Jump to content

"Mini" Mosin .22lr


Mas-36

Recommended Posts

Ja, heldigvis sier jeg ;) Blæser, Mauser 03, 12 og 18, Tikka plastikfantastik og annet moderne er ikke noe for meg ;) 

 

Men noe klassisk som en Remington, Winchester, gammel Sako osv det er våpen. Da det ble brukt stål og tre ;)

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, Chiefen.v-2 skrev:

Om "lek og moro" var et akseptert behov og garderober bare en fæl drøm.

Snart plass til 8 våpen da er det plass til noe som er "moro" også ;) Har ingen problemer med å fylle mer enn de to nye plassene om jeg ville. Da 3 våpen er alt en trenger sånn egentlig.

 

Edited by Mas-36
Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, Chiefen.v-2 skrev:

Om "lek og moro" var et akseptert behov og garderober bare en fæl drøm.

Eg er såpass fersk att eg ikkje har full garderobe. Og lite erfaring. Men er det ikkje så att våpen enn vill ha til leik og moro søker man på til trening? Begrensninga på seks våpen gjelder vell kunn jaktvåpen? Enn kann vell ha fleire våpen til leik og moro?

Link to comment
Share on other sites

Og hvilket program/organisasjon skal du erverve disse "leik og moro"-våpna til? ;)

Ingen slike rifler går i DFS f.eks.

 

Mange som tror "trening" er et catch-all-ervervsgrunnlag, men det er i realiteten rimelig få ting en kan erverve til trening uten at det går på bekosting av andre ting.

Link to comment
Share on other sites

25 minutter siden, Mas-36 skrev:

Noen som ble overrasket over det eller? 😜

Ikke overrasket, men tilfreds. Noe av det fine med DFS er at en prøver å standardisere våpenutvalget for å holde kostnadene nede. Jeg skyter selv en del pistol/NSF og ser at det også der lønner seg å ha en bra bankkonto.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nei, fordi jeg vet at DFS' regler for hvilke våpen som er tillatt er der for en grunn. Du kan hate DFS så mye du vil, men at de legger til rette for at en kun konkurrerer mot "likevåpen" syns jeg er fullstendig fair.

Det er noe helt annet med jaktfelt hvor nybegynnere med en sliten R700 og dongerijakke skal skyte mot noen i full pappasfaltdress og en matchrifle til kr 49 000.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

20 minutter siden, Ei tohi varjata skrev:

Klipp klipp... 

Det er noe helt annet med jaktfelt hvor nybegynnere med en sliten R700 og dongerijakke skal skyte mot noen i full pappasfaltdress og en matchrifle til kr 49 000.

 

Dette er direkte feil. 

 

En nybegynner med en sliten 700 begynner sin jaktfelt karriere i Jeger C om vedkommende er >19 år og hankjønn. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Ei tohi varjata skrev:

Nei, fordi jeg vet at DFS' regler for hvilke våpen som er tillatt er der for en grunn. Du kan hate DFS så mye du vil, men at de legger til rette for at en kun konkurrerer mot "likevåpen" syns jeg er fullstendig fair.

Det er noe helt annet med jaktfelt hvor nybegynnere med en sliten R700 og dongerijakke skal skyte mot noen i full pappasfaltdress og en matchrifle til kr 49 000.

Ikke noe negativt om DFS, men det er da fullt mulig for en med dongerijakke med krok til en hundrings og krag til 500 å konkurere mot noen med skreddersydd pappasfaltdress til 20000 og Sauer til nærmere 20000 i DFS. 

 

Link to comment
Share on other sites

Uten tvil et morsomt lite nisjeprodukt. Tilgangen på slike trainere tørket ut for mange år siden. De fleste ble sopt opp av samlere og prisene er deretter.

 

Jeg har imidlertid mine tvil om lønnsomheten. Gibbs prøvde noe tilsvarende med nyproduserte jungelkarabiner på slutten av nittitallet uten at det solgte noe særlig. Sånne retro-greier faller liksom mellom to stoler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...