Jump to content

Armi jager AP74 22lr


Kuriositeten

Recommended Posts

Hei, er en semi-fersk våpeneier som både har utdanning og jobberfaring innen jakt og våpen. Kom for en liten stund siden over en sær liten sak jeg aldri hadde sett, en Armi Jager AP74 Deluxe. En eldre semi automatisk M16 kopi med fin trestokk i 22lr. Disse ble originalt designet for våpeneiere i land hvor det var vanskelig å anskaffe AR15 og de originale versjonene av våpenet. Så ville jo kjøpe denne. Kontaktet selger og avla depositum hos han. Sendte av gårde en søknad til politiet, som etter lang venting kom tilbake ikke godkjent. Vet det finnes folk på forumet her som erverver samme våpen og lurte på om dere hadde noen tips til evnt andre ting jeg kan informere våpenkontoret om i ny søknad for å kunne få denne godkjent? 

Setter pris på all hjelp og alle tips. 

Har tidligere hatt halvautomatisk våpen registrert på meg. 

Mvh Kuriositeten. 

Link to comment
Share on other sites

Søkte på det som jaktvåpen, antar at det er usikkerhet på hva det er fra våpenkontoret sin side som er bakgrunn fra avslaget. Står på nåværende eier som jaktvåpen også. Grunn for avslag påstod de var att det ikke er godkjent jaktvåpen og at våpenkontoret så på det som ett våpen av millitær art som ikke er tillatt ved jakt. Noe jeg selv vil si meg uenig med da flesteparten av disse er registrert som nettopp jaktvåpen. 

Link to comment
Share on other sites

Her må nok bare våpenkontoret ditt ta seg ei bolle og sette seg inn i dagens regler:

 

Halvautomatiske rifler som første gang var lovlig ervervet før 6. mai 2004 og som kunne lovlig benyttes til jakt er godkjent for erverv, eie og besittelse til jakt, jf. våpenforskriften § 7 annet ledd.

Halvautomatiske rifler i kaliber .22 long rifle som oppfyller kravene til minimum totallengde og løpslengde etter våpenforskriften § 2 første ledd er godkjent for erverv, eie og besittelse til jakt, jf. våpenforskriften § 7 annet ledd, dersom skytevåpenet har vært lovlig omsatt før ikrafttredelse av denne forskriften.

 

Hvis de fortsatt steiler på dette så tar du kontakt med POD som lærer de lovene de skal følge ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...