Jump to content

Med Diana til Polen 3-5 januar 2020


Skaubjønn

Recommended Posts

Det er black friday tilbud ut 1 desember på drivjakt i Polen og jeg har booket plass med Ronny@diana.dk . Lander i Gdansk. 10k Danske, fri avskyting av gris. Tror det er fritt på hjortehind og kalv, og rådyrkje. Men det bryr jeg meg lite om. Det er svin som teller. Kommer tilbake med reportasje etter jakta. De har flere ledige plasser, hadde vært moro med flere kammerfolk i skytterrekken 😊

Edited by Skaubjønn
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
9 timer siden, chmeland skrev:

Hei. I Polen er det begrensning på 2+1 skudd for halvauto, 3+1 for andre rifler. Lyddemper ikke tillatt, og kikkerten må kunne skrus ned til 3x eller lavere (drivjakt)

 

Mvh

C

Jeg visste om at lyddemper ikke er tillatt, bruker derfor comp. Og at kikkertsiktet må kunne skrus til 3x eller lavere. Jeg visste ikke om magasinbegrensninger. 

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har reagert på store magasiner eller lyddemper på alle våre turer til Polen.

Hverken på halvauto eller bolt. 

 

Men kan sikkert være litt påpasselig og ikke sette det på før på post. En eller annen gang er det noen som reagerer. 

 

Edited by G.Larson
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, Chiefen.v-2 skrev:

Neppe mange her inne som ville likt om polske jegere kom til Norge og bevisst brøt lover...

 

Fikk i allefall beskjed fra de jeg reiste med at det "gikk greit" med demper, men man kunne tydelig se at jaktleder ikke likte det og man fikk i allefall ingen fordeler når man stilte med demper. Så vi ble "sterkt anbefalt" av turleder om å droppe demperen, om ikke annet så for stemninga sin del.

Og jeg er helt enig med chiefen sin kommentar, og det handler jo også litt om respekt for stedet og folka en drar til. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Enig. Derfor jeg bruker comp og ikke demper. Det var en som brukte demper på denne turen, og det kom en del skjeve blikk... Magasinbegrensninger visste jeg ikke om. De ulike arrangørene jeg har reist med har informer om forbud mot demper, men ingen har nevnt magasin. 
Jeg har magasinene i lomma på den oransje vesten. Setter i magasin på post og plukker det ut etter endr drev. Jaktledere har sltså ikke sett børsa med 10 skudds magasin i. Men, de har hørt skuddserier som klart indikerer at det er 10 skudds magasin... og bare gratulasjoner å få. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...