Jump to content
Skaubjønn

Med Diana til Polen 3-5 januar 2020

Recommended Posts

Det er black friday tilbud ut 1 desember på drivjakt i Polen og jeg har booket plass med Ronny@diana.dk . Lander i Gdansk. 10k Danske, fri avskyting av gris. Tror det er fritt på hjortehind og kalv, og rådyrkje. Men det bryr jeg meg lite om. Det er svin som teller. Kommer tilbake med reportasje etter jakta. De har flere ledige plasser, hadde vært moro med flere kammerfolk i skytterrekken 😊

Edited by Skaubjønn

Det ble en bra tur! 10 jegere. 18,16,20 felte vilt  jeg skjøt 7 gris og 3 hjort. 
4 gris i samme jaktsituasjon. Det kom 4, og datt 4, i rask rekkefølge. Halvautomat med 10 skudds magasin er gull!

1D70B528-F890-483A-A646-280B28814568.jpeg

F9385FA3-60E9-4C5E-91DF-0645C62B028A.jpeg

A88FE0E6-8263-48C7-BC98-C7CBD9F5B10A.jpeg

354BED10-63DF-4000-8899-96EA25470824.jpeg

8EB5C720-0025-4121-99C8-8B5E6248519A.jpeg

07108832-15EA-4FB6-B529-D8D86A3324DE.jpeg

• Like 14

Meget bra. Ser ut som du fikk børsa til å funke med comp også? Husker du skrev noe om noe veksleproblemer en gang.

Jeg fikk råd av en kammer-at og åpnet gassregulatoren en tørn. Den mater hent uten feil, så lenge jeg sørger for at det ikke er tørt for olje. 

• Like 1

Kan man jakte med AR10 med 10skudds magasin i Polen?

Edited by Torf

Det vet jeg ikke. Browning BAR funker i alle fall. Vet ikke om de tillater AR10.

må holde kaliberbegrensningene i alle fall. 6,5 er tillatt. Foreslår at du hører med noen som organiserer jaktreise til Polen. 

Hei. I Polen er det begrensning på 2+1 skudd for halvauto, 3+1 for andre rifler. Lyddemper ikke tillatt, og kikkerten må kunne skrus ned til 3x eller lavere (drivjakt)

Mvh

C

9 timer siden, chmeland skrev:

Hei. I Polen er det begrensning på 2+1 skudd for halvauto, 3+1 for andre rifler. Lyddemper ikke tillatt, og kikkerten må kunne skrus ned til 3x eller lavere (drivjakt)

Mvh

C

Jeg visste om at lyddemper ikke er tillatt, bruker derfor comp. Og at kikkertsiktet må kunne skrus til 3x eller lavere. Jeg visste ikke om magasinbegrensninger. 

Er regelen på 2+1 av nyere dato? Når jeg var i Polen på drivjakt i 2015, var det enkelte som opererte med opptil flere 10-skudds magasiner til Bar, uten at de polske guidene hevet et øyenbryn.

Ingen som har reagert på store magasiner eller lyddemper på alle våre turer til Polen.

Hverken på halvauto eller bolt. 

Men kan sikkert være litt påpasselig og ikke sette det på før på post. En eller annen gang er det noen som reagerer. 

Edited by G.Larson

2 timer siden, Chiefen.v-2 skrev:

Neppe mange her inne som ville likt om polske jegere kom til Norge og bevisst brøt lover...

Fikk i allefall beskjed fra de jeg reiste med at det "gikk greit" med demper, men man kunne tydelig se at jaktleder ikke likte det og man fikk i allefall ingen fordeler når man stilte med demper. Så vi ble "sterkt anbefalt" av turleder om å droppe demperen, om ikke annet så for stemninga sin del.

Og jeg er helt enig med chiefen sin kommentar, og det handler jo også litt om respekt for stedet og folka en drar til. 

• Like 1

Enig. Derfor jeg bruker comp og ikke demper. Det var en som brukte demper på denne turen, og det kom en del skjeve blikk... Magasinbegrensninger visste jeg ikke om. De ulike arrangørene jeg har reist med har informer om forbud mot demper, men ingen har nevnt magasin. 
Jeg har magasinene i lomma på den oransje vesten. Setter i magasin på post og plukker det ut etter endr drev. Jaktledere har sltså ikke sett børsa med 10 skudds magasin i. Men, de har hørt skuddserier som klart indikerer at det er 10 skudds magasin... og bare gratulasjoner å få. 

• Like 1