierende hvilke avtrekk som er på børsene. Jeg liker snellerten, men har både Timney og et annet avtrekk som jeg ikke husker hva heter. 

Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, einherje skrev:

Jeg liker børsa  så bra at jeg har 4 stk. En i .22 Hornet som er favoritten. 2 stk i .222 Rem,  og en i .221 RF. Den i .221 RF er bygd på en .222. Ingen problemer med magasin eller mating. Litt varierende hvilke avtrekk som er på børsene. Jeg liker snellerten, men har både Timney og et annet avtrekk som jeg ikke husker hva heter. 

4 stykker synas eg er imponerande rett og slett. Eg hadde ei men har avhenda ho, hadde jo sin sjarme og då.

Kort låsekasse, lett og hendig, berre stål og tre.

Men snellert avtrekkeren, tja har vel ikkje sakna da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...