Jump to content

Karlslundesport


war45

Recommended Posts

Noen som vet om forbrukermyndighetene i Danmark og en adresse ditt. Har prøvd med masse mailer til Karlslundesport nå og reklamere på en Hammerli 22 som har sprukket sluttstykke. Han har svart på 2 mailer men har nå ikke hørt noe på 8 uker. Er 10 uker siden jeg sente første mail. Nå ser det ikke ut som han vil svare. Eller noen som kan hjelpe meg med brev til fabrikken og legge frem problemet der. Våpenet er ikke mere en 18 månder. Skutt ca 2500 skudd.

Aldri mere våpenkjøp i denne butikken og sier til alle jeg snakker med og kjenner ikke kløp våpen der. Finnes andre butikker i Danmark. Jepp er sinnamannen nå.

Link to comment
Share on other sites

hrm...

Er det nå man skal henvise til alle de gangene undertegnede har poengtert noe med det å spare penger på å bestille fra utlandet... :roll:

 

(ps WAR45, ikke ment direkte mot deg. jeg har forøvrig tilf til han med 9mm 1911'n)

Nå er det vel sånn at selv om han må kjøpe nytt sluttstykke selv, vil han ha spart penger kontra å kjøpe her på berget...

Link to comment
Share on other sites

Fikk en skytterkolega til og ringe ned i stad. En som ordlegger seg litt bedre en meg og kan dette. Joda kan sende delen ned så skal han sende en ny tilbake så fort han har fått den i posten. Så skal han ta garantien med fabrikken. Det jeg ikke skjønner? Dette kunne han svart i første mail. Da hadde jeg vært en kjempefornøyd kunde. Istedenfor en bitter kunde.

Link to comment
Share on other sites

Fikk en skytterkolega til og ringe ned i stad. En som ordlegger seg litt bedre en meg og kan dette. Joda kan sende delen ned så skal han sende en ny tilbake så fort han har fått den i posten. Så skal han ta garantien med fabrikken. Det jeg ikke skjønner? Dette kunne han svart i første mail. Da hadde jeg vært en kjempefornøyd kunde. Istedenfor en bitter kunde.

 

Er du ikke fornøyd nå som du får nye del heller ... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

:? Hvis Karlslundesport ikke er i stand til å svare på en grei henvendelse pr mail, så

bør de skrive det på hjemmesiden sin... Det er faktisk MANGE som benytter seg av mail så lenge

det er oppgitt en mailadresse. Og er det oppgitt en mailadresse, bør denne betjenes på en rask og

fornuftig måte. Utrolig lett å miste kunder hvis servicen svikter!

Link to comment
Share on other sites

Fikk en skytterkolega til og ringe ned i stad. En som ordlegger seg litt bedre en meg og kan dette. Joda kan sende delen ned så skal han sende en ny tilbake så fort han har fått den i posten. Så skal han ta garantien med fabrikken. Det jeg ikke skjønner? Dette kunne han svart i første mail. Da hadde jeg vært en kjempefornøyd kunde. Istedenfor en bitter kunde.

 

Er du ikke fornøyd nå som du får nye del heller ... :mrgreen:

 

Nja hadde han vært litt mere smidig. Og ikke drøyet og drøyet. Ender med jeg må la andre ta saken, da kan jeg ikke si meg helt fornøyd. Hadde han etter mail nr 2 sakt! send delen så sender vi deg ny tilbake. Ja da hadde jeg vært mere en fornøyd. Men nå har jeg måtte bruke andre folk for å få noe svar da begynner jeg og lure. Er det slikt at de som gir seg og ikke tør å stå på ikke skal få noe igjen på garantien. Kun de som maser og skriker høyest som skal få? Må nesten begynne og lure. Men skal sende delen nedover etterpå. Så kanskje jeg får en nyttårsgave. Eller aller helst JULEGAVE.

Link to comment
Share on other sites

:? Hvis Karlslundesport ikke er i stand til å svare på en grei henvendelse pr mail, så

bør de skrive det på hjemmesiden sin... Det er faktisk MANGE som benytter seg av mail så lenge

det er oppgitt en mailadresse. Og er det oppgitt en mailadresse, bør denne betjenes på en rask og

fornuftig måte. Utrolig lett å miste kunder hvis servicen svikter!

 

Vel de har klart å svare på mail de gangen jeg har ønsket å handle fra de.

Link to comment
Share on other sites

:? Hvis Karlslundesport ikke er i stand til å svare på en grei henvendelse pr mail, så

bør de skrive det på hjemmesiden sin... Det er faktisk MANGE som benytter seg av mail så lenge

det er oppgitt en mailadresse. Og er det oppgitt en mailadresse, bør denne betjenes på en rask og

fornuftig måte. Utrolig lett å miste kunder hvis servicen svikter!

 

Vel de har klart å svare på mail de gangen jeg har ønsket å handle fra de.

Vel, de fleste er kjappe når du skal handle, men det er når du trenger hjelp at du ser hvem som yter service.

Når det er sagt, har jeg kun gode erfaringer med Karlslunde selv.

Link to comment
Share on other sites

Det ER uten tvil mye enklere for mange av oss når vi skal handle i utlandet og bruke mail istedenfor tlf, og dette bør og er som regel butikkene klar over hvis dem selger internasjonalt, derfor burde dem eventuelt skrive på hjemmesiden som nevnt over her hvis dem ikke er så aktive på mail fronten!

 

forstår godt frustrasjonen, men det er godt at det ordnet seg:)

Link to comment
Share on other sites

Mange bekjente og meg selv har handlet fra Karlslunde utallige ganger (over 100 handler) i løpet av de siste 10 år.

Som regel har vi kommunisert med e-post, men det har vært enkelte "fuskeslag" i korespondansen. En tlf har ordnet opp i det med en gang.

 

Har aldri opplevd negativ behandling av spørsmål om reklamasjon eller tilsvarende.

Danmark har en minst like sterk kjøpslov som Norge og den praktiseres svært firkantet.

 

Skal ikke si at Karlslunde er feilfrie, men det er det ingen som er,,,ref div tråder i dette forum og tidligere SL.

( er ikke mange ukene en fortalte om en svært slakk holdning hos den norske Hammerli importøren, her på Kammeret )

 

 

Det skjer hos dem, som hos oss alle, at noen e-poster hvner i "spam boksen", kan dette ha skjedd med dine e-poster :?:

 

Jeg vet ikke, men syntes det er rart at du ikke har fått svar og ja jeg er enig med deg:

Det er IKKE godt nok :!:

Link to comment
Share on other sites

hrm...

Er det nå man skal henvise til alle de gangene undertegnede har poengtert noe med det å spare penger på å bestille fra utlandet... :roll:

 

(ps WAR45, ikke ment direkte mot deg. jeg har forøvrig tilf til han med 9mm 1911'n)

 

Må være enig med Hassel her

 

Når avtrekket på pistolen min var for lett under våpenkontrollen i NM, så var det veldig enkelt å kunne gå over gulvet til Petter fra Børselars og bare levere pistolen til han og si den holdt ikke, etter noen minutter så er avtrekket perfekt justert. Pulsen begynner å senke seg igjen og jeg spør hvor mye skal du ha for dette da Petter.......Ingen ting svarte Petter, det er service det. Ja da jeg hadde kjøpt pistolen av han, men kameraten min som hadde kjøpt min gamle Unique for mange år siden hadde alt for tungt avtrekk, han fikk også gratis avtrekks justering og hjelp til modifisering av magasinet.

 

Hvis ingen handlet av Petter så ville han heller ikke vært tilstede på NM år etter år.

Så mye er det vel ikke å spare lenger heller, med dagens svake kronekurs.

 

Pardini SP ny rapid fire hos Karlslunde 11750 DKK med dagens kurs = 14800 NOK

Pardini SP ny rapid fire hos Børselars 16900, under NM gir han 10% rabatt = 15200 NOK

Link to comment
Share on other sites

Blir veldig off-topic, så beklager det med en gang!

Men slike supertilbud til "de utvalgte" som du viser til her hater jeg mer enn jeg kan beskrive :x

Pardini SP ny rapid fire hos Karlslunde 11750 DKK med dagens kurs = 14800 NOK

Pardini SP ny rapid fire hos Børselars 16900, under NM gir han 10% rabatt = 15200 NOK

Om de ikke kan oppgi de prisene de vil selge for så handler jeg et annet sted.

Jeg mener de lurer alle som er "dumme" nok til å handle fra dem utenom under NM!

Og hos slike lurendreiere handler ihvertfall ikke jeg! :roll:

Link to comment
Share on other sites

Blir veldig off-topic, så beklager det med en gang!

Men slike supertilbud til "de utvalgte" som du viser til her hater jeg mer enn jeg kan beskrive :x

Pardini SP ny rapid fire hos Karlslunde 11750 DKK med dagens kurs = 14800 NOK

Pardini SP ny rapid fire hos Børselars 16900, under NM gir han 10% rabatt = 15200 NOK

Om de ikke kan oppgi de prisene de vil selge for så handler jeg et annet sted.

Jeg mener de lurer alle som er "dumme" nok til å handle fra dem utenom under NM!

Og hos slike lurendreiere handler ihvertfall ikke jeg! :roll:

 

Dette har ingen ting med supertilbud til "de utvalgte" å gjøre, hvem som helst får dette tilbudet. :roll:

 

Det handler bare om å planlegge innkjøpene sine. Våpen er noe man ikke handler på impuls her i landet, skal du handle en pistol til 12-15000,- så venter du til det nærmer se et NM og så spør du om det ikke er noe NM rabatt i år...det kalles for pruting. :idea:

 

Kjøpe sofa på januarsalg, nei ikke jeg, jeg handler ikke hos slike luringer som selger billige møbler i januar. Nei takk jeg handlet til full pris i desember....

jeg er jo ikke helt dum heller... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Man er da ikke noen "lurendreier" fordi man gir rabatt under NM?

Da burde jo det samme gjelde alle som har stand på ei messe og gir "messepriser"?

Nei, tunderbrd, her må jeg si meg sterkt uenig!

Det har du lov til å være, vet du! :lol:

Det endrer ikke min mening...

For hvorfor skal de ha et tilbud som jeg, til nå, aldri hadde hørt om?

Jeg hadde altså ikke fått gode av et tilbud som det fordi jeg ikke drar på NM. :roll:

Ei heller driver jeg å ringer rundt til butikker og spør om prisene de har på nett bare er på tull...

Så kall det hva du vil, men om jeg hadde blitt forledet til å betale 1700,- for mye så ville jeg følt meg lurt.

Og den som "lurer" meg er da pr. definisjon en lurendreier!

 

Hadde følt meg like lurt om jeg fikk visst at noen som hadde vært på ei messe

hadde spart noen tusinger på noe jeg hadde kjøpt i deres butikk!

Og jeg hadde sagt klart fra om det :wink:

Link to comment
Share on other sites

For hvorfor skal de ha et tilbud som jeg, til nå, aldri hadde hørt om?

Jeg hadde altså ikke fått gode av et tilbud som det fordi jeg ikke drar på NM. :roll:

Ei heller driver jeg å ringer rundt til butikker og spør om prisene de har på nett bare er på tull..

 

Hvis du skal kjøpe en vare til flere tusen kroner så gidder du ikke å ringe rundt å undersøke priser?

 

Også er forhandlere "lurendreiere" fordi du ikke gidder å ringe å be om et tilbud???

Link to comment
Share on other sites

Beklager at dette sporer helt av...

 

Jeg gjør nesten alle mine utstyrs- og våpenhandler på nett.

Jeg leter rundt etter beste pris, gjerne på kryss av landegrensene.

Ringer svært sjelden og sjekker pris, men når jeg har funnet en grei pris ber jeg oftest om tilbud pr.mail.

Gidder ikke ringe alle, men siler først på pris!

Jeg mener seriøst at om noen belaster meg for f.eks 16500,- for et våpen kjøpt i nettbutikken

men kun 15000,- om jeg hadde ringt å prutet eller handlet i butikken så er det å lure kunden!

Da bør de drite i å ha nettbutikk, eller evt oppgi at man bør ringe å sjekke dagens pris.

Man kunne forvente at prisene man blir presentert i nettbutikkene er prisen butikken selger varen for!

Link to comment
Share on other sites

Da bør de drite i å ha nettbutikk, eller evt oppgi at man bør ringe å sjekke dagens pris.

 

På startsiden til Børselars kan man lese følgende:

 

OBS: Nettbutikken er IKKE oppdatert med priser og lagerbeholdning - vi har nå startet med oppdatering, men ber om forståelse for at dette tar tid, da vi må bruke kveldene da det ikke er tid i åpningstiden.

Link to comment
Share on other sites

Til thunderbird.

Hvordan stiller du deg til billigere nettpriser enn butikkpriser fra f.eks XXL :?:

 

Det mener jeg er mer forståelig. Men det bør opplyses om prisene kun gjelder i nettbutikken f.eks.

Da selges varene fra et lager, ikke en butikk med alle de kostnadene det følger med å drive butikk.

 

Også er poenget mitt at prisen man ser bør være den man skal betale.

Om jeg finner f.eks en pistol til 10000,- i en netbutikk og 100% samme våpen til 9000,- i en annen

så vil jeg handle der den koster 9000,- uten å trenge spekulere i om den første butikken kankje selger til noen for 8500,-

 

Ber ikke folk være enig, skreiv dette kun som en uttalt tanke!

Er 5-generasjons kjøpmann, og er kanskje preget av hvordan den bransjen tenker!?

Mulig bransjer som driver med sport, friluft, fiske og jaktutstyr har helt andre "spilleregler" for hvordan de driver butikk.

Link to comment
Share on other sites

tunderbrd: Da er det vel på tide å begynne å dra på NM? Det anbefales! Det er sosialt, moro og helt ufarlig. Pluss at du kan gjøre gode kjøp.... :wink:

 

He, he!

Takk for invitasjonen, men det skjer nok aldri! :lol:

Er NFPS-skytter og jeger, jeg :wink:

Men det har blitt en hel del deltakelser, og noen medaljer, på både Level II og Level III stevner i regi av NFPS.

 

Og jeg har gjort mange gode kjøp opp igjennom!

Det gjør jeg ved å tråle nettet til jeg finner absolutt laveste pris der.

Handler mye fra utlandet, og sponser i liten grad norske butikker som opererer med hva jeg ser på som alt for høye priser.

Og la det bare være sagt: Jeg har svært sjelden/aldri følt meg lurt av slikt jeg gir eksempler på her,

men møter til stadighet friluftsfolk og folk i skyttermiljøet som har blitt det.

Og det gjør meg arg! Slett ikke alle som tråler nett sånn som jeg gjør...

Link to comment
Share on other sites

Ja det er knallbra. Jeg mailet og sente bilde jeg. Svaret jeg fikk han måtte høre med fabrikken først. Det bare drøyet ut. 8uker. Så fikk jeg en til og ringe for meg. Nå er pakken jeg sente oss tollen må vist skrive på pakken mere hva den innholder? osv. Men hadde karlslunde etter første mail sakt send delen ned så sender vi ny. Da hadde jeg så klart vært mye gladere. Nå har jeg gått snart i 5 månder uten 22kal pistol.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Med dagens kronekurs så hadde jeg så klart handlet hjemme. Men når jeg handlet så var danske i 104 og ikke i 125 som i dag. Men hvor lang tid tar det nå før norske setter opp prisene pga dette.

 

Prisene er satt opp :wink:

 

Jeg sparte som sagt 5000,- i Juni 2008.

Så enkelt er det!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

:D Utrolig rask og bra service! Her har Norske forhandlere MYE å lære! Mottok i går pakke fra Karlslundesport, deler jeg bestilte midt på dagen 14/2... Her snakker vi TIMER.. (Postvesenet bør få en pluss også!)

Så det blir nok flere bestillinger derfra, til tross for at jeg foretrekker å legge igjen pengene mine hos Norske forhandlere...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Utrolig rask og bra service! Her har Norske forhandlere MYE å lære! Mottok i dag pakke fra Karlslundesport, deler jeg bestilte midt på dagen 22/3... Her snakker vi TIMER.. (Postvesenet bør få en pluss også!)

Så det blir nok flere bestillinger derfra, til tross for at jeg foretrekker å legge igjen pengene mine hos Norske forhandlere...

 

Må bare få lov til å hedre de som hedres bør... Bare med ubetydlige endringer i innlegget jeg skrev for et drøyt år siden...

Her går det raskt og effektivt for seg! TENK om våre norske forhandlere kunne være i nærheten av så bra service!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Nytt sluttstykke brudd i dag. Holdt da i 7år. Snittskudd vet jeg ikke i året. Siste årene har jeg skutt lite. Så nå er valger? Nytt sluttstykke til RRS en eller kjøpe ny Walther med E avtrekk. Snart jul. Og som alle over 30år vet er det jo fedrene som er JULENISSE. Pappa les dette :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...