Jump to content

Thompson/Center ICON Bolt Rifle Erfaring ?


Fudge

Recommended Posts

Jeg lurer litt på denne men jeg er litt i tvil jeg kan ikke se at det er noen på kjøp/salg betyr det at de er så bra at ingen vil selge eller er de så tvilsomme at ingen vil ha disse ? .

 

Når jeg ser på tester av Thomson icon så er testene sletest ikke dårlige .

DE oppererer med presisjon på under ett bueminutt (sub MOA presisjon) dvs mindre egenspredning enn 2,5 cm på 91m skuddhold og det er vel ikke mange som kan måle seg med rett fra eska .

 

Med andre ord er det noen som har erfaring til Thompson og kvaliteten på disse kom med synspungter og erfaring .

 

leger ved en link .

http://www.wingevapen.no/index.php?id=3910

 

Fudge

Link to comment
Share on other sites

Hei

Kjøpte en Icon i 7mmRM i dag. Har jo derfor ennå helt syltynt med erfaring siden jeg ikke har hadt skudd gjennom den ennå!

Lover å komme tilbake til denne tråden med ordentlige erfaringer etterhvert.

Det lille jeg kan dele med dere er ikke så positivt. Avtrekket lar seg ikke stille under 1580gram (3,5 pund) og TC hevder at det skal kunne justeres ned til 2,5 pund med nøkkelen som følger med i esken. Det er også 2mm kryp. Har jeg fått et "mandags avtrekk"?

Ergelig å bruke 1000spenn på noe som skulle vært i orden!

Ellers er maskinering og finich i sako-klasse eller bedre!

Setter på 3-12 Z Victoryen og kommer tilbake siden.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Kjøpte en Icon i 7mmRM i dag. Har jo derfor ennå helt syltynt med erfaring siden jeg ikke har hadt skudd gjennom den ennå!

Lover å komme tilbake til denne tråden med ordentlige erfaringer etterhvert.

Det lille jeg kan dele med dere er ikke så positivt. Avtrekket lar seg ikke stille under 1580gram (3,5 pund) og TC hevder at det skal kunne justeres ned til 2,5 pund med nøkkelen som følger med i esken. Det er også 2mm kryp. Har jeg fått et "mandags avtrekk"?

Ergelig å bruke 1000spenn på noe som skulle vært i orden!

Ellers er maskinering og finich i sako-klasse eller bedre!

Setter på 3-12 Z Victoryen og kommer tilbake siden.

 

Det hørtes ikke greit ut med det avtrekket du må snakke med winge så får du komme med referat til oss hvordan utfallet ble

Link to comment
Share on other sites

Hei Hans Kristian!

Sånn skal det ikke være, jeg er ikke sikker på hvem som håndterte salget eller hva som ble kontrollert osv.

Men en ting er 100 % sikkert, Icon rifla er et meget godt produkt og den skal utleveres feilfri.

Send/lever den til oss og vi sørger for at den blir levert til børsemaker for kontroll eventuelt utbedring.(eller nytt våpen)

Mvh

Jan

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke Winge våpen, som selv har importeret disse TC Icon rifler.

 

Jeg må erkende at denne riffel forekommer meget velkonstrueret, og hvis finish og udførelse svarer til de første testrifler, er det et supervåben.

 

Næsten alle detaljer og gode løsninger, er kendt på andre fabrikater af kvalitetsvåben :wink: Man kan næsten sige at konceptet er Classic, for rifler af moderne design og produktionstankegang.

 

Man må håbe at den stadig vil være mulig at skaffe efter at dollaren har gået op med næsten 35-40% :cry:

Link to comment
Share on other sites

Ja ja, da har jeg gjort det!

Klarte ikke å holde fingrene fra fatet, og gikk løs på avtrekkerjobben selv!

Nå er vel garantien gått til skogen, men det gjør ikke noe for avtrekket ble KJEMPE BRA.

Ikke var det vanskelig heller (eller jeg er en mekanisk begavelse).

Justerte bort creep og overtravel (inngrep og etterslep), og hvips så var avtrekkervekta nede på et akseptabelt nivå også!

 

NÅ ER JEG SUPER FORNØYD MED RIFLA :D

Link to comment
Share on other sites

Kjempeflotte skyteforhold i dag, så jeg har endelig fått skudd gjennom 7RM'en etter at de nye montasjene kom med posten i morges.

3 skudd til innskytning og så tre 5-skudds serier!

Halleluja :!: 17mm, 13mm og 13mm :shock:

Nye rem hylser, Fed LR Match hetter, Hornady 139g Interbond, 70g N160 (virker litt hott), OAL 85,6mm.

3 skudd over kronografen til slutt: 1000m/s, 1004m/s og 1003m/s

 

Godt mulig dette er mitt beste kjøp noen sinne, og nå har jeg handlet en del etterhvert :!:

 

Anbefaler på det aller sterkeste Kjøp av TC Icon :!::D

Link to comment
Share on other sites

 

Godt mulig dette er mitt beste kjøp noen sinne, og nå har jeg handlet en del etterhvert :!:

 

Anbefaler på det aller sterkeste Kjøp av TC Icon :!::D

 

Jada, jada! Sitter her med innvilget kjøpetillatelse og penger, men de klarer jo ikke skaffe WS-modellen i .308 som jeg har bestemt meg for!! :x:x

Link to comment
Share on other sites

Det der var imponerende Hans Kristian! Gratulerer med topp rifle.

Jeg ser på hjemmesiden til Winge Våpen at en ICON modell kommer med en stokk som er bygget opp av laminater av høygrads valnøtt og karbon. Er det en slik du har? Jeg klarer ikke helt å forestille meg hvordan dette ser ur...Blir det trefølelse i den stokken, eller? Noen som kjenner til dette?

Link to comment
Share on other sites

Heisan, er det slik Winge bakker Icon, så har i hvertfall de stor tillit til børsa.

Som nevnt inngir det så absolutt tillit (og klar beskjed om hvilken divisjon denne rifla skal spille i)

 

Ikkje for å være frekk eller si noko negativt om rifle, men det er jo ikkje så ekstremt imponerende av leverandør at de følger kjøpslov, retter feil/leverer nytt produkt hvis det de leverer ikkje samsvarer med det man kan forvente/ble lovet...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fatter ikke at jeg aldri klarer å la være å brenne opp penger hos "børsjissen", men jeg leverte 7mm'en til Harald Viken på Bagn for en avtreksjobb.

Resultatet er helt utrolig bra. På høyde med de beste "børsjiss-tuna" Sako-avtrekkene jeg har hadt. 1050g og rent og fint.

Han sa at det var en grei og fin konstruksjon, men at enkelte flater trengte en del polering på grund av grader og marskineringsmerker.

Går å venter på at Hornadys 139grs 7mm GMX kule skal komme i salg.

Annbefaler fortsatt på det aller sterkeste å kjøpe Icon :D

Link to comment
Share on other sites

Ser på T/C sin hjemmeside at det har kommet ut flere nye modeller for 2009.

Bland annet en rimerligere og enklere innstegserie

og flere kalibre i icon WS serien:)

Ønsker meg en Icon WS i 30-06, men er litt skeptisk med tanke på tilgang på deler og sånt til disse riflene.

Er det slik at om man tilfeldigvis må ha ny tennstift, så må dette bestilles fra USA eller finnes reservedeler og sånt på lager i Norge?

 

Veldig få som selger disse.. kun Winge som jeg kan finne hvertfall

Link to comment
Share on other sites

Veldig få som selger disse.. kun Winge som jeg kan finne hvertfall

 

Og knapt nok det. Winge har problemer med leveransene. De får inn T/C rifler et par ganger i året og aner ikke om leveransen inneholder det de har bestillt.

Den leveransen som kom senhøsten 2008 inneholdt ikke Icon ws i .308 som jeg skal ha. Siste nytt er at de HÅPER denne modellen er med når neste leveranse kommer i april/mai 2009.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei alle sammen. Er ny på forumet her og lurer på kaliberet 30TC.

Er dette en kloning mellom 308. og 30.06 eller??? Noen som har erfaring?

Jeg så også en camo-versjon av icon-rifla på finn.no, men winge sier at de ikke tar den inn pga. lav etterspørsel. :evil: . Jeg vil helst gå for camoversjonen og håper flere melder sin interesse til winge sånn at de vil bestille den.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Avtrekket var veldig bra, men nå holder det ikke ikke lenger.

Problemet begyner å bli klarere for meg etterhvert.

Synd egentlig at det skal være et så veldig dårlig avtrekkerhus på et så ellers supert våpen.

Avtrekkerhuset er en veldig lite solid sak av en bøyd stålplate. Bitene inne i huset er vel i og for seg gode nok, men huset er ikke stivt nok og det er for dårlige toleranser på hullene i huset som tverpinnene går igjennom.

Har nok en gang sent rifla til BM, og han skal se på to ulike muligheter.

1) frese et nytt avtrekkerhus

2) siden det er mye stål i kassa kan det muligens freses ut et nytt sete til et annet avtrekkersystem. Et topptrimma S&L trykkpunkt avtrekk eller et riktig dyrt avtrekk for Rem 700 system hadde ikke vært av vegen. Spennende å se hva som eventuelt kan tilpasses.

 

Rifla blir jo dyrere etterhvert, men er fortsatt verdt pengene :wink:

Link to comment
Share on other sites

ok..forstår jo at folk vil ha bra avtrekk på rifla si når de skal ha best mulig samling ved konkuranse/blink skyting.

 

Men når man er ute på jakt kan jeg ikke forstå at det utgjør noen særlig forskjel om avtrekket ikke er helt perfekt..med mindre det er helt grusomt da.

Når man har hjorten på kornet og pulsen dundrer så kan jeg ikke inbille meg at veldig mange kjenner særlig etter hvordan avtrekket er. :)

 

Får man ikke dødelig treffpunkt uten perfekt avtrekk så bør man vel ha noen runder til med trening på skytebanen :wink:

 

Men forstår selvfølgelig at man vil ha utstyret best mulig da:)

 

For meg er børsa et redskap som skal fungere til sitt formål. Og om jeg begynner med konkuranse og blink og sånt så faller det nok naturlig for meg også å optimalisere børsa. :)

 

Jeg lurer på å bestille meg en icon børse, og til mitt formål vil den vel være god nok? Er vel ikke slik at avtrekket faller fra hverandre etter en runde på fjellet?

Link to comment
Share on other sites

Rifla er fortsatt et godt kjøp, og jeg takker for tilbudet om hjelp, men jeg lener meg heller tilbake og tenker at jeg snart har den råeste Icon rifla i verden :D

Det blir et S&L trykkpunktavtrekk som får all den kjærlighet en BM kan gi det før det blir instalert.

 

Jeg er ikke mer skremt av avtrekket enn jeg nok kjøper en i 308 til kona som straks er ferdig med jegerprøven :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...