Jump to content

Underforum for skytegrener kombinert med fysisk idrett?


Midt-I

Recommended Posts

Kan vi få et eget underforum for skytegrener kombinert med fysisk idrett?

 

For eksempel skiskyting (NSSF), DFS skifelt og skogsløp, militært patruljeløp, ISSF target sprint, etc. Dette er altså atletiske grener med statisk skyting, og skiller seg fra annen skyting med tanke på utstyr, skyteteknikk og treningsmetoder.

 

Jeg kunne godt tenkt meg å tiltrekke litt skiskyttere til dette forumet, vil tro de kan bidra positivt med sin kunnskap slik at vi alle kan lære av hverandre.
 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Delvis enig.

Men vi har i dag "generell rifleskyting" der skiskyttere (og de andre du nevner) kan diskutere våpentekniske ting.

Tidligere sto skiskyting i forumreglene som uønsket tema. Det ble sløyfet for en tid tilbake.

 

Problemet er vel for å si det rett ut, at de heller diskuterer innad i miljøet der kompetansen ligger. Forumet fremstår litt som en gjeng som kan skyte "hull i hull dagen lang" med en 10/22 bare de har byttet til Volquartsen. Så lenge aktiviteten er såppas lav som den er i.f.t skiskyting og lignende, så tror det blir meningsløst å ha egne underfora for dette.

 

 

Hilsen avdanka skiskytter

Link to comment
Share on other sites

Avdanka skiskytter her også :)

 

Har ikke klart å finne noe forum for skiskyting, og hvilke steder er det som er bedre for å diskutere skyting enn Kammeret? ;) Det er ikke meningen å rakke ned på noen, men det er andre grener her inne som har egen kategori med litt få poster. Går jo an å gi det et forsøk for en periode? Nå er det jo sesong for skiskyting også..

 

Håper et underforum kunne blåst litt liv i atletiske grener med både fin- og grovkalibret rifle. Både teknisk, fysisk og skyteteknisk trening, historie, m.m.

 

P.S. Kom på at det fins jo pistollangrenn og orienteringsskyting også.

Edited by Midt-I
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tenkte fokus på våpenteknisk og skytetrening ja. Da blir vi en ressurs for skiskyttere, og omvendt.

 

Nå er jo dette et jakt- og skyteforum, tror det fort skli litt ut hvis det skal diskuteres oksygenopptak, intervalltrening, verdenscupfavoritter osv. Da passer det bedre med f.eks. langrennsforum?

 

Går jo an å sette det som regel for underforumet om at det kun er våpen-/skyteteknisk?
 

Edited by Midt-I
Link to comment
Share on other sites

Det er det som er poenget, da skjønner jeg ikke poenget med eget underforum for skiskyting. Våpenteknisk og skytetrening er det jo underforumer for allerede.

Prinsippet bak opprettelse av underforumer på kammeret har siden forumet ble startet vært basert på at man har en aktivitet som over tid bygger seg opp så mye at den trenger et eget underforum, ikke at man oppretter underforumer for brukere som ikke er her. På en skala fra 1 til 10 har jeg 0.5 tro på at et skiskyteunderforum vil tiltrekke skiskyttere til forumet. Men om det er noen skiskyttere her allerede så må de gjerne si ifra.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man bare skal diskutere det som har med børsa å gjøre og ikke skia og stavene, så har vi det vi trenger. Og skiene og stavene skal vi ikke diskutere, annet enn på utstyrsforumet. Og der har vi det vi trenger. Så eget underforum for skiskyting blir smør på flesk til noen som spiser et annet sted. 

Link to comment
Share on other sites

"Nyoppfunne" PRS er jo også tildels fysisk. Enkelte arrangører klarer jo å lage det veldig fysisk - og "NM Langhold" er jo rene "Cold Response", men folk har uansett andre underforum for utstyret, båe våpnene og det andre - og trening og treningsmetoder diskuterer man jo ikke på Kammeret uansett...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Interessant tenking. Jeg lar meg stadig imponere av skiskyttere; full peis i løypa og sannelig fullt hus på skyting.

 

Kanskje noen (overførbare) tanker kan deles mtp å "ta seg igjen" før neste standplass i e ei bratt feltløype? Sikting, grep og slikt? Hvordan skyte hurtige serier, avtrekkstrening? 

Men jeg tror også det finnes gode sider her hvor tråder finnes hvor innlegg kan postes, alternativt starte nye emner i, som flere  også antyder.

Jeg har stor sans for å få synspunkter fra endre skyteformer enn det jeg selv bedriver. Kanskje man kan heve seg noen hakk, og få enda mer skyteglede slik, tenker nå jeg, da.

 

Jeg vil oppfordre @Midt-I til å finne egnet tråd/emne og starte med å poste innlegg ✍️✍️✍️

Link to comment
Share on other sites

For skiskyting (og alle alle andre idretter der folk satser seriøst), så har man trenere og andre som gir utøverne informasjon. Hver uke.. året gjennom. I tillegg kommer samlinger og konkurranser der erfaringsutveksling foregår.

Derfor ser de neppe særlig behov for å i tillegg hente informasjon fra tilfeldige folk på kammeret.no.

 

Synd for brukere av kammeret.no såklart, at informasjonen ikke går via "oss", men sånn er det. 

Det blir så forumet fyller primært ett informasjonsbehov for folk utenfor ett aktivt miljø. Derfor har vi mange jegere og våpeninteresserte her, de har ikke samme mulighet til å møtes ofte for å diskutere ting.

 

Tror ikke dette er noe vi kan snu bare ved å opprette enda flere underfora. Dessverre, for skiskyting har MANGE skyte- og våpentekniske sider som jeg aldri har hørt noen her prate om.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...