war45 Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Noen som vet om forbrukermyndighetene i Danmark og en adresse ditt. Har prøvd med masse mailer til Karlslundesport nå og reklamere på en Hammerli 22 som har sprukket sluttstykke. Han har svart på 2 mailer men har nå ikke hørt noe på 8 uker. Er 10 uker siden jeg sente første mail. Nå ser det ikke ut som han vil svare. Eller noen som kan hjelpe meg med brev til fabrikken og legge frem problemet der. Våpenet er ikke mere en 18 månder. Skutt ca 2500 skudd. Aldri mere våpenkjøp i denne butikken og sier til alle jeg snakker med og kjenner ikke kløp våpen der. Finnes andre butikker i Danmark. Jepp er sinnamannen nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Søk i de gule sider i Danmark Hvorfor ikke ta en tlf og en prat med karlslunde . . . Adresse til fabrikken får du ved et enkelt søk på nettet (om du gidder) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
war45 Posted December 9, 2008 Author Share Posted December 9, 2008 Joda fabrikkens adresse er ikke noe problem. Men er butikken jeg skal holde meg til. Men når butikken ikke vil så må jeg jo prøve fabrikken. Håper kanskje de svarer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Gringo Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Har du prøvd å ringe butikken og snakke med Aage ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 hrm... Er det nå man skal henvise til alle de gangene undertegnede har poengtert noe med det å spare penger på å bestille fra utlandet... (ps WAR45, ikke ment direkte mot deg. jeg har forøvrig tilf til han med 9mm 1911'n) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Gringo Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 hrm...Er det nå man skal henvise til alle de gangene undertegnede har poengtert noe med det å spare penger på å bestille fra utlandet... (ps WAR45, ikke ment direkte mot deg. jeg har forøvrig tilf til han med 9mm 1911'n) Nå er det vel sånn at selv om han må kjøpe nytt sluttstykke selv, vil han ha spart penger kontra å kjøpe her på berget... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Kanskje en ide å vente med sarkasmen til etter han har fått kontakt og et svar fra Karlslunde,,, Han vet jo ikke om en reklamasjon blir avvist, hvis han ikke har fått svar enda . . . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
war45 Posted December 10, 2008 Author Share Posted December 10, 2008 Fikk en skytterkolega til og ringe ned i stad. En som ordlegger seg litt bedre en meg og kan dette. Joda kan sende delen ned så skal han sende en ny tilbake så fort han har fått den i posten. Så skal han ta garantien med fabrikken. Det jeg ikke skjønner? Dette kunne han svart i første mail. Da hadde jeg vært en kjempefornøyd kunde. Istedenfor en bitter kunde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Fikk en skytterkolega til og ringe ned i stad. En som ordlegger seg litt bedre en meg og kan dette. Joda kan sende delen ned så skal han sende en ny tilbake så fort han har fått den i posten. Så skal han ta garantien med fabrikken. Det jeg ikke skjønner? Dette kunne han svart i første mail. Da hadde jeg vært en kjempefornøyd kunde. Istedenfor en bitter kunde. Er du ikke fornøyd nå som du får nye del heller ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Hvis Karlslundesport ikke er i stand til å svare på en grei henvendelse pr mail, så bør de skrive det på hjemmesiden sin... Det er faktisk MANGE som benytter seg av mail så lenge det er oppgitt en mailadresse. Og er det oppgitt en mailadresse, bør denne betjenes på en rask og fornuftig måte. Utrolig lett å miste kunder hvis servicen svikter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
war45 Posted December 11, 2008 Author Share Posted December 11, 2008 Fikk en skytterkolega til og ringe ned i stad. En som ordlegger seg litt bedre en meg og kan dette. Joda kan sende delen ned så skal han sende en ny tilbake så fort han har fått den i posten. Så skal han ta garantien med fabrikken. Det jeg ikke skjønner? Dette kunne han svart i første mail. Da hadde jeg vært en kjempefornøyd kunde. Istedenfor en bitter kunde. Er du ikke fornøyd nå som du får nye del heller ... Nja hadde han vært litt mere smidig. Og ikke drøyet og drøyet. Ender med jeg må la andre ta saken, da kan jeg ikke si meg helt fornøyd. Hadde han etter mail nr 2 sakt! send delen så sender vi deg ny tilbake. Ja da hadde jeg vært mere en fornøyd. Men nå har jeg måtte bruke andre folk for å få noe svar da begynner jeg og lure. Er det slikt at de som gir seg og ikke tør å stå på ikke skal få noe igjen på garantien. Kun de som maser og skriker høyest som skal få? Må nesten begynne og lure. Men skal sende delen nedover etterpå. Så kanskje jeg får en nyttårsgave. Eller aller helst JULEGAVE. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barfoed Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Hvis Karlslundesport ikke er i stand til å svare på en grei henvendelse pr mail, såbør de skrive det på hjemmesiden sin... Det er faktisk MANGE som benytter seg av mail så lenge det er oppgitt en mailadresse. Og er det oppgitt en mailadresse, bør denne betjenes på en rask og fornuftig måte. Utrolig lett å miste kunder hvis servicen svikter! Vel de har klart å svare på mail de gangen jeg har ønsket å handle fra de. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Gringo Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Hvis Karlslundesport ikke er i stand til å svare på en grei henvendelse pr mail, såbør de skrive det på hjemmesiden sin... Det er faktisk MANGE som benytter seg av mail så lenge det er oppgitt en mailadresse. Og er det oppgitt en mailadresse, bør denne betjenes på en rask og fornuftig måte. Utrolig lett å miste kunder hvis servicen svikter! Vel de har klart å svare på mail de gangen jeg har ønsket å handle fra de. Vel, de fleste er kjappe når du skal handle, men det er når du trenger hjelp at du ser hvem som yter service. Når det er sagt, har jeg kun gode erfaringer med Karlslunde selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrControl Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Det ER uten tvil mye enklere for mange av oss når vi skal handle i utlandet og bruke mail istedenfor tlf, og dette bør og er som regel butikkene klar over hvis dem selger internasjonalt, derfor burde dem eventuelt skrive på hjemmesiden som nevnt over her hvis dem ikke er så aktive på mail fronten! forstår godt frustrasjonen, men det er godt at det ordnet seg:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Mange bekjente og meg selv har handlet fra Karlslunde utallige ganger (over 100 handler) i løpet av de siste 10 år. Som regel har vi kommunisert med e-post, men det har vært enkelte "fuskeslag" i korespondansen. En tlf har ordnet opp i det med en gang. Har aldri opplevd negativ behandling av spørsmål om reklamasjon eller tilsvarende. Danmark har en minst like sterk kjøpslov som Norge og den praktiseres svært firkantet. Skal ikke si at Karlslunde er feilfrie, men det er det ingen som er,,,ref div tråder i dette forum og tidligere SL. ( er ikke mange ukene en fortalte om en svært slakk holdning hos den norske Hammerli importøren, her på Kammeret ) Det skjer hos dem, som hos oss alle, at noen e-poster hvner i "spam boksen", kan dette ha skjedd med dine e-poster Jeg vet ikke, men syntes det er rart at du ikke har fått svar og ja jeg er enig med deg: Det er IKKE godt nok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patronola Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 hrm...Er det nå man skal henvise til alle de gangene undertegnede har poengtert noe med det å spare penger på å bestille fra utlandet... (ps WAR45, ikke ment direkte mot deg. jeg har forøvrig tilf til han med 9mm 1911'n) Må være enig med Hassel her Når avtrekket på pistolen min var for lett under våpenkontrollen i NM, så var det veldig enkelt å kunne gå over gulvet til Petter fra Børselars og bare levere pistolen til han og si den holdt ikke, etter noen minutter så er avtrekket perfekt justert. Pulsen begynner å senke seg igjen og jeg spør hvor mye skal du ha for dette da Petter.......Ingen ting svarte Petter, det er service det. Ja da jeg hadde kjøpt pistolen av han, men kameraten min som hadde kjøpt min gamle Unique for mange år siden hadde alt for tungt avtrekk, han fikk også gratis avtrekks justering og hjelp til modifisering av magasinet. Hvis ingen handlet av Petter så ville han heller ikke vært tilstede på NM år etter år. Så mye er det vel ikke å spare lenger heller, med dagens svake kronekurs. Pardini SP ny rapid fire hos Karlslunde 11750 DKK med dagens kurs = 14800 NOK Pardini SP ny rapid fire hos Børselars 16900, under NM gir han 10% rabatt = 15200 NOK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tunderbrd Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Blir veldig off-topic, så beklager det med en gang! Men slike supertilbud til "de utvalgte" som du viser til her hater jeg mer enn jeg kan beskrive Pardini SP ny rapid fire hos Karlslunde 11750 DKK med dagens kurs = 14800 NOKPardini SP ny rapid fire hos Børselars 16900, under NM gir han 10% rabatt = 15200 NOK Om de ikke kan oppgi de prisene de vil selge for så handler jeg et annet sted. Jeg mener de lurer alle som er "dumme" nok til å handle fra dem utenom under NM! Og hos slike lurendreiere handler ihvertfall ikke jeg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patronola Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Blir veldig off-topic, så beklager det med en gang!Men slike supertilbud til "de utvalgte" som du viser til her hater jeg mer enn jeg kan beskrive Pardini SP ny rapid fire hos Karlslunde 11750 DKK med dagens kurs = 14800 NOKPardini SP ny rapid fire hos Børselars 16900, under NM gir han 10% rabatt = 15200 NOK Om de ikke kan oppgi de prisene de vil selge for så handler jeg et annet sted. Jeg mener de lurer alle som er "dumme" nok til å handle fra dem utenom under NM! Og hos slike lurendreiere handler ihvertfall ikke jeg! Dette har ingen ting med supertilbud til "de utvalgte" å gjøre, hvem som helst får dette tilbudet. Det handler bare om å planlegge innkjøpene sine. Våpen er noe man ikke handler på impuls her i landet, skal du handle en pistol til 12-15000,- så venter du til det nærmer se et NM og så spør du om det ikke er noe NM rabatt i år...det kalles for pruting. Kjøpe sofa på januarsalg, nei ikke jeg, jeg handler ikke hos slike luringer som selger billige møbler i januar. Nei takk jeg handlet til full pris i desember.... jeg er jo ikke helt dum heller... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domino Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 Man er da ikke noen "lurendreier" fordi man gir rabatt under NM? Da burde jo det samme gjelde alle som har stand på ei messe og gir "messepriser"? Nei, tunderbrd, her må jeg si meg sterkt uenig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
war45 Posted December 16, 2008 Author Share Posted December 16, 2008 Med dagens kronekurs så hadde jeg så klart handlet hjemme. Men når jeg handlet så var danske i 104 og ikke i 125 som i dag. Men hvor lang tid tar det nå før norske setter opp prisene pga dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 Med dagens kronekurs så hadde jeg så klart handlet hjemme. Men når jeg handlet så var danske i 104 og ikke i 125 som i dag. Men hvor lang tid tar det nå før norske setter opp prisene pga dette. Prisene er satt opp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tunderbrd Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 Man er da ikke noen "lurendreier" fordi man gir rabatt under NM? Da burde jo det samme gjelde alle som har stand på ei messe og gir "messepriser"? Nei, tunderbrd, her må jeg si meg sterkt uenig! Det har du lov til å være, vet du! Det endrer ikke min mening... For hvorfor skal de ha et tilbud som jeg, til nå, aldri hadde hørt om? Jeg hadde altså ikke fått gode av et tilbud som det fordi jeg ikke drar på NM. Ei heller driver jeg å ringer rundt til butikker og spør om prisene de har på nett bare er på tull... Så kall det hva du vil, men om jeg hadde blitt forledet til å betale 1700,- for mye så ville jeg følt meg lurt. Og den som "lurer" meg er da pr. definisjon en lurendreier! Hadde følt meg like lurt om jeg fikk visst at noen som hadde vært på ei messe hadde spart noen tusinger på noe jeg hadde kjøpt i deres butikk! Og jeg hadde sagt klart fra om det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patronola Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 For hvorfor skal de ha et tilbud som jeg, til nå, aldri hadde hørt om?Jeg hadde altså ikke fått gode av et tilbud som det fordi jeg ikke drar på NM. Ei heller driver jeg å ringer rundt til butikker og spør om prisene de har på nett bare er på tull.. Hvis du skal kjøpe en vare til flere tusen kroner så gidder du ikke å ringe rundt å undersøke priser? Også er forhandlere "lurendreiere" fordi du ikke gidder å ringe å be om et tilbud??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tunderbrd Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Beklager at dette sporer helt av... Jeg gjør nesten alle mine utstyrs- og våpenhandler på nett. Jeg leter rundt etter beste pris, gjerne på kryss av landegrensene. Ringer svært sjelden og sjekker pris, men når jeg har funnet en grei pris ber jeg oftest om tilbud pr.mail. Gidder ikke ringe alle, men siler først på pris! Jeg mener seriøst at om noen belaster meg for f.eks 16500,- for et våpen kjøpt i nettbutikken men kun 15000,- om jeg hadde ringt å prutet eller handlet i butikken så er det å lure kunden! Da bør de drite i å ha nettbutikk, eller evt oppgi at man bør ringe å sjekke dagens pris. Man må kunne forvente at prisene man blir presentert i nettbutikkene er prisen butikken selger varen for! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patronola Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Da bør de drite i å ha nettbutikk, eller evt oppgi at man bør ringe å sjekke dagens pris. På startsiden til Børselars kan man lese følgende: OBS: Nettbutikken er IKKE oppdatert med priser og lagerbeholdning - vi har nå startet med oppdatering, men ber om forståelse for at dette tar tid, da vi må bruke kveldene da det ikke er tid i åpningstiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taiko Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Til thunderbird. Hvordan stiller du deg til billigere nettpriser enn butikkpriser fra f.eks XXL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domino Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 tunderbrd: Da er det vel på tide å begynne å dra på NM? Det anbefales! Det er sosialt, moro og helt ufarlig. Pluss at du kan gjøre gode kjøp.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tunderbrd Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Til thunderbird.Hvordan stiller du deg til billigere nettpriser enn butikkpriser fra f.eks XXL Det mener jeg er mer forståelig. Men det bør opplyses om prisene kun gjelder i nettbutikken f.eks. Da selges varene fra et lager, ikke en butikk med alle de kostnadene det følger med å drive butikk. Også er poenget mitt at prisen man ser bør være den man skal betale. Om jeg finner f.eks en pistol til 10000,- i en netbutikk og 100% samme våpen til 9000,- i en annen så vil jeg handle der den koster 9000,- uten å trenge spekulere i om den første butikken kankje selger til noen for 8500,- Ber ikke folk være enig, skreiv dette kun som en uttalt tanke! Er 5-generasjons kjøpmann, og er kanskje preget av hvordan den bransjen tenker!? Mulig bransjer som driver med sport, friluft, fiske og jaktutstyr har helt andre "spilleregler" for hvordan de driver butikk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domino Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Jeg har jobbet i brunevarebransjen, og hos oss gikk det alltid an å prute. Men det er muligens mer typisk for den butikken enn for bransjen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tunderbrd Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 tunderbrd: Da er det vel på tide å begynne å dra på NM? Det anbefales! Det er sosialt, moro og helt ufarlig. Pluss at du kan gjøre gode kjøp.... He, he! Takk for invitasjonen, men det skjer nok aldri! Er NFPS-skytter og jeger, jeg Men det har blitt en hel del deltakelser, og noen medaljer, på både Level II og Level III stevner i regi av NFPS. Og jeg har gjort mange gode kjøp opp igjennom! Det gjør jeg ved å tråle nettet til jeg finner absolutt laveste pris der. Handler mye fra utlandet, og sponser i liten grad norske butikker som opererer med hva jeg ser på som alt for høye priser. Og la det bare være sagt: Jeg har svært sjelden/aldri følt meg lurt av slikt jeg gir eksempler på her, men møter til stadighet friluftsfolk og folk i skyttermiljøet som har blitt det. Og det gjør meg arg! Slett ikke alle som tråler nett sånn som jeg gjør... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Kanskje på tide å vende tilbake til hva tråden handler om : Karlslundesport Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fozzy357 Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 (edited) Jeg hadde et problem med et våpen kjøpt hos Karlslunde. Sendt en mail og fikk en våpen del til 4000 kroner sendt gratis i løpet av kort tid. Ingen spørsmål stillt! Det er bra service Edited February 28, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
war45 Posted December 18, 2008 Author Share Posted December 18, 2008 Ja det er knallbra. Jeg mailet og sente bilde jeg. Svaret jeg fikk han måtte høre med fabrikken først. Det bare drøyet ut. 8uker. Så fikk jeg en til og ringe for meg. Nå er pakken jeg sente oss tollen må vist skrive på pakken mere hva den innholder? osv. Men hadde karlslunde etter første mail sakt send delen ned så sender vi ny. Da hadde jeg så klart vært mye gladere. Nå har jeg gått snart i 5 månder uten 22kal pistol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fozzy357 Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Med dagens kronekurs så hadde jeg så klart handlet hjemme. Men når jeg handlet så var danske i 104 og ikke i 125 som i dag. Men hvor lang tid tar det nå før norske setter opp prisene pga dette. Prisene er satt opp Jeg sparte som sagt 5000,- i Juni 2008. Så enkelt er det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Har akkurat prøvd meg på en henvendelse til Karlslundesport. Og her har de MEGET BRA oppfølging av min mailhenvendelse! Tror ingen her på berget er like raske og effektive! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Jeg bestilte "propper" derfra og hadde dem i postkassa i løpet av 3 dager Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Det er visst noen i lokal klubb som også ønsker slike propper! Så da gjelder det vel å få til en fellesbestilling, men da blir det vel noen toll-problemer.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Utrolig rask og bra service! Her har Norske forhandlere MYE å lære! Mottok i går pakke fra Karlslundesport, deler jeg bestilte midt på dagen 14/2... Her snakker vi TIMER.. (Postvesenet bør få en pluss også!) Så det blir nok flere bestillinger derfra, til tross for at jeg foretrekker å legge igjen pengene mine hos Norske forhandlere... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Utrolig rask og bra service! Her har Norske forhandlere MYE å lære! Mottok i dag pakke fra Karlslundesport, deler jeg bestilte midt på dagen 22/3... Her snakker vi TIMER.. (Postvesenet bør få en pluss også!)Så det blir nok flere bestillinger derfra, til tross for at jeg foretrekker å legge igjen pengene mine hos Norske forhandlere... Må bare få lov til å hedre de som hedres bør... Bare med ubetydlige endringer i innlegget jeg skrev for et drøyt år siden... Her går det raskt og effektivt for seg! TENK om våre norske forhandlere kunne være i nærheten av så bra service! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
war45 Posted November 9, 2015 Author Share Posted November 9, 2015 Nytt sluttstykke brudd i dag. Holdt da i 7år. Snittskudd vet jeg ikke i året. Siste årene har jeg skutt lite. Så nå er valger? Nytt sluttstykke til RRS en eller kjøpe ny Walther med E avtrekk. Snart jul. Og som alle over 30år vet er det jo fedrene som er JULENISSE. Pappa les dette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.