Jump to content

Gerber BMF


AKL

Recommended Posts

Har hatt en sånn i over 20 år.Ligget i en skuff,aldri brukt den til noen ting.

Salgsverdien på min er antagelig null,ettersom jeg var smart nok til å få navnet mitt inngravert i bladet da jeg kjøpte den.

Kanskje noen kan si litt om kniven..er de ettertraktet,anerkjent,av god kvalitet osv?

Forøvrig er bladet 22cm.Totallengde 36 cm20200125_204040.jpg.8a956d8d565df4026450a18288e6c099.jpg20200125_204112.jpg.053060e70235e2e38cef9c7481a96553.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, AKL said:

Kanskje noen kan si litt om kniven..er de ettertraktet,anerkjent,av god kvalitet osv?


Kan ikke si så mye om den, men den har, såvidt jeg forstår, vært ganske populær den gang da. 

Det at den er såpass gammel gjør jo at den er laget den gang Gerber var en mer anerkjent merkevare, og jeg har ikke hørt annet enn at også denne er av god kvalitet (for tidsepoken). Det ryktes også at knivbladet, eller hele kniven for den saks skyld kan være laget i Italia - det er heller ikke negativt.

 

Verdi? Gerber i dag er bare en skygge av hva det en gang var, så merkenavnet har tatt noen slag, som også kan påvirke pris og etterspørsel av gamle modeller. Er du heldig så kommer du over en nostalgisk kjøper som har mistet en gammel venn, men klart, med den graveringen.. Du må ha litt flaks.

 

Ligger en, praktisk talt som ny, på Ebay nå.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

20 timer siden, psAico skrev:

Gerber i dag er bare en skygge av hva det en gang var, så merkenavnet har tatt noen slag, som også kan påvirke pris og etterspørsel av gamle modeller.

 

Gerber konsentrerer seg om å levere multiverktøy til statlige brukere i USA. Disse er laget i USA, og holder visstnok gammel kvalitet eller bedre. Gerber for det sivile markedet er imidlertid en annen historie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jeg har en BMF lik den på bildene uten sagtenner. Ikke «mint», men kun brynet (og er skikkelig skarp etter det) og noen få flekker. Slira og kompasset er også med.

Kjøpte den ny da jeg kom over den for ca. 20 år siden da jeg drømte om den for det som omtrent er en evighet siden. Kniven er egentlig bra, materialet i håndtaket er veldig behagelig, og den oppleves som bemerkelsesverdig lett til å være såpass stor. Men «guard» foran og bak er ubehagelig skarpe. 

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
On 1/25/2020 at 9:14 PM, AKL said:

Har hatt en sånn i over 20 år.Ligget i en skuff,aldri brukt den til noen ting.

Salgsverdien på min er antagelig null,ettersom jeg var smart nok til å få navnet mitt inngravert i bladet da jeg kjøpte den.

Kanskje noen kan si litt om kniven..er de ettertraktet,anerkjent,av god kvalitet osv?

Forøvrig er bladet 22cm.Totallengde 36 cm20200125_204040.jpg.8a956d8d565df4026450a18288e6c099.jpg20200125_204112.jpg.053060e70235e2e38cef9c7481a96553.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...